Gå till innehåll

Vill lära mig spela texas Holdém, igen!


Aaxel

Recommended Posts

MTTn ville sig int... for ur den jävligt hastigt.

Som att jag int ens orka kämpa.

 

Historien; Den gamla grisnäven AK, nån pos innan knapp. Höjer 200 chip (blinds 30/60 tror jag). SB synar efter noga övervägande, å nån som har limpat från andra sidan jorden tänker väl "jag har ju lagt 60 så de vore ju bortkastat å int syna detta" ... FLOPP - Q K Kn ... yea! "Suck", tänker jag i mitt stilla sinne. Han har säkert A10 men det skiter jag fullständigt i...

 

Det kostar på å "skita fullständigt" i sånt...

 

En liten tröst är att sngs har gått skapligt bra iaf.

Kört 5 st, itm i 4a av dem...2a i 3 st å 3a i en.

 

Fortsätter väl fylla på så länge de känns bra

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 618
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Donkbet = en spelare betar ut då han sitter ur position in i en motståndare som höjt pre-flop.

I detta fallet så höjde Thijs1984 pre-flop, floppen checkas (hade någon betat ut här förutom Thijs1984 hade denna person donkat/donkbetat). Turn checkas det runt till claude791 som donkar. É du med:)?

 

Claude791 donkar ju fan inte turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Claude791 donkar ju fan inte turn.

 

 

Fåck, du har så rätt!

Skit i exemplet jag refererade till, det är ingen donk precis som TeH_MoUsE säger.

 

Hmm... Ok? haha

 

Det här med "donkar" å grejer ha precis lagts ti ordförrådet. Det förkom alltså inge "donkande" (?) i den handen? :)

 

...

 

Ska precis lägga ner, kört ytterliggar 3 sngs utan vidare resultat... kände mig plötsligt jävligt trött.

 

Körde även 6k gtd speed rebuy (11dollar)... men när jag fick AA 3ggr första 40 min, så bara visste jag att andra timmen sku gå på skit.

All in me JJ å åker på spö av K7 ... typ ... blir int piggare direkt :)

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det här med "donkar" å grejer ha precis lagts ti ordförrådet. Det förkom alltså inge "donkande" (?) i den handen? :)

 

Nej det gjorde de inte.

 

Donkbet är när man använder sig av en bet ur position som absolut inte reppar något alls. ( Det finns inga tänkbara händer man kan spela på detta sätt ) Oftast är en sådan bet svag. Men inget man ska hänga upp sig på att det är svaga varje gång.

 

T.ex. Du höjer pre 300 får syn av BB. Flopp KT6. Potten ligger 700. Han checkar och du betar 500. Han synar. Turn kommer 2. Nu betar han 1500 rakt ut (Ingen normal spelare gör så). Det är ett exempel på donkbet.

 

Kan diskutera mkt om teorierna bakom donkbet, man vill lura motståndaren att man är svag medans man är väldigt stark. men det blir ett långt kapitel att skriva isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kan diskutera mkt om teorierna bakom donkbet, man vill lura motståndaren att man är svag medans man är väldigt stark. men det blir ett långt kapitel att skriva isf.

 

Tack!

Ja det e bara å diskutera på det, så mycket du ork :)... Frågan e hur mycket jag hänger med i det hela. Men jag tycker det är mycket intressant och roligt.

 

...

 

Nyss hemkommen från middag me familj å diverse. Trevligt å super god mat.

 

I övrigt håller jag på å stressar som en galning. Far ju ti Sverige imorgon, å det känns som jag har tusen grejer som sku behöva fixas.

 

Ha iaf fått krypa ti korset (rättare sagt databutiken) och köpa den där hutlöst dyra ström"grejen". Måst ju för fan ha dator med mig! Det va bara å betala å se glad ut.

Det "roliga" va att killen som stod där i kassan börja förklara någe om att man måsta ställa in någe volt styrka (?) på den där grejen jag köpte. "Om jag ställer fel?" - va jag såklart tvungen å fråga. "Jaaa, asså... sätter du för högt kan det ju smälla, eller (han sa säkert "i värsta fall")fatta eld" - säger killen... Va fan säger han så för? Vadå "smälla"? Jag ska alltså koppla in den å va bered på å sprängas i luften? Jag va ju skit skraj när jag fixa ihop det där. Såklart kommer det att börja brinna, det e ju jag för fan.

