Gå till innehåll

Vill lära mig spela texas Holdém, igen!


Aaxel

Recommended Posts

  • Svars 618
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur är dealen?

Markermässigt eller?

Får du bara några få dollar mer tycker jag inte det =)

 

Men om man sku ha fått lite mer än 100 dollar än vad 3e plats sku ha gett? Mer värt å gambla?

 

Nå, nu blev vi bara 3 kvar. Å de har väldigt mycke mer än mig.

 

Blev ingen deal, de ska deala när jag åkt ut.

 

:(

 

hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pust!

 

2a plats av 404... jävligt skönt å komma 2a efter att de andra två bara antog att jag ändå sku fara som 3a :) ...

 

Tycker ändå jag gav han en match, heads up. Sista hand fick jag AA å gick förstås all in, han synar å har JQ, - J Q på flopp, å ingen räddning på övriga gator.

 

+565 dollar

 

Jag får vara nöjd.

 

...

 

Nu då? Klockan e fan 5 på morgonen, om lite drygt 2½ timme kommer hunden. Värt å sova?

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En paus är nog väldigt nyttigt om spelet int funkar och man känner sig allmänt illamående när man ser borden. :)

Kör du å turrar?

Nivåer?

 

 

 

Yep, jag köper in mig ti dö-dagar. :) ...sen beror det lite på hur tungrott de känns.

I rebuy turrar brukar jag ibland tänka att "jag kan spela lite lösare och chansa mera". Något som nästan aldrig funkar bra för mig. Det bästa för mig verkar va å bara köpa in fullt och sen köra tight, tight, tight... tills man svimmar av tristess. Tålamod, är det som gäller!

 

...

5k gtd turren, ja den for åt helvete... inga kort, ingen känsla... no nothing!

 

Nu e det 2k gtd rebuy och 10k gtd rebuy.

 

Bjuder här på en halvdant spelad AA hand?!

Jag fundera först på å bara limpa, sen ångrade jag mig. Det blev en halvdan bet ist...

 

Table $2K Gtd Rebuy

Seat 5 is the button

Total number of players : 9

Seat 7: BillyBoy6799 ( 9,190 )

Seat 10: Marvin4273 ( 3,840 )

Seat 3: Onslow90 ( 6,090 )

Seat 1: Aaxel ( 5,860 )

Seat 9: collis1607 ( 6,980 )

Seat 8: eMpTy899 ( 1,830 )

Seat 2: manxxl007 ( 5,920 )

Seat 5: riondg ( 4,870 )

Seat 4: yasmin20066 ( 3,420 )

Level: 2

Blinds(30/60)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Ac::Ah: ]

 

Aaxel raises [180] ...?

manxxl007 calls [180]

riondg calls [180]

 

** Dealing Flop ** [ 5c, Jc, 9h ]

Aaxel bets [480] ...?

manxxl007 folds

riondg calls [480]

 

** Dealing Turn ** [ Js ] ...Nä du! Jag vägrar tro att de blev lyckoträff för han där

 

Aaxel bets [795] ...hade de vari bättre å checka å kanske se om han andra hade någe ti säga?

riondg calls [795]

** Dealing River ** [ 8c ]

Aaxel bets [1,590] ...hur orkar jag... tänk, ffs!

riondg calls [1,590]

Aaxel shows [ Ac, Ah ]two pairs, Aces and Jacks.

riondg shows [ Jd, Ts ]three of a kind, Jacks.

riondg wins 6,360 chips from the main pot with three of a kind, Jacks.

 

Nå?

...

 

Känner mig lite uttråkad

Ha fundera lite smått på å slå mig ner vid någe omaha cash bord

 

Bra eller dålig plan?

 

...

 

 

Tycker inte du skulle checka där, beta är rätt men kanske inte fullt så mycket så han nöjer sig med en syn om han har något.

Sen beror det ju på hur spelaren var ifråga.

 

Lirar lite av varje , spelat en del cash game på sistone men de är där pengarna försvunnit. Spelar annars s´ng och lite små turneringar. Spelar på betsson och tycker inte de har jätte mycket turneringar som är värt att spela. Brukar inte köra rebuy för jag tänker att alla bara köper in sig om och om igen och att jag inte har råd med det, är det så i praktiken?

