Gå till innehåll

Knark suger.


_zed_

Recommended Posts

1. ja, jag har tänkt igenom det.

 

2. vi talar om växter som funnits på vår planet längre än människan... vad är det du inte förstår. jag menar inte att "Gud" som nån sorts seriefigur har stått i trädgården och planterat, mer bildligt talat. behöver jag verkligen förklara vad jag menar?

 

Mmmmen ditt retard, så du förespråkar kärnvapen oxå bara för att ämnena för att framställa ett finns "planterat av gud på jorden"... FFS! jo bra tänkt! antar att du diggar typ vulkanutbrott då oxå eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 306
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tack för ett bra inlägg..

 

vill poängtera en grej:

 

Att man dricker folköl på en fest behöver alltså inte leda till att man senare kommer att suga i sig long islands på krogen ett par år senare, eller? VARFÖR införa yttligare preparat som är skadligt för hälsan (direkt eller indirekt)?

 

det handlar inte om att införa. knarket finns redan. olagligt eller ej. det handlar om att det är fel att göra människor till kriminella för att de väljer att använda vissa droger istället för lagliga alternativ. man gör vanligt folk till brottslingar, kriminella fast de inte vill bryta mot nån lag, de vill bara leva sina liv.

 

Finns människor som onanerar på offentliga platser, ska vi avkriminallisera dessa också? Dom väljer ju att göra det på ett olagligt sätt men vill säkert inte egentligen bryta mot någon lag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns människor som onanerar på offentliga platser, ska vi avkriminallisera dessa också? Dom väljer ju att göra det på ett olagligt sätt men vill säkert inte egentligen bryta mot någon lag.

 

rent allmänt, varför ska de inte få göra det? en sak jag aldrig fattat, om någon vill gå runt naken, varför ska den inte få göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, inte någon högoddsare att du lägger in en gif från fjortisforumet Flashback.

Vad är det som är fel med boken ifråga? Har du öht hört talas om den?

 

Har ingen aning om vilken bok du talar om. Reagerade på uttrycken "astufft" och "insnöad".

 

Vet du om att det är skillnad på knark och knark eller att det finns en annan sida av det hela än den du lärde dig i skolan? Tror faktiskt att det är du som borde läsa på lite om någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen aning om vilken bok du talar om. Reagerade på uttrycken "astufft" och "insnöad".

 

Vet du om att det är skillnad på knark och knark eller att det finns en annan sida av det hela än den du lärde dig i skolan? Tror faktiskt att det är du som borde läsa på lite om någon.

 

Ok. Du får gärna byta ut astufft mot "bra" och insnöade mot "dumma" om det hjälper dig att förstå vad jag menar.

 

Japp, jag vet att det är vissa skillnader på skadeverkningarna mellan bl.a heroin och cannabis. Har också påpekat det i ett tidigare inlägg. Dock är dessa preparat fortfarande olagliga och alltså inte godkända av staten att använda.

Vad är det med olagliga preparat du vill uppnå som du inte kan uppnå med exempelvis alkohol som dessutom är helt lagligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en vidare definition kan man se knark som en form av självmedicinering för att individen vill må bättre.

Staten kränker ju denne något sjukt mycket i och med att det kriminaliseras.

Ska man börja att förbjuda vassa föremål och ex styrketräning också för att man tror att det kan leda till brott och skada andra människor också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu ska se till varför Staten kriminaliserar vissa saker så har det nog inte bara med att det kan leda till brott utan även för att det leder till väldigt ökade kostnader genom sjukskrivningar och sjukhuskostnader.

 

Och sen är det också för den delen förbjudet att bära vissa vassa föremål på allmän plats just för att det lätt kan härledas till brott. Allt detta tycker jag är helt rätt. Om det hade gått hade jag mer än gärna sett att även alkohol förbjöds just för att det kostar staten så jäkla mycket samt är jäkligt ohälsosamt för den absolut största delen av befolkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu ska se till varför Staten kriminaliserar vissa saker så har det nog inte bara med att det kan leda till brott utan även för att det leder till väldigt ökade kostnader genom sjukskrivningar och sjukhuskostnader.

 

Och sen är det också för den delen förbjudet att bära vissa vassa föremål på allmän plats just för att det lätt kan härledas till brott. Allt detta tycker jag är helt rätt. Om det hade gått hade jag mer än gärna sett att även alkohol förbjöds just för att det kostar staten så jäkla mycket samt är jäkligt ohälsosamt för den absolut största delen av befolkningen.

 

varför skulle det inte gå förbjuda alkohol? gör det olagligt och ta böter på alla som påträffas med alkohol i blodet fan vad staten skulle dra in... jag säger go for it...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en vidare definition kan man se knark som en form av självmedicinering för att individen vill må bättre.

Staten kränker ju denne något sjukt mycket i och med att det kriminaliseras.

Ska man börja att förbjuda vassa föremål och ex styrketräning också för att man tror att det kan leda till brott och skada andra människor också?

 

Din uppfattning haltar å det grövsta.

