Gå till innehåll

Vill lära mig spela texas Holdém, igen!


Aaxel

Recommended Posts

Hej,

 

jag: en tjej, 25 år

 

Lirar lite poker mer eller mindre på "hobby nivå".

 

Det blir mest turneringar och lite SnGs. I prisnivåer 2$ - 10/20$. Har för tillfället inga strikta bankrulle krav, jag trivs bäst om jag får ha över 200$ på kontot. Vilket jag inte har just nu, jobbar på det!

 

Det är så att jag är arbetslös nu och har varit det en tid. Vilket gör att jag har haft väldigt mycket tid till att spela. Tyvärr utan större framgångar.

 

Jag har alltid känt att holdém är mitt lir, att jag blivit/blev hyfsat bra på det till och med. De senaste månaderna har det inte sett ut så. Man skulle nästintill kunna tro att jag började spela nu i förmiddags! Vilket inte känns så himla roligt.

 

Tack vare att mitt pokerspelande gick ultra dåligt i slutet av förra året, resulterade det i minimalt spel över jul och nyår och januari nu i år. I februari fick jag lite sug efter det igen.

 

Då siten jag spelat troget på en längre tid fick mig att börja må dåligt så sökta jag mig till ett gammalt konto. Jag började spela Omaha och lite 5 card draw istället för holdém (som bara fick mig att vilja kräkas). Omahan gick/går till och med riktigt hyfsat och snart fick jag vinna min alldeles första Omaha turnering som gav lite extra cash till rullen.

 

Kort efter det tog jag även en 1a plats i en 5 draw turre. Mycket roligt. Även om jag vid ett tillfälle fick en utskällning i den turneringen. Ja, det får man väl helt enkelt ta som nybörjare. Svårt att veta från början exakt hur man ska spela i vissa situationer.

 

Vad ska jag då med en dagbok till?

Det vet jag inte själv ännu. Har hängt här på forumet några veckor och läst en del dagböcker och blev själv sugen på att skriva lite. Som sagt så är jag arbetslös så jag har en del dötid att slå ihjäl.

 

Vad mer kan man skriva? Skulle kunna bli hur långt som helst detta. Det är redan lite för långt kanske.

 

Nåväl, får se vad det blir av det hela.

 

Sitter i skrivande stund i dagens första turre, en shorthanded rebuy PLO. Får se hur det går.

 

Bye 4 now

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 618
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är så att jag är arbetslös nu och har varit det en tid. Vilket gör att jag har haft väldigt mycket tid till att spela. Tyvärr utan större framgångar.

 

 

 

Här finns både fråga o svar !

 

Varför inga framgångar?

 

Mycket dödtid att spela? Varför inte lägga lite mindre tid på spelandet o plugga lite straegier, läsa en pokerbok?

 

Gör det o du kommer märka skillnad direkt!

 

Mitt första pokerår såg ut som du säger, frentiskt spelande så fort det fanns tid, läsa böcker, faan va trist!

 

Nu har jag dock börjat ägna mer tid för sånt, o skillnad blir det! Framför allt då du förstår varför du skall och gör vissa saker. Poker är en hel vetenskap.....Inte bara vinna massor då man får sina Ess eller floppar set! :-)

 

GL.......;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, då har jag ätit lite mat, varit ut med hund (är hundvakt om dagarna). Nu bryggs det kaffe och laddar för em/kvälls lir.

 

Tog mig till pengarna i PLO turren jag nämnde tidigare. Pokergudarna log åt mig och välsignade mig med en ROYAL straight flush, första jag fått i en omaha turnering. Den e fin!

 

thefman, nope ingen bild

 

chievo85, tack så mycket !

 

JagGårGul, jag har en liten teori varför mitt spel har blivit sämre eller varför större framgångar uteblivit (?). Det kan ha med att göra att när jag blev arbetslös så började jag medvetet (eller undermedvetet?) tänka på pengars värde? Fick kanske någon form av spärr!?

 

Det var i oktober förra året, min rulle låg runt 600$ och jag hade plockat ut en av mina större pokervinster. 600$ tycker jag (för min egen del) är helt okej att ha att spela för. Sen började rullen sakta men säkert krympa, jag tycktes inte ens kunna ta mig till pengarna mera.

 

Jag har läst en del om poker, jag äger 4 st böcker. 2 av dem har jag kanske läst halvt om halvt. Jag köper mer eller mindre regelbundet pokertidningar. Det är väl som du säger, jag borde ta mig i kragen och fördjupa mig i de böcker jag har.

 

Tackar så mycket för tipsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite onödig info kanske. Men jag började rota i en gammal anteckningsbok, där jag fört lite pokerdagbok förut.

 

Det visade sig att det är exakt 1år sen jag körde satellit till WSOP Ladies event, det var "semi finalen". Där jag tog en 2a plats och kom vidare till finalen. Finalen var den 22 maj. Där jag tog en plats att få fara till Las Vegas och spela i nämnda turnering.

 

Det var en hyper cool upplevelse. Jag som aldrig hade spelat live poker, annat en hemma med familj och vänner. Lite lagom att börja med en WSOP turre då, hehe.

 

Dit vill jag absolut tillbaka igen!