 

Spelar på de lägsta cash game nivåerna och mellan 2-11 dollars turneringar.

 

Har ett litet projekt på fulltilt där jag försöker spela upp mig från noll till 100 dollar till att börja med. Ligger just nu på 9 dollar nånting.

Gillar fulltilt bättre , känns som spelarna har lite mer att komma med. På betsson är det bara syn maskiner och utdragare.

 

Några tipsa att komma med? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fina placeringar tätt ihop! GG&WP!

 

Snyggt att inte deala och hamna i HU!

 

Jäklar, fin placering igen!? Fint jobbat

 

Tack! :)

...

 

Jodå, är igång och lirar för fullt.

Jag var som sagt uppe hela natten.

Drog igång ett cash game bord (6 pers) runt 6 på morgonen (gick in me 25dollar på ett 0,10-0,25 bord, lämnade med 33dollar), när jag sen satt å slumrade i stolen runt halv 11 så fick jag lov å krypa ti sängen.

 

Sov ti 14 tiden.

 

14.30 - 2k gtd regular turre, vilken gick på skit (99a av 355).

15.50 blev det en 500usd gtd speed turre, den gick bra tills jag började feg och fisk spela (25a av 184).

Efter det blev det middagspaus.

 

Tibaka vid 18 tiden och drog igång en Shootout turre (11 dollars) - kom ti round 4, där jag for på 5e plats efter att som short fått kämpa för min överlevnad en bra stund. Kom tvåa i både Round 1 och 2, round 3 3e placering, tot +64dollar.

18.15 klev jag in i en 5k gtd regular turre med (håll i er) 22dollar i inköp.

Jag körde den med stor koncentration och det flöt på fint, riktigt fint sku jag kunna säga tom. Men, övermodet kom, eller va fan man nu ska kalla det. Fick AK(ruter, om de känns bättre som försvar), satt i SB, individ fr väldigt tidig pos höjer 4ggr BB. Paniken sprider sig, vad ska jag göra? hur ska ja höja? ska ja bara syna? Ja, frågorna va många. Ja reraisa och fick en all in emot, jag synar i ren panik. JJ har han, ingen räddning på brädan. Å där tog karriären i 20dollars turren slut för min del (99a av 306). Men jag lär köra fler. Jag var vaknare å mer koncentrerad än jag har vari på länge i en turre. Det kändes skoj och spännande, av nån anledning :).

 

 

Några händer, dels för å visa vilket otroligt flyt jag har just nu. Jag måst vara inne i en otrolig lyckoperiod! (?) ...vågar int ens tänka på när det vänder. Blir så himla sjukt bortskämd med hur saker å ting faller sig just nu.

 

Table $5K Gtd

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 7: Nobady2604 ( 3,450 )

Seat 8: RemyLeBeau11 ( 2,960 )

Seat 5: Schlafmuetz0 ( 3,000 )

Seat 6: Aaxel ( 2,960 )

Seat 10: Soulsiam ( 2,800 )

Seat 4: TFRANK666 ( 2,570 )

Seat 1: bambr76 ( 3,450 )

Seat 2: bossman99888 ( 2,610 )

Seat 3: dirty_dutch7 ( 3,000 )

Seat 9: robie778 ( 3,000 )

Level: 1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :4c::4h: ]

 

bambr76 raises [200]

bossman99888 calls [200]

Aaxel calls [200]

 

** Dealing Flop ** [ :4d:, As, :4s: ] ...va fals!

 

bambr76 bets [330]

bossman99888 folds

Aaxel calls [330]

 

** Dealing Turn ** [ Jh ]

bambr76 checks

Aaxel checks ...? tänkt att han sku få försöka plocka potten

 

** Dealing River ** [ 8h ]

bambr76 checks

Aaxel bets [640]

bambr76 folds

 

Aaxel wins 1,960 chips

 

...

 

Varenda hand jag visste att jag var tvungen att spela på någe vis, gjorde mig nervös och förväntansfull (låter säkert väldigt sjukt, å töntigt :))

Människan som jag får spela mot här, han spela i stort sett varje hand han fick. Å knappast troligt att han satt på ett A, men en kan aldrig vara nog så säker.