Nå, det gick bra iaf... den står där nu å laddar, datorn. Ha int hänt någe ännu. Jag kastar ett öga på den ibland, ifall den plötsligt sku stå i lågor. Kopplar ur den sen när de e dax å sova, har inga brandlarme på plats sen brödrosts incidenten. :)

 

Jaa, jag sitter här å babblar för att jag int ork ta tag i någe som egentligen sku behöva göras.

 

Inge poker lir idag, å lär int bli imorgon heller.

Farmor har som sagt inge internet. Det måst jag försöka hitta nån bra lösning till, så fort som möjligt.

Å e det nån som vet nåt bra mobilt bredband som man kan skaffa bara för en kortare tid? Hojta gärna till :)

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä men just det! ... nu när jag fått liv i min laptop kan jag ju för fan bädda ner mig i sängen å spela.

 

Så får det bli!

 

Det blir 6k gtd speed rebuy mttn å sngs.

 

Pokergudar! Om ni hör mig... jag kommer förmodligen int kunna spela på en dag eller två, så låt mig komma om int 1a så iaf top ...*hm*... 4 i mttn?

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comviq har kontantsurf, finns att köpa bl.a på ICA, kostar 299:- för själva modemet, sen köper man dag, veck eller månadssurf.

 

Det låter som en mycket bra lösning. Tack snälla!

 

...

 

Ja, det tog en jäkla stund att flytta sig från kök ti sovrum. Suck säger jag. Å som jag alltid brukar säga, alltid e de nåt som ska jävlas.

Såklart funka int internet uppkopplingen...tänkt de bara sku va å flytta modemet... å det va det väl. Grejen va den att sist jag använde datorn hade brorsan ställt in Macen å dela nätet ti laptopen... så inställningarna va väl åt helvete. Fick alltså börja rota i det...

 

Missa därför första 45 min i mttn...vilket känns ganska förödande när de e en speed sådan. Men men... om bara pokergudarna hörde mina böner tidigare så ska de väl gå vägen.

 

Alltid e de nåt som ska jävlas!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21a av 260 i 6k gtd speed rebuy mttn ... gav 61 dollar. Bättre än inget antar jag. Men det duger int! Fan ti å int kunna få en knuff när de gäller. Ge mig en jävla knuff... Gick riktigt bra, tills d närma sig bubblan så regna de skräphänder å jag vågar int göra någe.

 

Nu ska jag försöka få några timmars sömn. Får se hur de går då hjärnan e full me grejer jag måst göra imorgon innan färjan går. Lär väl ligga å älta tills jag driver mig själv ti vansinne :)

 

Go Natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21a av 260 i 6k gtd speed rebuy mttn ... gav 61 dollar. Bättre än inget antar jag. Men det duger int! Fan ti å int kunna få en knuff när de gäller. Ge mig en jävla knuff... Gick riktigt bra, tills d närma sig bubblan så regna de skräphänder å jag vågar int göra någe.

 

Nu ska jag försöka få några timmars sömn. Får se hur de går då hjärnan e full me grejer jag måst göra imorgon innan färjan går. Lär väl ligga å älta tills jag driver mig själv ti vansinne :)

 

Go Natt!

 

Så få i tuneringen? Vilken sida var det di lirade på? Everest eller party?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så få i tuneringen? Vilken sida var det di lirade på? Everest eller party?

 

Party

 

...

 

Så där ja. Nu e jag installerad och uppkopplad hemma hos farmor :).

Det löste sig så att farmor helt enkelt fick köpa sig en dator och "fick" me den mobilt bredband. Funkar hur bra som helst.

 

Däremot när vi klev på stan, på väg mot stället där vi tänkt införskaffa dator å grejer så sögs farmor in i klorna på två ynglingar som jufersej var utsända av samma företag som vi var påväg till. Men enligt dem sku vi absolut int kunna få mobilt bredband på direkten, det sku ta minst tre dagar. "Nej, nej...såna stickor har de knappast på lager å datorn tar flera dagar för er att få från dem. Däremot om ni tar abonemanget av oss då ...bla bla bla". Jag stod lite på sidan om å litet facinerades av deras knep, deras förmåga ti att sälja och deras (om något lite påklistrade) charm... Farmor var såld vid "Hej!".

