Gå till innehåll

Vill lära mig spela texas Holdém, igen!


Aaxel

Recommended Posts

Så ... person som jag suttit å stirrat på i nästans 2 timmar - sett han spela i stort sett bara skit. När jag plötsligt beslutar (?) för å spela någe skit hand ti dödagar, sitter denna klart på en hyfsad hand.

 

Inga ursäkter, hjärnan fick någe fel.

 

Vilken tur att det hela tiden finns nya projekt att kasta sig in i.

 

Nu, 3,5k gtd regular mtt (11dollar)

 

Dagens lunch: mild lättyoghurt med start-skogsbär

Spelas i lurarna: Promoe - Bondfångeri

Rumstemp: så jävla kallt, de springer för fan isbjörnar här inne.

Åtgärd: täcke och värmeljus

Mysfaktor, skala 0-5: 2

 

Mål: jobba upp mysfaktorn och bli rik!

 

hm... jo

 

:)

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 618
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ha lyckats jobba fram en skallvärk. Det är int så att jag känner att döden e nära, det e mera en "tuggande", tyst arbetande, sjukt irriterande huvudvärk.

 

Med värken kommer den lite märkliga spelstilen ...

 

Det blir tablett, lite vila och kaffe, kaffe, kaffe.

Vila? De e nästan skrattretande. Gör inge annat än vilar känns det som. Sov ju för fan ti 14 tiden.

 

Nå... tibaks ti borden om en halvtimme

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL! Det verkar ju gått bra sista tiden ändå.

Så som du placerar dig redan nu verkar du ha potential att bli riktigt bra tror jag :)

Så ... person som jag suttit å stirrat på i nästans 2 timmar - sett han spela i stort sett bara skit. När jag plötsligt beslutar (?) för å spela någe skit hand ti dödagar, sitter denna klart på en hyfsad hand.

Ungefär vilka kort spelade han som du menar var skit? Det är ju stor skillnad på att spela A5s, 67s i rätt lägen, och att alltid spela t ex Q3o.

 

Men allmänt kan man väl säga att om nån superfisk spelar "alla" skithänder gör man nog bäst i att inte spela 89, QT osv i alla lägen, och istället trycka på hårdare med höga kort preflop.

Men är det turnering kanske man måste välja sina lägen lite försiktigt, så man inte riskerar hela turren för att "sätta dit" nån fisk med en marginell hand.

Dock är det sällan rätt att försöka sätta dit fisken med hjälp av att själv börja spela skitkort. Men det vet du ju som du sa där :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL! Det verkar ju gått bra sista tiden ändå.

Så som du placerar dig redan nu verkar du ha potential att bli riktigt bra tror jag :)

 

Tackar!

Skoj att du e tibaka, undra lite smått om du gett upp :)

 

Ungefär vilka kort spelade han som du menar var skit? Det är ju stor skillnad på att spela A5s, 67s i rätt lägen, och att alltid spela t ex Q3o.

 

Men allmänt kan man väl säga att om nån superfisk spelar "alla" skithänder gör man nog bäst i att inte spela 89, QT osv i alla lägen, och istället trycka på hårdare med höga kort preflop.

Men är det turnering kanske man måste välja sina lägen lite försiktigt, så man inte riskerar hela turren för att "sätta dit" nån fisk med en marginell hand.

Dock är det sällan rätt att försöka sätta dit fisken med hjälp av att själv börja spela skitkort. Men det vet du ju som du sa där :)

 

Hehe, jag ville int prata om det. Därför jag int berätta mer ingående om det hela.

Men det e bra! Jag menar att du tvingar mig ti å reflektera över det hela :).

 

Han spelade alltså i stort sett alla händer. Bara limp å syn, oberoende av vad de kosta såg det ut som. Kanske han försökte få oss å tro att han va en idiot. Det var alltså alla möjliga former av händer, helst i samma färg av vad man fick se iaf. 10Q, 10K, 10J va å populära händer å syna ner med.

 

Näven där han packa väskan åt mig så hade han limpat från väldigt tidig pos. Jag hade QK hjärter... Q på flopp plus 2 obetydliga kort. Höjer, han rehöjer å jag synar. Inget spec på turn. Å där far vi all in. AK sitter han på.

Jag är för envis och ska förmodligen kunna lägga ner när jag får mothugg. Ti mitt försvar... han var äcklig.

 

:)

 

...

 

Skallvärken som bortblåst å jag e igång å lirar för fullt.