 

Table $5K Gtd

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 4: Cranii ( 2,105 )

Seat 9: IamNotBluff ( 3,060 )

Seat 5: Aaxel ( 3,675 )

Seat 8: ajb60 ( 3,330 )

Seat 10: bylco ( 10,400 )

Seat 3: davID_0310 ( 2,855 )

Seat 6: donshep1953 ( 6,265 )

Seat 1: esnullvier1 ( 3,870 )

Seat 2: roobinyu ( 1,530 )

Seat 7: virgil52 ( 2,230 )

Level: 4

Blinds(100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Qd::Qs: ]

 

Aaxel raises [600]

 

bylco calls [500] ...ofc

 

** Dealing Flop ** [ Ah, 6c, 2d ] ...blärrrk

bylco checks

Aaxel checks

 

** Dealing Turn ** [ As ] ...mindre chans att han sku ha haft ett A på hand

bylco bets [700]

Aaxel raises [1,400] ...?

bylco folds

Aaxel does not show cards.

Aaxel wins 3,500 chips...

Otroligt att jag lyckades få han ti folda. Kändes som han annars bara syna, syna, syna. Oberoende av hur dyrt det blev.

 

I den här handen får jag nästan hjärtattack och dör!

Seat 3 is the button

Total number of players : 8

Seat 10: Sajiz ( 4,380 )

Seat 5: Aaxel ( 8,030 )

Seat 2: ZULU4LIFE ( 8,530 )

Seat 3: derfugger ( 15,900 )

Seat 6: donshep1953 ( 6,565 )

Seat 1: esnullvier1 ( 4,425 )

Seat 9: sejest ( 4,155 )

Seat 7: virgil52 ( 8,070 )

Level: 5

Blinds(150/300)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Jd::Qd: ]

 

virgil52 raises [600]

 

derfugger raises [1,500] ...här antar jag helt enkelt att han tänker stjäla blinds och den där andra stackarens bet.

Aaxel calls [1,200] ...kanske jag sku reraisa här? Men jag vill int bli fast med denna hand här. Hoppas på en fin träff av något slag.

 

** Dealing Flop ** [ 7d, 6c, :Qh: ]

 

Aaxel checks

derfugger bets [3,600] ... jag anade väldigt starka ugglor. Han va ju från början ute efter å stjäla, enligt min känsla.

Aaxel is all-In [6,530]

 

derfugger calls [2,930] ...*gulp* de där ville jag ju int

 

** Dealing Turn ** [ 6s ]

** Dealing River ** [ 5h ]

derfugger shows [ 3h, 8c ]a pair of Sixes. ...va satan!? Missar jag nånting här?

Aaxel shows [ Jd, Qd ]two pairs, Queens and Sixes.

Aaxel wins 16,660 chips

 

...

 

Okej, kanske jag överspelar 10orna lite, lite här?

Men vad gör den andra då?

 

Table Shootout Round(2)

Seat 9 is the button

Total number of players : 5

Seat 7: GPC16 ( 19,220 )

Seat 1: JUVENTAPOKER ( 29,250 )

Seat 3: Aaxel ( 13,588 )

Seat 9: calbano555 ( 17,919 )

Seat 4: jumboy111 ( 33,630 )

Level:9

Blinds-Antes(600/1 200 -50)

 

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Ts::Th: ]

 

GPC16 calls [1,200]

 

Aaxel is all-In [12,338]

GPC16 calls [12,338]

** Dealing Flop ** [ Ks, 8c, :Td: ]

** Dealing Turn ** [ 4s ]

** Dealing River ** [ :Tc: ]

Aaxel shows [ Ts, Th ]four of a kind, Tens.

GPC16 shows [ Ah, 3s ]a pair of Tens.

Aaxel wins 27,926 chips from the main pot with four of a kind, Tens.

 

Det här kan ju int vara normalt?

Vet int hur många fyrtal jag fått de senaste dagarna, många e de iaf.

 

Jag har även kört 8k gtd speed rebuy turren, int så mycket å säga om det. For på 111e plats av 1132, ca +16dollar ...

 

Nu sitter jag i 5k gtd regular turre (9dollars) och jag ligger bra till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lirar lite av varje , spelat en del cash game på sistone men de är där pengarna försvunnit. Spelar annars s´ng och lite små turneringar. Spelar på betsson och tycker inte de har jätte mycket turneringar som är värt att spela. Brukar inte köra rebuy för jag tänker att alla bara köper in sig om och om igen och att jag inte har råd med det, är det så i praktiken?