 

Nu börjar strax en turbo shorthanded PLO turre, och om ca 1 timme blir de en NLH turre med 5000$ GTD.

 

Wish me luck !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamnade ITM även i den andra PLO turren jag spela. Vilket gav mig pengen tillbaka + ngra cent ! Så det är inte som att jag jublar av lycka direkt.

 

5000$ GTD NLH, va även den en turbo. Men den for nog riktigt åt skogen. 1099 deltagare, jag kom på 303e plats. Fick inte en spelbar hand. Jo, AJs döck upp vid ett tillfälle. Men hjälpte inte mycket.

 

Om 10 min startar en "normal" PLO turre.

Kl 21 blir det en 20000$ GTD NLH turre. Vilken jag spelade några gånger förra veckan och hamna ITM 2 ggr. Det brukar vara runt en 1500 spelare med. 200 får pengar. Jag kom ena gången 64a och andra gången runt 30e plats. Får se om jag kan ha någe flyt ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag orkade inte spela 20000$ GTD NLH turren. Känner mig halvtiltad, okoncentrerad och trött. Inte direkt idealiskt att gå med i en turnering som åtminstone håller på i en 5-6 timmar.

 

Åkte dit på någe "skit" (?) i PLO turren också. Drog in en A hög färg, den landa på turn. Hade både steg och färgdrag på flopp. En individ vägrar ge med sig. Ja, tillslut är jag då all in. Vad har han? På turn har han "bara" (?) en snuskig liten triss. Jaja, tänker jag då. Men på rivern så landar hans dröm kort, som ger han kåken. Bara att gratulera!?

 

Jag har inte spelat PLO nån längre tid. Vet inte om mitt spel där är spec bra? Jag kanske inte ska sattsa hela turneringen på den färgen? Eller vad/hur gör man egentligen?

 

Kör en turbo PLO nu innan jag ger upp för dagen. Försöka somna skapligt ikväll. Kanske jag kan ha lite bättre ork och tålamod imorgon.

 

Tack och godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God dag,

 

har inte blivit någe spela av ännu idag. Lika bra är nog det.

 

Har inte varit upp något länge. Somnade först runt 5.30 imorse. Sen kom hunden strax efter 07.00! Sov sen till runt 11 tiden. Då blev det en liten runda med hunden. Efter det kaffe och försöka få mig själv att se ut lite som en människa iaf.

 

Känner mig som en vandrande levande död (!?)

 

Om en stund kommer en kompis, vi ska på stan en sväng. Skulle verkligen inte vilja utsätta omgivningen med min åsyn idag. hehe

 

Blir säkert lite poker mot kvällen. Om jag inte far till brorsan och lirar lite GH3 ist.

 

I Rock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte dit på någe "skit" (?) i PLO turren också. Drog in en A hög färg, den landa på turn. Hade både steg och färgdrag på flopp. En individ vägrar ge med sig. Ja, tillslut är jag då all in. Vad har han? På turn har han "bara" (?) en snuskig liten triss. Jaja, tänker jag då. Men på rivern så landar hans dröm kort, som ger han kåken. Bara att gratulera!?

 

Jag har inte spelat PLO nån längre tid. Vet inte om mitt spel där är spec bra? Jag kanske inte ska sattsa hela turneringen på den färgen? Eller vad/hur gör man egentligen?

 

Klart degen ska in. Sen att han synar och du blir utdragen det är skit som händer, bara att bryta ihop och komma igen:) Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit, shit, shit... jag somnade!

 

Det var inte bra, inte bra alls. Det jag hade tänkt var att vila en 20 min, max. Jag vet egentligen att jag inte klarar av det om jag sen ändå somnar ordentligt. Himla bra, nu har jag sovit i 2 timmar och kommer förmodligen inte att somna ikväll/natt. Duktig jag är.

 

Nåväl. Kom hem från stan runt 16 tiden, blev inte mycket handlat. En flaska hårspray, nu överlever jag ett tag till iaf. hehe

 

Nu blir det köttbullar å potatismos eller spaghetti (har int bestämt ännu)

 

Sen ska jag se ut några turrar och lirar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 23a i PLO turren. Bättre än inget antar jag. Spela en turbo PLO samtidigt, den for jag på 53e plats, pris från 20e.

 

Sitter i en 20000$ GTD NLH turre, där det nu är paus efter första timmen. Har inte fått något spelbart än så länge.

 

Spelar en turbo PLO på sidan om. Det känns lite som lotto dessa turbo turrar. Kan ju råka ha lite tur å flyt. For just ur den, chansade med xKKx, syn av xQQx. Q landa på flopp och jag fick tacka för mig, hehe

 

Fick just QQ (i 20000$ GTDn) ... höjde 3 ggr BB... "monstret" syna... A på flopp, bara å vika sig!?

Blindsen är nu 100/200, jag har 1900 ... det ser rätt så mörkt ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så for jag ur NLH turren!

 

Satt på SB me J9, några limpare.

Flopp 9x8

 

Jag kör all in, jätte chansning, men men

Person på knappen har då limpat AA! Hur sku jag kunna veta det tänkte han? hehe

 

Verkar inte få igång något fungerande spel idag.

 

Tack så mycket swalle. Har följt din DB, mycket trevlig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...