Gå till innehåll

Ett sista försök och ett svagt nynnande på Jailhouse Rock


FreePlopp

Recommended Posts

Poker. Ett kortspel? En hobby? En folksport? En livsstil?

Jag faller nog in under den senare delen. Att poker är en livsstil för mig är ingen tvekan. Känslan av att få två hålkort delat till sig igen är oslagbar, vare sig det är 8-3off eller pocket rockets. Ingen kan ta ifrån mig den känslan.

Jag började gårdagens "grind" med att sätta in 400 svenska riksdaler på nätets mest konspirerade sajt; Svenska Spel. Kl. 23.30 började en 50+5SEK-turre, och en halvtimme efteråt så fanns det berömda 'Midnattsmötet' i turneringslobbyn. Spelet drog igång. 9-10 soot är den första handen jag får i mittenposition. Nackhåren reser sig. Tänk om jag floppar en stege, eller färg, eller. . .Jag beslutade mig iaf för att syna UTGhöjningen på 3XBB. Två till synar. Flopp; 8-6-K. Halvbra. Det hela slutar dock med att jag bluffar bort 3/4 av min stack, FÖRSTA HANDEN! "Vad händer?", tänkte jag. Jag var för ivrig, var svaret. Likt gamen i 'Robin Hood'-filmen så var jag lite väl frestad åt att använda mitt skjutglada gamla finger. Efter två timmar är jag dock chipleader och krossar motståndet i båda turneringarna. Dock så cashar jag bara 90 pissetofflor. Utdragen med JJ vs. KJ i BÅDA turneringarna nästan samtidigt. Det var bara en sak som förvånade mig. Jag var inte arg. Inte det minsta frustrerad, utan stängde av det irriterande skenet från bildskärmen och gick och la mig. Tanken var att jag skulle börja mitt lir på GNUF igår, men jag var helt enkelt för trött. "För trött" har aldrig funnits i mitt huvud tidigare. Det är något som har mognat inom mig, något stort. Detta är början på något bra. . .

 

Sysslor idag, den 10/7

 

:h: Lunch med morsan

:h: Railsa WSOP + Dan Glimnes blogg

:h: Grind

:h: Flickvännen. Hela. Natten. Lång.

 

Nu börjar dagboken på allvar. Håll till godo!

 

josslf2.jpg

That's my babe in the dark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 242
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Flera dagar sedan jag skrev i min underbara lilla dagbok. Har spenderat tid med flickan och jag har kommit underfund med att jag är kär upp över öronen. Därefter har jag besökt lite gamla rävar som jag inte sett på år och dagar. Kändes som att jag behövde rensa hjärnan lite innan monstergrinden. Nog om mig.

 

Får väl börja med att gratulera Andreas Berggren till det fina resultatet i WSOP. Starkt. Jag har följt Andreas och Glimnes blogg slaviskt nu i två veckor, och får nästan i tår i ögat av att det är över. Det har varit som en del, av de lata sommardagarna här i Sverige, att få läsa kuriosa av två begåvade pokerspelare och skribenter(?).

Vem avundas inte Berggren och Glimne när de sitter vid ett fullring bord i WSOP mitt i kärnan av The Fabulous Las Vegas? Jag gör det. Tonfisksmaken i munnen gör inte min avundssjuka mindre när jag vet att de två nämnda herrarna smaskar i sig både det ena och det andra. Kanske är det min tur om två år? Kanske sitter jag på ett hotellrum som ligger längs med Strippen och grindar lite nätpoker, för att sedan glida över till Binion's Steakhouse som ligger tvärs över gatan. Vem vet...?

 

Nog om avundssjuka och osannolika drömmar. Över till det jag kommer att ägna mig åt framöver;

Nätgrind på GNUF.

Det hela började med att jag laddade ner PokerOffice då jag knappt aldrig använt mig av några "pokerverktyg" innan. Detta har visats sig vara det bästa jag gjort. Därefter har jag lirat i kanske 8 timmar, som mjukstart, på GNUF. Hinner tyvärr inte utvärdera så mycket, men jag kan säga som så att jag har myckte bra koll på motståndet tack vare mitt sug efter att spela, men även av PokerOffice. CB's har funkat fruktansvärt bra iom PO. Nöten, så att säga.

 

Jag kan lägga upp två händer som smakar lite aska i mun. Den första är jag 100% på att fi har AA, och den andra är den sämsta handen jag spelat under dessa 8 timmar.