 

Jag vet inte. Men jag antar att det är värt att chansa lite i första timmen, just för att man kan köpa in sig igen. Inte behöver man köra som en galning för den delen. Jag brukar nog försöka att ta det lugnt och hålla mig ti mitt spel som om det vore en "vanlig" turre. Bara å sitta i lugn å ro å se ut vem som kör som en galning och hoppas få bra händer och kunna plocka in hans rebuys.

Går vi in med bästa hand, heter de väl att vi ska vinna på det i det långa loppet? :)

 

 

Har ett litet projekt på fulltilt där jag försöker spela upp mig från noll till 100 dollar till att börja med. Ligger just nu på 9 dollar nånting.

Gillar fulltilt bättre , känns som spelarna har lite mer att komma med. På betsson är det bara syn maskiner och utdragare.

 

Några tipsa att komma med? =)

 

Jag vågar egentligen inte komma med några tips eller råd, jag är inge bra på poker snacket i form av teorier osv...

Däremot kan jag fundera och spekulera högt :).

 

Synmaskiner tycker jag int att man ska ha någe emot (visst, satan va sjukt irriterande dem e), spelar man rätt så ska man ju kunna slå dem på fingrarna. Lyckas man lokalisera synmaskinerna (brukar int va allt för svårt) gäller det väl bara att försöka göra det så dyrt för dem som helst ti å dra, va de nu försöker dra till (dvs om vi själva tycker och tror att vi ha bästa handen just där å då, aldrig, aldrig bluffa(?))... hehe

 

Det där blir nog ingen mycket klokare av!?...

 

Vad menar du med "spelare som har något att komma med"? Jag vill nog helst int spela mot spelare som har "något att komma med" :). Det låter ju farligt.

 

Hur som helst

Lycka till at the tables!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ja... vad gör vi här tycker ni?

 

Table $5K Gtd

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: Andonson ( 21,816 )

Seat 9: CCH84 ( 4,917 )

Seat 1: DR_NEGAO ( 32,650 )

Seat 3: JWR19 ( 15,203 )

Seat 5: MicSchu ( 6,440 )

Seat 8: Pedrito113 ( 17,777 )

Seat 7: Aaxel ( 14,640 )

Seat 6: komisch999 ( 17,455 )

Seat 4: moinutflens ( 1,866 )

Seat 10: sky628 ( 11,005 )

Level:8

Blinds-Antes(400/800 -25)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Jc::Jd: ]

 

sky628 calls [800]

DR_NEGAO raises [3,500]

 

moinutflens is all-In [1,841]

 

Aaxel ... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte. Men jag antar att det är värt att chansa lite i första timmen, just för att man kan köpa in sig igen. Inte behöver man köra som en galning för den delen. Jag brukar nog försöka att ta det lugnt och hålla mig ti mitt spel som om det vore en "vanlig" turre. Bara å sitta i lugn å ro å se ut vem som kör som en galning och hoppas få bra händer och kunna plocka in hans rebuys.

Går vi in med bästa hand, heter de väl att vi ska vinna på det i det långa loppet? :)

 

 

 

Jag vågar egentligen inte komma med några tips eller råd, jag är inge bra på poker snacket i form av teorier osv...

Däremot kan jag fundera och spekulera högt :).

 

Synmaskiner tycker jag int att man ska ha någe emot (visst, satan va sjukt irriterande dem e), spelar man rätt så ska man ju kunna slå dem på fingrarna. Lyckas man lokalisera synmaskinerna (brukar int va allt för svårt) gäller det väl bara att försöka göra det så dyrt för dem som helst ti å dra, va de nu försöker dra till (dvs om vi själva tycker och tror att vi ha bästa handen just där å då, aldrig, aldrig bluffa(?))... hehe

 

Det där blir nog ingen mycket klokare av!?...

 

Vad menar du med "spelare som har något att komma med"? Jag vill nog helst int spela mot spelare som har "något att komma med" :). Det låter ju farligt.

 

Hur som helst

Lycka till at the tables!

 

 

Menar du att man aldrig skall bluffa eller att man aldrig skall bluffa dem?