Ha kört en 11 dollars Shootout, for på 4e plats i första rundan. Oflyt blandat me lite likgiltighet = inga bra ingredienser om en ska vinna.

Sen var det 5k gtd regular (22dollar), inga kort inga träffar, ledde till slut ti att jag fick chansa på någe skit (AK vs ett av monstrens AJ!) :)

 

Nu

8k gtd speed rebuy (2dollar)

1k gtd speed (1dollar)

å sngs (11 dollar)

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8k gtd speed rebuy (2dollar) - första timmen avklarad, ca 63tusen inför nästa timme. Det är int så dåligt. Nu hoppas jag bara på flyt, fina kort... osv

 

1k gtd speed (1dollar) - gått hyfsat, men på väg utför

 

å sngn (11 dollar) - kom 1a

 

Nu även me i en Shootout (6dollar)

 

Hand fr. 8k gtd speed mttn som visar hur jäkla lätt jag är att göra förbanad :)

 

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 8: Donweon ( 24,050 )

Seat 1: MarkieBiz ( 28,880 )

Seat 4: PokerDuif ( 22,301 )

Seat 2: Quickfolder1 ( 4,660 )

Seat 10: Aaxel ( 32,500 )

Seat 3: booocz ( 22,650 )

Seat 7: l___CIA___l ( 40,077 )

Seat 5: maikbeyer ( 48,620 )

Seat 6: rose888 ( 2,950 )

Seat 9: sweepy7 ( 18,292 )

Level:10

Blinds-Antes(800/1 600 -50)

 

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Th::Kd:]

 

rose888 is all-In [2,900]

 

sweepy7 calls [2,100]

Aaxel calls [1,300] ...här måst man va me

 

** Dealing Flop ** [ :Qs:, :Ah:, 6c ]

sweepy7 checks

Aaxel checks ...så här långt e de lugnt...i samförstånd checkar vi ut han där!?

** Dealing Turn ** [ :Jc: ] ...yeah!

 

sweepy7 bets [1,600] ...nä nu! jag hade faktiskt tänkt å fortsätta checka, men nej nej... människan ska tvunget lägga en bet.

Aaxel is all-In [29,550] ... så här går det då

sweepy7 is all-In [13,742]

 

** Dealing River ** [ Kh ]

 

sweepy7 shows [ Kc, 7c ]a pair of Kings.

Aaxel shows [ Th, Kd ]a straight, Ten to Ace.

rose888 shows [ As, 2c ]a pair of Aces.

Aaxel wins ... ty

 

Lite löjligt... jag vet. Det där me å "checka ut" gäller nog int direkt i det där läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8k gtd speed rebuy (2dollar) - första timmen avklarad, ca 63tusen inför nästa timme. Det är int så dåligt. Nu hoppas jag bara på flyt, fina kort... osv

 

1k gtd speed (1dollar) - gått hyfsat, men på väg utför

 

å sngn (11 dollar) - kom 1a

 

Nu även me i en Shootout (6dollar)

 

Hand fr. 8k gtd speed mttn som visar hur jäkla lätt jag är att göra förbanad :)

 

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 8: Donweon ( 24,050 )

Seat 1: MarkieBiz ( 28,880 )

Seat 4: PokerDuif ( 22,301 )

Seat 2: Quickfolder1 ( 4,660 )

Seat 10: Aaxel ( 32,500 )

Seat 3: booocz ( 22,650 )

Seat 7: l___CIA___l ( 40,077 )

Seat 5: maikbeyer ( 48,620 )

Seat 6: rose888 ( 2,950 )

Seat 9: sweepy7 ( 18,292 )

Level:10

Blinds-Antes(800/1 600 -50)

 

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Th::Kd:]

 

rose888 is all-In [2,900]

 

sweepy7 calls [2,100]

Aaxel calls [1,300] ...här måst man va me

 

** Dealing Flop ** [ :Qs:, :Ah:, 6c ]

sweepy7 checks

Aaxel checks ...så här långt e de lugnt...i samförstånd checkar vi ut han där!?

** Dealing Turn ** [ :Jc: ] ...yeah!

 

sweepy7 bets [1,600] ...nä nu! jag hade faktiskt tänkt å fortsätta checka, men nej nej... människan ska tvunget lägga en bet.

Aaxel is all-In [29,550] ... så här går det då

sweepy7 is all-In [13,742]

 

** Dealing River ** [ Kh ]

 

sweepy7 shows [ Kc, 7c ]a pair of Kings.