 

1) Jonte mår bra när han slår ner andra människor. Varför ska staten förbjuda det? Ungefär så är ditt resonemang.

2) Knivar och andra stickvapen är redan förbjudna att bära på allmän plats. Hur sjutton har du lyckats missa detta?

3) Man VET att drogmissbruk leder till brott och skador, det inget vi behöver "tro", det är reelt faktum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle det inte gå förbjuda alkohol? gör det olagligt och ta böter på alla som påträffas med alkohol i blodet fan vad staten skulle dra in... jag säger go for it...

 

Du tror inte folk skulle reagera och agera mot ett sådant lagförslag? Politiskt självmord för sittande partier osv. En hel bransch går i KK.

 

Om jag inte minns fel så var det under alkoholförbudet som maffian i USA slog igenom på allvar då de drog in stora pengar. Visst är det skillnad i tid osv men varför skulle inte organiserad brottslighet dra väldigt stor nytta av ett sådant lagförslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din uppfattning haltar å det grövsta.

 

1) Jonte mår bra när han slår ner andra människor. Varför ska staten förbjuda det? Ungefär så är ditt resonemang.

2) Knivar och andra stickvapen är redan förbjudna att bära på allmän plats. Hur sjutton har du lyckats missa detta?

3) Man VET att alkoholmissbruk leder till brott och skador, det inget vi behöver "tro", det är reelt faktum.

 

På fråga 1 svarar jag: Nej så är inte alls hans resonemang.

På fråga 2 svarar jag: Det hindrar väl inte folk att sitta hemma och skära sig va? Det skadar väl minst lika mycket som en person som sitter hemma och tar sin holk eller liknande?

På fråga 3 svarar jag: Ändå är det ok att köpa alkohol i de flesta butiker, även om bara den starka sorten går att köpa i butiker som ägs av staten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På fråga 1 svarar jag: Nej så är inte alls hans resonemang.

På fråga 2 svarar jag: Det hindrar väl inte folk att sitta hemma och skära sig va? Det skadar väl minst lika mycket som en person som sitter hemma och tar sin holk eller liknande?

På fråga 3 svarar jag: Ändå är det ok att köpa alkohol i de flesta butiker, även om bara den starka sorten går att köpa i butiker som ägs av staten.

 

1) Jo, det är det visst det men det vill du inte se.

2) Nej, å andra sidan går det lika bra att sticka sig sönder och samman med en penna...ska vi förbjuda sådana också? Sluta larva dig.

3) Javisst. Det är även ok att skaffa körkort och sätta sig i en bil trots att trafiken dödar c:a 500 / år. Man kan inte förbjuda allt men vissa totalt onödiga saker kan man gott förbjuda. Illegala droger är en onödig sak, inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Du får gärna byta ut astufft mot "bra" och insnöade mot "dumma" om det hjälper dig att förstå vad jag menar.

 

Japp, jag vet att det är vissa skillnader på skadeverkningarna mellan bl.a heroin och cannabis. Har också påpekat det i ett tidigare inlägg. Dock är dessa preparat fortfarande olagliga och alltså inte godkända av staten att använda.

Vad är det med olagliga preparat du vill uppnå som du inte kan uppnå med exempelvis alkohol som dessutom är helt lagligt?

 

Godkänt av staten hit, lagligt dit. Uppenbarligen är det skillnad på alkohol och en jolle, det är olika rus, och det är väl det man eftersträvar oavsett om man dricker alkohol eller röker en fet. Att det ena är bannlyst av staten säger väl inte så jättemycket. Vad tycker du om fildelning? Det är också olagligt och där kan du verkligen inte se nån skillnad i upplevelse mellan en nedladdad skiva/film kontra en lagligt inhandlad dito. Kom nu inte och säg att du aldrig har brukat någon form av nedladdningsprogram, då ljuger du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hög?

 

jepp jag hade tagit tramadol. och?

 

 

shit alltså hur människor tänker... så otroligt konstigt att folk fortfarande vet så lite om droger rent allmänt. Finns de folk som fortfarande tror att tex CB är farligare än alkohol? (nu tog jag det absolut grövsta exemplet) för cannabis vet ju de flestava de är för nånting iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det med olagliga preparat du vill uppnå som du inte kan uppnå med exempelvis alkohol som dessutom är helt lagligt?

 

 

haha jadu... du tror att alla droger har samma effekt? Alkohol tex är en av de droger so mhar VÄRST bieffekter utav alla och är en av de mest beroendeframkallande drogen. Dessutom är det väl den drogen det sker mest brott på osv.. men den är det inga fel alls i att bruka 2-3 ggr i veckan. haha. det är riiiktigt komiskt för vetande folk kan jag säga. :) man blir irriterad samtidigt som man skrattar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Jonte mår bra när han slår ner andra människor. Varför ska staten förbjuda det? Ungefär så är ditt resonemang.

 

Du måste se skillnaden mellan handlingar som direkt orsakar andra människor skada, respektive de som inte gör det. Däremot går det ju att argumentera för att drogmissbruk indirekt kan skada andra människor, men det går knappast att jämställa med att slå ner någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...