Ja men nybörjare kan ju spela vad som helst medans lite mer pålästa spelare spelar ett begränsatt spel, men vissa har helt oväntade taktiker. Spelat lite sng heads up och vissa har helt sjuka strategier , man vet aldrig vad dem har.

Jag bluffar rätt mycket och vill att folk ska lägga sig, kanske jag skall utgå mer från motspelaren och spela mer kvalitets händer hårdare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ja... vad gör vi här tycker ni?

 

Table $5K Gtd

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: Andonson ( 21,816 )

Seat 9: CCH84 ( 4,917 )

Seat 1: DR_NEGAO ( 32,650 )

Seat 3: JWR19 ( 15,203 )

Seat 5: MicSchu ( 6,440 )

Seat 8: Pedrito113 ( 17,777 )

Seat 7: Aaxel ( 14,640 )

Seat 6: komisch999 ( 17,455 )

Seat 4: moinutflens ( 1,866 )

Seat 10: sky628 ( 11,005 )

Level:8

Blinds-Antes(400/800 -25)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Jc::Jd: ]

 

sky628 calls [800]

DR_NEGAO raises [3,500]

 

moinutflens is all-In [1,841]

 

Aaxel ... ?

 

Ja i större tuneringar brukar jag inte lägga ner så mycket tid på att observera andra spelares stil eftersom man byter bord så ofta. Kanske är fel?

 

Du är minst uppe mot en kung och troligtvis KA eller QQ men om du känner till motståndet så får du lita till det. Här var du inte tvungen att spela handen men eftersom DR_NEGAO har en stor stack kan han ha vilken hand som hellst i princip. Du kan välja att sitta lungt i båten och spela några fler händer. Vet inte om jag skulle gå All-in eftersom det är troligtvis är en K eller A inblandat så det är en risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att man aldrig skall bluffa eller att man aldrig skall bluffa dem?

Ja men nybörjare kan ju spela vad som helst medans lite mer pålästa spelare spelar ett begränsatt spel, men vissa har helt oväntade taktiker. Spelat lite sng heads up och vissa har helt sjuka strategier , man vet aldrig vad dem har.

Jag bluffar rätt mycket och vill att folk ska lägga sig, kanske jag skall utgå mer från motspelaren och spela mer kvalitets händer hårdare?

 

Bluffar lönar sig oftast int på lägre nivåer, då det ska synas ner med minsta lilla träff, eller tom om de finns antydan ti att de kan komma å bli en liten träff :)... så, ja det är nog allt som oftast säkrast att spela typ ABC poker där. Känner jag iaf, av egen erfarenhet och oändligt harvande i de billiga gris turrarna.

 

Tycker det är svårt (som sagt) å diskutera, det är så situationsberoende (?).

"Hur tror jag att de övriga tror att jag spelar", hehe... jag menar, har jag suttit å int gjort någe sen istiden, och plötsligt går all in? Vad kan jag ha? Ofta vill jag tro att de andra spelarna är tänkande och observanta spelare. Tex jag kan spela på ett sätt en stund för att förhoppningsvis få de andra att tro att jag lirar på ett visst sätt ...å på så sätt kanske man kan lyckas "gillra en fälla" senare. Sjukt skoj om man lyckas få ihop det.

 

Nå, nu jiddrar jag igen. Vet int om det går å förstå ens hälften av det ... tycker de e skoj å snacka poker ändå, blir int så mycket av den varan, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluffar lönar sig oftast int på lägre nivåer, då det ska synas ner med minsta lilla träff, eller tom om de finns antydan ti att de kan komma å bli en liten träff :)... så, ja det är nog allt som oftast säkrast att spela typ ABC poker där. Känner jag iaf, av egen erfarenhet och oändligt harvande i de billiga gris turrarna.

 

Tycker det är svårt (som sagt) å diskutera, det är så situationsberoende (?).

"Hur tror jag att de övriga tror att jag spelar", hehe... jag menar, har jag suttit å int gjort någe sen istiden, och plötsligt går all in? Vad kan jag ha? Ofta vill jag tro att de andra spelarna är tänkande och observanta spelare. Tex jag kan spela på ett sätt en stund för att förhoppningsvis få de andra att tro att jag lirar på ett visst sätt ...å på så sätt kanske man kan lyckas "gillra en fälla" senare. Sjukt skoj om man lyckas få ihop det.