Aaxel shows [ Th, Kd ]a straight, Ten to Ace.

rose888 shows [ As, 2c ]a pair of Aces.

Aaxel wins ... ty

 

Lite löjligt... jag vet. Det där me å "checka ut" gäller nog int direkt i det där läget.

 

Varför ville du egentligen checka turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ville du egentligen checka turn?

 

Vet int :oops: ...

 

heh, nävars men varför ska jag beta turn? Jag kan ju låtsas att jag int har någe, å då kan han få försöka ta potten på river?

Eller, du menar kanske det e bättre å lägga någe där och försöka bygga större pot?

Jag behöver ju int direkt vara rädd för nåt? Känns onödigt för mig å lägga någe där bara för å se han (ev) folda (det gör de ju aldrig ändå iofs) :).

 

...

 

Det går väldigt trögt ikväll. Rediger uppförsbacke sku man kunna kalla det. Det enda som räddar upp de någelunda e sngs som jag iaf lyckas ta mig itm i. De flesta iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

Skoj att du e tibaka, undra lite smått om du gett upp :)

Nejdå bara en liten paus :-) Jobbade också mycket, så passade på att göra nåt bra av det hela istället för att försöka hinna med att spela, och kanske tilta bort hela rullen pga stress i tidsbrist...

 

Hehe, jag ville int prata om det. Därför jag int berätta mer ingående om det hela.

Men det e bra! Jag menar att du tvingar mig ti å reflektera över det hela :).

 

Han spelade alltså i stort sett alla händer. Bara limp å syn, oberoende av vad de kosta såg det ut som. Kanske han försökte få oss å tro att han va en idiot. Det var alltså alla möjliga former av händer, helst i samma färg av vad man fick se iaf. 10Q, 10K, 10J va å populära händer å syna ner med.

 

Näven där han packa väskan åt mig så hade han limpat från väldigt tidig pos. Jag hade QK hjärter... Q på flopp plus 2 obetydliga kort. Höjer, han rehöjer å jag synar. Inget spec på turn. Å där far vi all in. AK sitter han på.

Jag är för envis och ska förmodligen kunna lägga ner när jag får mothugg. Ti mitt försvar... han var äcklig.

 

:)

Ja vissa gånger har man bara otur och får in pengarna i fel tillfälle även mot idioter :-P

Men konstigt nog (eller inte så konstigt egentligen) tycker jag oftast folk på låga nivåer sitter på set/färg/kåk eller vad det nu kan vara, dom gånger dom re-raisar ett starkt bet. Så oftast kan man ganska lugnt slänga sitt ensamma par, även om det är med en bra kicker.

 

Däremot bluffar ju folk gärna med en halvsvag bet om ingen betat före, så där kan man ju syna ner bluff-fiskarna. Men re-raise verkar oftast betyda nötterna hos fisken.

Men det beror ju på läget också... vad som hänt innan osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken!

 

Det gick int att posta här inatt. Jag hade knåpat ihop ett av världens längsta inlägg och sku skicka iväg det och får då meddelandet "page not found", eller någe sånt. "För helvete" - tänkte jag. Provade väl i nån timme eller så innan jag gav upp.

 

Hur som helst tänker jag lägga hit det jag skrev inatt:

 

Sitter (förmodligen "satt" inom kort) i 3 st mtts.

2k gtd rebuy (2dollar) - stack på ca 50tusen (blinds 150/300) - 40/514 +14

10k gtd rebuy (9dollar) - stack på ca 70 tusen (blind 300/600) - 43/468 +43

6k gtd speed rebuy (11dollar) - ligger risigt till -lyckades pressa mig ti pengarna - 18/245, +71dollar

 

Alla 3 har i stort sett gått lysande. Den sist nämna ligger ja risigt till i just nu, int fått någe spelbart å blindsen börjar bli jävligt höga. Får väl va glad om jag kommer itm där.