Jag lät dem få skådespela en stund innan jag klev in och slet farmor ur deras äckliga klor. Jag hade knappast tänkt vänta 3 jävla dagar utan internet ...det går bara inte :)

Som jag trodde, de två "utsända" var rätt så fulla av skit och väl i butik kasta de grejer efter oss.

 

Skönt å va "hemma"

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tydligen int åldrats någe på de 10 år sen jag flytta härifrån. För på bussen fick jag åka som ungdom 8-) . Vet jufersej int exakt vid vilken ålder som man int räknas som ungdom mera ...men lite roligt va det iaf :)

 

Jag ligger här i farmors vardagsrum och slösurfar lite. Fastna på argalappen.se ... rätt skoj ... en av de jag fnissa lite extra åt: http://www.argalappen.se/trapphuslappar/700/ny-teknik-leder-till-effektivare-behandling-av-tarmvred/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på å förändras!

 

Farmor lura mig ti tvn då någe som heter "Dansbands kampen" visades. "Aldrig sett", muttrade jag och slog mig mycket skeptisk ner i soffhörnet med inställningen "detta kommer jag avsky". Tror det va 2 minuter in i programmet, å var jag mer insatt än nån annan ... :)

 

Jag ser int på tv så ofta annars.

 

Dessutom har jag nu tre dagar i rad bäddat den säng jag sover i! Det är också helt jävla otroligt och mycket ovanligt för att vara mig.

 

En undrar var detta kommer ti å sluta!

 

...

 

Har idag spelat första gången på hela (nästan) 4 dagar.

8k gtd speed rebuy mttn - gick int så bra. Lite svårt me koncentrationen. Farmor pratar mycket! :)

 

Nu sitter jag i en 5k gtd regular mtt. Sitter i vardagsrummet och farmor sitter här mittemot och ser på tv. Allt ska kommenteras och diskuteras och brytas ner i molekyler... typ. Men det e trevligt!

 

Nu ha första timmen gått i mttn. Känns bra att första timmen gått segt. Brukar kunna hända grejer under andra timmen då istället :)

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du fått farmor att öppna pokerkonto också? nu när hon har dator och lina hemma liksom? klonkar säkert sunday million direkt!

GL

 

haha... int ännu, men innan jag far ska jag nog ha sett till att hon har skaffa sig ett konto. Kommer va den som snackar sönder övriga lirare i chatten :).

 

Tack!

 

...

 

Kvällens lir gick int bra alls...främst beroende på koncentration sku jag tro, å de gånger jag lyckades kasta ett öga på borden ja då var där bara skräp ändå.

 

Imorgon ska jag knata bort ti skolan där jag ska va nu i 3 veckor. Ska bli skoj. Ungarna lär väl mobba skiten ur mig. :)

 

...

 

Nu ska jag köra nån sng innan jag stänger de två blå för natten.

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite flyt ska en ha å!

(Det e speed sngs detta)

Table Speed

Seat 5 is the button

Total number of players : 9

Seat 3: Freak_Ganesh ( 2,030 )

Seat 2: GimmePhuel ( 1,820 )

Seat 5: MalzerXXX ( 2,210 )

Seat 9: Salim166 ( 4,180 )

Seat 4: Aaxel( 1,940 )

Seat 6: Vlad_500 ( 1,940 )

Seat 7: cupra11 ( 1,960 )

Seat 1: das_honk ( 1,940 )

Seat 8: ulen_14 ( 1,980 )

Level: 2

Blinds(30/60)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel[ :Kc::Qs: ]

 

Salim166 calls [60]

 

Aaxel raises [120] ...Jag vet! ska egentligen inte spela sånt skit, spec int i de här läget. Å om jag tvunget ska spela de, då ska jag raisa mer, visst? Men jag e spelsugen! Om jag nu ska försvara mig någe

 

cupra11 calls [60]

Salim166 calls [60]

 

** Dealing Flop ** [ Jc, 8d, 8c ] ...crap

cupra11 checks

Salim166 checks

Aaxel checks

 

** Dealing Turn ** [ :Qh: ] ...yeah?!

 

cupra11 checks

Salim166 checks

Aaxel bets [250] ...nice try?

cupra11 folds

Salim166 raises [1,340] ...det där tyckt jag helt klart kändes ...skumt...jag hade en otroligt stark känsla av ...nånting

Aaxel is all-In [1,570] ...funderade litet på de, kollade var han satt å valde å köra på min känsla.

