Gå till innehåll

Ett sista försök och ett svagt nynnande på Jailhouse Rock


FreePlopp

Recommended Posts

  • Svars 242
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

MITT LIV - DE TRE SENASTE ÅREN, DEL 2

 

Well.

Hösten '06 var det så dags att ta tag i nätliret på allvar. Satte in några $$$ på lite olika sidor. Testade runt i några veckor, och fann till slut nötsidan PokerChamps. Rikt på fiskiga danskar och annat trollpack. Skön klient och RB. Bra support. Underbar pottknapp. Hit hade jag kommit för att stanna. Lirade mestadels NL100, 6-manna och nötte på rätt bra i några månader. Cashade ut varje fredag, då jag hade lovat mig själv detta, och levde ganska lyxigt. Det kanske rörde sig om 5000SEK i veckan, no big money, men för att bo hemma så var det ganska nice. Till slut så skulle PC gå ihop med BetFair och då brast allt. Jag drog på en dyr resa till London och brände halva rullen. Jag var på livstilt då min flickvän förstörde mitt liv med sitt gnäll och tjat. Pokern började gå ruskigt dåligt då jag var tvungen att gå från PC till Svenska Spel. Jag hade fixat en egen lägenhet i stan. Fick dock hyran betald i 1 år, som inflyttningspresent. Skolan var allmänt seg, och jag började bli otrogen flera utekvällar i rad. Egentligen hade jag inget att klaga på direkt, men tankarna om att göra min bästa polare sällskap uppe i himmeln blev allt starkare. Jag hade förträngt hans självmord i snart 1 år, och jag började känna igen mig mer och mer i hur han mådde precis innan han tog till repet. Fick ta till lite stöd imo min flickvän, vänner och familj, och livet var pånytt ganska gutt att leva. Det var bara en sak som kom att förstöra min framtid i några år framöver. Jag fick tillgång till mitt sparkonto...

 

Ett tillgängligt konto på ungefär 70K för en lat och nyutsprungen 18-åring är ganska nice. "Nu är jag rik, på riktigt", tänkte jag. Skräpmat i 3 månaders tid. Otroligt många utekvällar. Upp på högre nivåer än vad jag var van vid. Hajarna på NL400-borden krossade mig ganska hårt, och sparkontot var slut, även allt plus jag hade gått på PC var nästan slut det med. Ännu en livstilt. Jag var i slutskedet med min flickvän. Det skulle bara dröja några veckor innan hon var historia. Det var då detta hände; http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/45043-mikkas-blogg-pa-pokermagazine-4.html (Inlägg #57) , de som orkar ta sig tid kan ju läsa då den texten är en bidragande faktor till den text som skrivs här.

 

Det var snart studenttider. Pengarna var slut. Jag mådde piss. När livet kändes som värst hände dock två saker, som till en början var underbart tillfredsställande, men som kom att bli ännu en disaster.

Jag träffade en underbar tjej, som gick i min klass. Vi blev tokkära i varandra sista veckan av gymnasiet och hon var som en supporter på PokerChamps. Trevlig, stödjande och snygg. Hon kunde lika gärna varit dum i huvudet och sett ut som Ola Salo, men det kändes som att vilken kärlek som helst skulle bättra mig som person just vid den tiden. Sak nummer två som inträffade var att en polare erbjöd sig att låna ut 5000 till mig så att jag klarade studentveckan, med allt vad det innebar. Även _flashy_ hjälpte mig ekonomiskt, och det är jag enormt tacksam för.

 

Därefter kom sommaren '07...

(Skriver del 3 snart.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Jepp, men enbart livepoker. Hittade ett plus på lite över 9K förra månaden. Lirade igår också, plus 1.5K. :mrgreen: Livepoker is da shiet! 5/5 är det som liras...

 

Du då?

 

Ok, nice! :)

Jorå, jag spelar hold'em och omaha H/L.

NL50 och NL100 + PL50 och PL100 :)

 

EDIT: På Full Tilt fortfarande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, schysst. Där har jag bott ett par år och min syrra bor där.

Själv knegar jag numera i Oskarshamn. :-)

 

Okej, gött. Vad är det för jobb då?

 

del3??

 

DEL TRE FFS !!! Väntar med spänning juh... :-D

 

Ja nu vill vi höra :-P

 

Det kommer imorgon, jag lovar. Har haft mycket att göra med fiket + jobb + livepoker.

 

Ok, nice! :)

Jorå, jag spelar hold'em och omaha H/L.

NL50 och NL100 + PL50 och PL100 :)

 

EDIT: På Full Tilt fortfarande

 

Hur går det då? Varför stänga ner DBn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara live? Säker på att jag mötte dig på prima för ett par dagar sen.

 

Menmen.. Nybro ligger ju rätt nära. Varit på ett par matcher när stadens stolthet har lirat den här säsongen :-D Elitserien nästa!

 

Just det ja, jag fick $11 från NordicBet. In och skotta bort. :-)

 

Jag hatar allt som har med hockey att göra. Sry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt att börja med "+1" efter 10 inlägg. ;-)

 

Sitt inte och döskriv, bättre du ägnar dig åt del 3 imo, Om den är riktigt övertygande kanske man kan tänka på att skuta till en stejk, för din STTfilm är det hög klass på liret.

 

Mvh

 

Grevens bror som bor ute till höger om Märta vid kurvan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...