 

Hur äcklig är jag på en skala?:

 

De 2 övre e fr 10k gtd mttn

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 5: CONTI_4_U ( 5,780 )

Seat 3: IDONTPRAY4U ( 14,330 )

Seat 10: PatioPat ( 2,690 )

Seat 2: Aaxel ( 13,600 )

Seat 7: Stentheman ( 14,357 )

Seat 9: Trobriand ( 5,790 )

Seat 4: jonnyslick3 ( 16,935 )

Seat 6: low_style ( 2,393 )

Seat 8: morado_2006 ( 11,935 )

Seat 1: tsarcar ( 7,040 )

Level: 3

Blinds(50/100)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Qh::Ah: ]

 

Aaxel raises [400]

 

Stentheman is all-In [14,307]

Aaxel is all-In [13,200] ...dumt kanske. Hade däremot en bra känsla, hehe

 

** Dealing Flop ** [ 3d, Ad, Kc ]

** Dealing Turn ** [ 8s ]

** Dealing River ** [ 2c ]

Aaxel shows [ Qh, Ah ]a pair of Aces.

Stentheman shows [ :Ts:, :Tc: ]a pair of Tens.

Stentheman wins 757 chips from the side pot 1 with a pair of Tens.

Aaxel wins 27,300 chips from the main pot with a pair of Aces.

 

Samma snubbe. Jag gissa han var lite ur balans. Men lite dumt e det kanske, å svinigt?

 

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 5: CONTI_4_U ( 5,780 )

Seat 3: IDONTPRAY4U ( 14,330 )

Seat 10: PatioPat ( 1,933 )

Seat 2: Aaxel ( 27,300 )

Seat 7: Stentheman ( 5,421 )

Seat 9: Trobriand ( 5,690 )

Seat 4: jonnyslick3 ( 16,935 )

Seat 6: low_style ( 2,393 )

Seat 8: morado_2006 ( 11,785 )

Seat 1: tsarcar ( 6,283 )

Level: 3

Blinds(50/100)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :7d::7c: ]

 

Aaxel calls [100]

 

Stentheman is all-In [5,421]

 

Aaxel calls [5,321]

** Dealing Flop ** [ 9c, 8c, 8s ]

** Dealing Turn ** [ 4c ]

** Dealing River ** [ Js ]

Aaxel shows [ 7d, 7c ]two pairs, Eights and Sevens.

Stentheman shows [ :Kc:, :Qs: ]a pair of Eights. ..."Att man fan aldrig kan få träffa", jag känner igen frustrationen.

Aaxel wins 10,992 chips from the main pot

 

Här e iaf en liten funderar hand?

 

Table $2K Gtd Rebuy

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 5: GaryGo999 ( 26,200 )

Seat 8: Muherom970 ( 52,270 )

Seat 1: Praester2 ( 10,200 )

Seat 3: Aaxel ( 32,009 )

Seat 9: Tfg15 ( 2,575 )

Seat 10: VIT243 ( 26,726 )

Seat 7: felina888 ( 2,840 )

Seat 6: ff1st48 ( 25,170 )

Seat 2: nnickrom ( 3,425 )

Seat 4: stalidas ( 38,705 )

Level: 5

Blinds(150/300)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :As::Ac: ] ...weeehoo

 

nnickrom calls [300]

Aaxel raises [1,200]

 

Muherom970 calls [1,050] ...klart att det äckligaste äckel av de alla ska med!

 

nnickrom calls [900]

** Dealing Flop ** [ 9c, 8d, Kd ] ...

Muherom970 checks

nnickrom checks

Aaxel bets [3,900]

Muherom970 calls [3,900] ...mhm mhm

nnickrom folds

** Dealing Turn ** [ Ks ]

Muherom970 checks

Aaxel bets [5,850] ...bättre jag provar lägga en bet än att lämna över ti han så han får lägga en grisbet å tvinga bort mig. Lägger han en grisbet på min bet så får jag väl kasta mig åt sidan helt enkelt. Va?

Muherom970 folds ...

Aaxel does not show cards.

Aaxel wins 17,550 chips yes!

 

...

 

Det var int över med de där 3 turneringarna. Jag hoppa på en satellit också, den gick ti söndagens 300k gtd mtt. Å tror ni int jag tog en platsjävel?! :)

97 nånting var med från början, rebuy första timmen. Satelliten tog hela jäkla natten. 5 st platser ti söndagens mtt, jag kom 4a. Det ska bli skoj. Å är det nån gång jag ska få vinna en turnering så låt det bli på söndag!

 

Nu ska jag fixa lite grejor här hemma. Varit uppe i ca en halvtimme. Sover bara längre å längre in på dagarna.

 

Får se om det blir någe spel ikväll.

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja!

 

Nu e man på grej.