 

Salim166 calls [480]

** Dealing River ** [ 4h ]

Salim166 shows [ 7d, 9d ]a pair of Eights.

Aaxel shows [ Kc, Qs ]two pairs, Queens and Eights.

Aaxel wins 4,030 chips from the main pot with two pairs, Queens and Eights. ... funka ju denna gång iaf

Att sen näven efter få denna hand var kanske mer än man kan önska?

 

Seat 6 is the button

Total number of players : 9

Seat 3: Freak_Ganesh ( 2,030 )

Seat 2: GimmePhuel ( 1,820 )

Seat 5: MalzerXXX ( 2,210 )

Seat 9: Salim166 ( 2,240 )

Seat 4: Aaxel ( 4,030 )

Seat 6: Vlad_500 ( 1,910 )

Seat 7: cupra11 ( 1,840 )

Seat 1: das_honk ( 1,940 )

Seat 8: ulen_14 ( 1,980 )

Level: 2

Blinds(30/60)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :As::Ah: ]

 

Salim166 raises [120]

Aaxel is all-In [4,030] ...jag vet ju att han kommer syna för att få sätta dit mig... jag har ju bara skräp på hand. Lite lätt e de ti å va kaxig med denna hand

 

Salim166 is all-In [2,120]

** Dealing Flop ** [ Ac, 3d, Qc ]

** Dealing Turn ** [ Jd ]

** Dealing River ** [ 9h ]

Salim166 shows [ 6d, 6c ]a pair of Sixes.

Aaxel shows [ As, Ah ]three of a kind, Aces.

Aaxel wins 1,790 chips from the side pot 1 with three of a kind, Aces.

Aaxel wins 4,570 chips from the main pot with three of a kind, Aces.

 

Kanske int världens intressantaste, men jag tyckt de va lite skoj iaf.

 

Tog 2a plats i den...

 

Kör en till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha nice historia om farmor och dom evil försäljarna, det känner man igen.

Själv har man ingen farmor kvar, men saknar ju dom där stunderna ändå när du skriver om det, dom kan vara roliga dom där gamlingarna :-P

 

Tack!

haha ... jag läste de du skrev för farmor. Hon höll på å smälla av, "gamlingar? vem e gamling?", utbrast hon (lite på skämt) :).

 

Jag har en rätt ungdomlig farmor, så de e skoj.

 

...

 

Idag har det blivit 8k gtd speed rebuyen som int vill sig.

Nu kör jag en shootout, går lite segt... men int hållit på så länge än.

Så tänkt jag gör 5k gtd regular nu om en stund.

Å varvar me en par sngs, speed å turbo (11dollars)

 

Trevlig kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blärrk!

 

Så här ser d ut just nu.

 

Table Shootout

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 4: Aaxel ( 2,580 )

Seat 6: a27wilson ( 4,450 )

Seat 9: billyman333 ( 4,775 )

Seat 7: cusystar ( 5,010 )

Seat 3: emanuelhoven ( 8,960 )

Seat 5: rustamsu ( 4,225 )

Level: 5

Blinds(150/300)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Qd::Qh: ]

 

Aaxel raises [750]

rustamsu is all-In, shows [ :7s:, :As: ] [3,925]

Aaxel is all-In [1,680]

 

** Dealing Flop ** [ :7d:, :Qs:, :Ad: ]

** Dealing Turn ** [ :Ah: ]

** Dealing River ** [ 8h ]

 

Aaxel shows [ Qd, Qh ]a full house, Queens full of Aces.

rustamsu shows [ 7s, As ]a full house, Aces full of Sevens.

 

Jag har jufersej suttit å små gnabbats me hans blinds lite nu å då. Kanske han va trött på´tt?

 

5k gtd regular får hyfsat ...

 

Pokergudar...

...För fan!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

haha ... jag läste de du skrev för farmor. Hon höll på å smälla av, "gamlingar? vem e gamling?", utbrast hon (lite på skämt) :).