 

Nå, nu jiddrar jag igen. Vet int om det går å förstå ens hälften av det ... tycker de e skoj å snacka poker ändå, blir int så mycket av den varan, tyvärr.

 

Känner lika dant haha. Inte många att snacka med och vi verkar vara på någorlunda samma nivå fast du har nog spelat ett antal timmar mer haha.

 

Hur gick det med knektarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner lika dant haha. Inte många att snacka med och vi verkar vara på någorlunda samma nivå fast du har nog spelat ett antal timmar mer haha.

 

Hur gick det med knektarna?

 

:)

 

Som den svaga, fega jävel jag är ... så synade jag bara... K på flopp, så det va ju bara å skita i det.

 

Sen lyckades jag dribbla bort hela turren på någe annat skit

 

Så där e det ibland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ja... vad gör vi här tycker ni?

 

Table $5K Gtd

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: Andonson ( 21,816 )

Seat 9: CCH84 ( 4,917 )

Seat 1: DR_NEGAO ( 32,650 )

Seat 3: JWR19 ( 15,203 )

Seat 5: MicSchu ( 6,440 )

Seat 8: Pedrito113 ( 17,777 )

Seat 7: Aaxel ( 14,640 )

Seat 6: komisch999 ( 17,455 )

Seat 4: moinutflens ( 1,866 )

Seat 10: sky628 ( 11,005 )

Level:8

Blinds-Antes(400/800 -25)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Jc::Jd: ]

 

sky628 calls [800]

DR_NEGAO raises [3,500]

 

moinutflens is all-In [1,841]

 

Aaxel ... ?

 

Jag går allin här, du har för lite marker för att syna imo. Under 20 BB är det AI eller fold för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går allin här, du har för lite marker för att syna imo. Under 20 BB är det AI eller fold för mig.

 

Självklart e det så... jag sku förmodligen ha folda där, känns som det händer lite mycket före för att JJ ska va bra eller värt å köra på här?

 

...

 

För övrigt behöver "vi" int oroa oss. Utdragningar och bad beatsen dyker upp med jämna mellan rum :). Jag kan däremot int säga att jag just blir nämnvärt berörd av det. Det hör ju till.

 

Lite tråkigt (såklart) i en 6k gtd speed rebuy turre, efter paus får jag QQ (yippie e ju första tanken, av nån jävla anledning) ... går all in, får syn av K9 - 9 på flopp (j

å jag bara vet att jag kommer åka på stryk) - 9 på river... Ty, GG osv ...

 

Men det intresserar ingen, det är sånt som händer, som sagt.

 

Just nu sitter jag i 2k gtd rebuy turre - 2 timmar ha spelats. Går lite halvtrögt. Har lite ti arbeta med iaf.

Fick vid ett tillfälle QQ - höjer som sig bör, 4BB (?), får syn av bordets gris chiplead... flopp - x J K ... *suck* Jag höjer en del av potten för å se vad han säger om det, varpå han lägger nån svinhöjning emot... jaha!? Va fan, jag folda. Å han visar 22, WP!

Sånt som kan få mig lite ur balans, men försöker hålla skallen cool.

 

Sitter även i 10k gtd rebuy turren, där jag för en stund sen sprang in i AA med KK. Har lyckats rädd upp det lite igen nu.

 

Så där ser de ut ...

 

Säger inge mer

Så ha jag inget sagt

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Fick vid ett tillfälle QQ - höjer som sig bör, 4BB (?), får syn av bordets gris chiplead... flopp - x J K ... *suck* Jag höjer en del av potten för å se vad han säger om det, varpå han lägger nån svinhöjning emot... jaha!? Va fan, jag folda. Å han visar 22, WP!

Sånt som kan få mig lite ur balans, men försöker hålla skallen cool."

 

Checka den floppen istället för att se vad han ska hitta på, det suger att leda ut och bli raisad av sin hand. Checka o syna, utvärdera turn. Det som hände nu är ju aptiltande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Checka den floppen istället för att se vad han ska hitta på, det suger att leda ut och bli raisad av sin hand. Checka o syna, utvärdera turn. Det som hände nu är ju aptiltande

 

Bra!