 

Disken diskad, tvätten tvättad... vari å handlat käk. Krämig kyckling å pasta. En kall öl ti det. Det blir glass(!) ti efterrätt, är int mycket för glass egentligen men när jag såg Ben o Jerry boxen där på butiken å hittade en sort som heter "Baked Alaska" då kunde jag int stå emot. Marshmallows (?) å vitchoklad i form av isbjörnar, vem kan låta bli? Ingen! :)

 

Följande står på schema just nu:

 

Shootout mtt (11dollar)

5k gtd regular mtt (22dollar)

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checka turn i AA-handen och syna sedan om river är blank.

 

Oki, tack!

Syna oberoende av hur mycket de kostar?

 

...

 

Hehe, pinsamt eller nåt. Båda mina projekt for åt helvete. Å i båda hade jag AK. Jag har bevisligen någe jävla problem med den handen. Va fan e problemet?!

 

Nå, nu kan jag ist ägna mig åt plugg en stund. Känns sådär, ärligt noll inspirerad ti det.

 

Halv 8 blir det 8k gtd speed rebuy

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki, tack!

Syna oberoende av hur mycket de kostar?

 

...

 

Hehe, pinsamt eller nåt. Båda mina projekt for åt helvete. Å i båda hade jag AK. Jag har bevisligen någe jävla problem med den handen. Va fan e problemet?!

 

Nå, nu kan jag ist ägna mig åt plugg en stund. Känns sådär, ärligt noll inspirerad ti det.

 

Halv 8 blir det 8k gtd speed rebuy

 

...

 

Finns en anledning till att AK kallas "walking home to texas" eller nåt liknande. Looks good, but never wins...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yum!

 

Seriöst, "Baked Alaska"! Thats the shit...jävlar vilken glass, smörjmedel för själen e va det e. Å de isbjörnsformade bitarna av vitchoklad får en att känna total lycka.

Inget kan få en urbalans, alla problem försvinner...

Men kallt, så kallt att när jag andas fylls rummet av frost, kanske de tom börjar snöa. :)

 

...jo jag sitter här å babblar en massa skit, allt för å undvika plugg.

 

Vill int!

 

Hänger kvar i 8k gtd speed mttn, men de e på en väldigt skör tråd.

Å jag hoppade visst på en shootout mtt nu å.

 

Nog lyckas jag undvika plugg alltid... inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en anledning till att AK kallas "walking home to texas" eller nåt liknande. Looks good, but never wins...

 

:) Sant!

 

...

 

5k gtd regular mtt

Blinds(30/60)

** Dealing down cards **

 

Dealt to Aaxel ( 4,100 )[ :Ac::Qc: ]

 

dukebush calls [60]

 

Aaxel raises [180]

bluffich70 calls ( 2,940 ) [180]

dukebush folds

 

** Dealing Flop ** [ :As:, :Js:, :9h: ]

 

Aaxel bets [480] ...nå?

bluffich70 raises [1,020]

 

Aaxel ...va gör vi?

 

...

 

Vidare i shootouten...3a i första rundan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bettar mindre på floppen, nu hade jag foldat.

 

Mjo...det e ett alternativ (helt klart det sundaste). Eller så går man all in som en hysterisk idiot som vägrar ta mothugg och aldrig tänker lära sig tänka efter före handling. *hrmpf* (AK satt han på :))

 

Ibland sku det vara bra å ha en övervakare med sig när man lirar. Som kanske kan få en ti å tänka lite ibland.

 

Kanske jag lär mig ... nån gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget fel att få in det på den floppen med tanke på alla drag men du leder ju inte stort över dragen heller, enda du leder mot är ju AT liksom och tror inte han slår om den på floppen

 

:) Det är helt enkelt int värt i "de långa loppet"?

 

...

 

Nå liret gick inge vidare idag och valde att lägga ner efter 8k gtd speed mttn, kom itm där, men inge å snacka om direkt.

 

Shootouten kom jag som sagt ti round 2, där blev de plattfall. Brukar ju ha problem där. Vet int va de handlar om riktigt.

 

Ska försöka slänga mig tidigt inatt, jobb imorgon. Inge vidare lust ti de heller. Vet i fan va jag har lust me egentligen. Men segt e de.

 

Nu... Natti natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon!

 

Jag låtsas att jag har sovit gott, som en normal(?) i 7-8 timmar och att jag e extremt morgon pigg...

 

Det va lika bra å skita i det där med å sova, det va dömt å misslyckas. Hjärnan arbeta för fullt. Jag har legat å spelat någe skit kort spel på mobilen nu nån timme, brukar spela tills jag somnar och det brukar funka, int i natt däremot. Låg där i mörkret som en jävla uggla och stirra.