 

Jag har en rätt ungdomlig farmor, så de e skoj.

Haha ja det låter så. Men det finns ju dom som är 50 och beter sig som 75 o tvärt om, så jag tycker inte farmor behöver ta åt sig :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå dagboken!

 

Det var några dagar sen sist. Detta beror på att jag har varit hel slut efter dagarna på skolan och fritidshemmet. Kliver upp ovanligt tidigt på morgonen och dagarna där är väldigt intensiva, iaf upplever jag det så just nu. Mycket nytt att ta till sig vilket antagligen tar en del energi.

 

Poker liret har därför blivit minimalt. När jag kommit hem på eftermiddagarna har jag slängt mig på soffan och somnat nästans i samma stund. Sovit nån timme tills farmor kommit hem och då har vi lagat middag.

 

Efter middagen har det blivit å spela någe billigare turre, bara för att stilla det värsta suget. Självklart har det int givit någe utdelning. Poker går skit dåligt just nu. Försökte spela lite mer seriöst igår kväll men åker bara på en massa skit hela tiden vilket gör att suget efter att spela även det är minimalt.

 

Idag har farmor jobbat. Jag har mao fått vara själv några timmar. Något som jag uppskattat, mycket. Eftersom jag är van vid att få vara för mig själv har det de senaste dagarna känts lite påfrestande att ha någon som pratar och lägger sig i hela tiden. ”Sitter du vid datorn nu igen”, hör jag en röst säga när jag (enligt mig) äntligen fått slå mig ner vid datorn. Jag menar, om jag är hemma och int har någe annat att göra, vad är det för fel med att sätta sig med datorn? Vad ska jag annars göra? Sätta mig å stirra in i tapeten? En del slår sig ner framför tvn å sitter där resten av kvällen. Jag väljer datorn. Kan int vara så mycket värre?

 

En annan sak är det här med att sängen måst vara bäddad. Om man så låg för döden så måst man se till att sängen åtminstone är bädda innan man kilar vidare. Jag har bäddat sängen varje jäkla morgon. Jag har en förmåga till å sova så länge jag bara kan vilket medför att jag alltid är mega stressad på morgonen, men jag har ändå fått sängen bäddad här eftersom jag vet hur viktigt det är för farmor. Däremot har jag sett att sängen har blivit ”fixad”, nån som anser sig bädda bättre än mig har bäddat om den. Mao farmor har varit å bäddat den på sitt sätt. Varför ska jag bädda den om den ändå måst bäddas om? Jag blir galen! :)

 

Kan bara konstatera att jag kommer uppskatta att få komma hem till mitt eget, där ingen behöver bry sig om eller lägga sig i hur jag har det eller vad jag gör. Kanske jag är lite av en enstöring?

 

Jag körde en shootout mtt tidigare, när jag hade chansen att få sitta för mig själv.

 

Såklart gick den på skit.

En tråkig hand och det är egentligen inget som intresserar någon. Tycker ändå att jag kan få gnälla lite. Känns alltid bra att få gnälla av sig.

 

Total number of players : 7

Seat 1: Dennis_11_78 ( 8,588 )

Seat 2: Sharella ( 10,288 )

Seat 9: Aaxel ( 2,380 )

Seat 7: antarn ( 4,759 )

Seat 5: bearinwoods1 ( 2,245 )

Seat 6: viktor243 ( 540 )

Seat 3: xmac33 ( 1,200 )

Level: 3

Blinds(50/100)

 

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Js::Jh: ]

 

Sharella calls [100]

xmac33 is all-In [ :Jc:, :Ks: ] [1,200]

Aaxel is all-In [2,280]

Sharella folds

 

** Dealing Flop ** [ 6s, :Ac:, :Ts: ]

** Dealing Turn ** [ 4s ]

** Dealing River ** [ :Qd: ]

 

Aaxel shows [ Js, Jh ]a pair of Jacks.

xmac33 shows [ Jc, Ks ]a straight, Ten to Ace.

 

...

 

Ska just lira 8k gtd speed rebuy mttn och senare blir det nog 5k gtd regular mtt.

 

Nu har farmor kommit hem, ”vad gör du nu då?” var det första hon frågade när hon hittade mig framför datorn.

 

Någon! Ge mig styrka!

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...