Det ska jag tänka på nästa gång en liknande situation uppstår.

 

Tack!

 

...

 

Nå, 2k gtd rebiy turren gick om intet, rann ut i sanden, ja va fan ni vill kalla det. :)

 

Sitter nu å plågas i 10k gtd turren... ren tortyr snarare

 

Far nog inom kort.

Längtar faktiskt lite smått. Sova ett par timmar sku int va helt fel. Ha bara sovit dryga 3 timmar nu på ett dygn å det känns snart som att mina ögon kommer fatta eld. :S

 

Jaha! Där fick jag så jag teg *hrmpf*

 

Seat 10 is the button

Total number of players : 9

Seat 4: Bolemadhi ( 51,403 )

Seat 8: Cetin883 ( 83,884 )

Seat 9: JoshyBgood ( 59,242 )

Seat 7: Aaxel ( 14,454 )

Seat 6: Uptothehigh ( 70,340 )

Seat 10: pocJJ ( 85,777 )

Seat 2: rinty6 ( 42,365 )

Seat 3: ronk777 ( 151,456 )

Seat 5: wanny112 ( 27,263 )

Level:11

Blinds-Antes(1 000/2 000 -75)

 

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Js::Jh: ]

 

Aaxel is all-In [14,379]

 

rinty6 calls, [ :Qc:, :Qs: ] [13,379]

 

** Dealing Flop ** [ 4s, Ah, 9d ]

** Dealing Turn ** [ :Jc: ]

** Dealing River ** [ 3s ]

rinty6 shows [ Qc, Qs ]a pair of Queens.

Aaxel shows [ Js, Jh ]three of a kind, Jacks.

Aaxel wins 31,433 chips

 

Såg int ens vad som hände då jag satt å skrev de här inlägget när jag gick all in, såg bara nere i hörnet av skärmen att en fet jävla stack skjutsades över ti mig.

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God dag kära dagbok!

 

Ska vi ta och reflektera lite över gårdagen?

Det känns som att det kan vara nödvändigt.

 

Jag kasta mig in i turre efter turre, som en hysterisk galning.

Vid tillfälle satt jag i 5 st turrar samtidigt.

"Och?" tänker säkert många, men låt mig förklara varför jag känner att det inte passar mig just nu.

För, låt oss va ärliga nu, det är mer än vad jag kan hantera. Det blir bara stress och ett frenetiskt klickande på skärmen, borden hoppar om varandra och jag hinner knappt se vad jag själv har på hand. Svetten sprutar och hjärtat rusar.

 

Okej, man spelar långt ifrån varje hand. Däremot, händer något så händer det såklart samtidigt vid samtliga bord. Å paniken är total!

 

exempelvis: plötsligt ser man AQ- spader i skaplig pos, lägger en lite höjning me det. Va nu? JJ -läskigt tidig pos vid ett av de andra borden, här måst jag nog... jaha så vill ett tredje bord ha min uppmärksamhet, det blir en halvkonstig bet vid "JJ bordet". AK vid det tredje bordet... nu piper ett fjärde bord å vill jag ska ta någe form av beslut, 66 i SB de kan jag ju syna...

"AQ-bordet" - mhm, nån har gått all in, blir dyrt för mig å syna ...så vill bordet me mina par i 6 or ha min uppmärksamhet igen. Va fan, jag syna tydligen med halva stacken, satan! ...

 

Ja, å så där håller det på ... tills hjärnan exploderar...sku int ta lång tid innan jag drar på mig någe form av nerv problem med det där upplägget.

 

Det är inte vad jag kallar en trevlig stund at the tables.

Det är inte så jag vill ha det.

 

Förstår int hur folk som sitter med 5 eller tom mer bord å lirar klarar av det?

3 bord e nog max för mig, atm.

Jag vill ändå kunna hänga med lite vad som händer också.

 

Nu..

Starta precis upp EN turre, turre ... turre, fan va jag är trött på å skriva "turre", jag känner att jag blir lite små äcklad av att skriva det. Jag får nog byta till mtt nu ett tag istället. Funkar det för er? :)

 

Nå, sitter i en Shootout (11 dollar) och även en 5k gtd MTT (:)) (22dollars!).

 

Är lite frusen så jag har snurra in mig i täcket och bryggt en balja kaffe.

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...