 

Å när jag hörde att morgontidningen anlände, då va det bara å inse fakta. Det blir tyngre å ta sig upp med bara 2-3 timmars sömn än om jag int sovit alls. Ja, sover jag int alls så behöver jag ju int kämpa så hårt me å ta mig upp :).

 

Nu blir det kaffe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Det är helt enkelt int värt i "de långa loppet"?

 

...

 

Nå liret gick inge vidare idag och valde att lägga ner efter 8k gtd speed mttn, kom itm där, men inge å snacka om direkt.

 

Shootouten kom jag som sagt ti round 2, där blev de plattfall. Brukar ju ha problem där. Vet int va de handlar om riktigt.

 

Ska försöka slänga mig tidigt inatt, jobb imorgon. Inge vidare lust ti de heller. Vet i fan va jag har lust me egentligen. Men segt e de.

 

Nu... Natti natt!

 

I det långa loppet är det nog ett break even spel, frågan är om du vill flippa, eller ligga fett under vid den här tidpunkten på turneringen...

 

btw din dygnsrytm verkar skruvad :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det långa loppet är det nog ett break even spel, frågan är om du vill flippa, eller ligga fett under vid den här tidpunkten på turneringen...

 

Okej, nå det är väl lika bra å dra sig tibaka där känns det som. Vänta någe bättre.

Tack :)

 

btw din dygnsrytm verkar skruvad :roll:

 

Jo, dygnsrytmen e åt helvete.

Kanske kan lyckas få den på grej idag. Sjukt jävla trött på jobb, va stundvis rädd jag sku svimma eller falla i koma, eller nåt...

Folk måst tro att jag har allvarliga problem som jag såg ut. Råka kolla mig i spegeln (bad mistake), höll nästan på å skrika halft ihjäl mig av den åsynen. hehe

 

Måst bli ändring på detta, funkar int riktigt. Tar nog stryk av de i "det långa loppet", så att säga :).

 

...

 

Hemkommen från jobb och helt förstörd började jag röja ordentligt i lägenheten. Måste hålla igång. Får inte sova. Än.

Å balkongdörren slängde jag upp, får int sitta här i nån behaglig värme inte, då somnar jag garanterat.

 

Ska gå å lägga mig någelunda normalt ikväll, e planen.

 

Kommer att köra nån turnering, tror jag. Får se lite hur det känns.

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shootout (11dollar) och 5k gtd regular mtt (22dollar) blev det. Den sist nämnda e över för min del. Sånt skit som serverades i den mttn orkar ingen med... *hrmpf*

 

Shootouten e jag vidare ti round 2 i, kom 1a i round 1. Med lite flyt.

Vi är 4 pers kvar vid bordet, jag blir serverad AJ, jag har dryga 10tusen i stacken, sitter på knappen å höjer dryga 3ggr BB. Då svarar SB me å gå all in, han har ca 4500 ...ti mitt försvar, han har ställt några gånger innan också på mina höjningar, så jag tänkte... "wtf - man lever bara en gång" ... e det skit dåligt spel? Jag är dessutom sugen på att ha en ordentlig stack me mig ti nästan runda. Vanligt e ju att jag får sitta short som ett as annars. (jag syna mao) :)

 

Även hunnit med 2st sngs (11dollars), kommit 3a och 2a.

 

Blir väl 8k gtd speed rebuyen om 20 min också.

 

Nu medan jag väntar på att 4 bord ska bli klara i Shootouten, tänker jag laga scones ... blev sjukt sugen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä det är blixtsyn med AJ, 4handat mot din buttonsteal. :-)

 

Skönt å höra :)

 

...

 

Hur som helst for Shootouten åt skogen i round 2. Det e helt fantastiskt, sjukt å otroligt hur jävla svårt det ska va, hehe. For på 4e plats, så det känns ju ännu jävligare. +21 nånting (för 1a i round 1)...

 

Missade å regga mig ti 8k gtd speed rebuy ... hade fullt upp me å stöka i köket :).

 

Det fick bli ytterliggare en Shootout (6dollar), antar att de får bli kvällens go natt saga.

 

Ögonlocken börjar bli väldigt tunga och sängen ser extra fluffig, varm och inbjudande ut.

Men än känns det lite tidigt, kl 21. Jag e ju ingen pensionär än, även om det e jävligt nära. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...