 

** Hand # 2093956990 starting - 2008-07-15 14:02:51

** Shenti [Hold em] (0.25|0.50 NL - Cash Game) Real Money

- rmkbiorejio sitting in seat 2 with $10.75

- ttakki sitting in seat 3 with $42.09

- FreePlopp sitting in seat 4 with $85.38 [Dealer]

- Grumpygringo sitting in seat 5 with $70.29

- DarthLeChuck sitting in seat 6 with $81.69

 

Grumpygringo posted the small blind - $0.25

DarthLeChuck posted the big blind - $0.50

** Dealing cards to FreePlopp: 8c, 10c

 

rmkbiorejio folded

ttakki called - $0.50

FreePlopp called - $0.50

Grumpygringo called - $0.50

DarthLeChuck bet - $2.50

ttakki called - $2.50

FreePlopp called - $2.50

Grumpygringo called - $2.50

 

** Dealing the flop: Jc, Kd, 2c

Grumpygringo checked

DarthLeChuck bet - $7.00

ttakki folded

FreePlopp called - $7.00

Grumpygringo folded

 

** Dealing the turn: Kc

DarthLeChuck bet - $17.00

FreePlopp raised to $45.00

DarthLeChuck went all-in - $55.69

FreePlopp called - $72.69

 

** Dealing the river: 6d

 

DarthLeChuck shows: Ad, Ac

FreePlopp shows: 8c, 10c

FreePlopp wins $166.38 from the main pot

End of game 2093956990

 

Vad tycker ni?

__________________________________________

 

** Hand # 2094101419 starting - 2008-07-15 16:46:55

** Shenti [Hold em] (0.25|0.50 NL - Cash Game) Real Money

- Cons7antine sitting in seat 1 with $48.95 [Dealer]

- Ledrash sitting in seat 2 with $55.11

- Micksterr sitting in seat 3 with $49.50

- FreePlopp sitting in seat 4 with $76.59

- nottzy sitting in seat 5 with $70.19

- ClownShow sitting in seat 6 with $40.48

 

Ledrash posted the small blind - $0.25

Micksterr posted the big blind - $0.50

** Dealing cards to FreePlopp: Kc, Ac

 

FreePlopp raised to $2.50

nottzy folded

ClownShow folded

Cons7antine folded

Ledrash folded

Micksterr called - $2.50

 

** Dealing the flop: 9c, 5d, Ah

Micksterr bet - $3.00

FreePlopp raised to $9.00

Micksterr called - $9.00

 

** Dealing the turn: 5h

Micksterr checked

FreePlopp checked (VAD GÖR JAG?!?)

 

** Dealing the river: Jh

Micksterr bet - $9.00

FreePlopp called - $9.00 (TYCKER ÄNDÅ DET ÄR EN HELT OK SYN. KÄNDES SOM EN VB.)

Micksterr shows: Qc, As

FreePlopp shows: Kc, Ac

FreePlopp wins $39.19 from the main pot

End of game 2094101419

 

Lite väl passivt. Det som hör till är att det var den sista handen jag skulle spela innan sessionen var slut.

______________________________

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han borde inte checka iväg bättre hand än AK så jag betar turn och förmodligen river.

 

Mycket sant. Jag har spelat så hela dagen, men just denna handen luktade musprutt. Härligt, men farligt.

 

22?

 

19år för om 2 år vill du spela i vegas.

 

19 bast stämmer bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny dag, nya bekymmer. Fick ett SMS idag på morgonen om att jag skulle komma ner till Café Paus med alla papper och dylikt. Ägarna anser att jag är skyldig dem över 35K, vilket är absurt. Jag skulle kunna vara lortigt grisig och inte betala ett rött öre, då jag inte innehar någon F-skattsedel, alla tillstånd som krävs och kontrakt. Ägarna styrde dock upp ett simpelt kontrakt, innan jag arrenderade, som jag dessvärre skrev under. Jag fick dock ingen kopia och det finns inte heller några vittnen på att det var jag som skrev under. Deras revisor har jag inte ens sett någon gång, men hans namnteckning stod där snyggt och prydligt. Någon som vet hur detta fungerar? Måste man ha vittnen?

Anyway, det är en världslig sak.

 

Poker är riktigt fascinerande ibland. Vad hade jag gjort just i detta tillfälle om inte Benny Binion och grabbarna hade delat ut sina första händer i Las Vegas för flera år sedan? Jobbat, hade förmodligen svaret varit. Det kanske hade varit bäst i och för sig. Kanske inte. Just nu känns det skönt att sova till 11, surfa runt i djungeln av internetsiter, håva i sig lite frukost och sedan nötgrinda i några timmar, då det är tråkigt väder ute. Poker är fascinerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behövs inga vittnen. T.o.m. muntliga avtal är bindande fast det blir ju desto svårare att bevisa att de finns. Om du skrev på hade du väl redan bestämt dig för att du skulle betala?

 

Visst det. Visst det. Dock så har jag inga pengar, och dem kan inget göra. Jag har ingen F-skattsedel, och har betalat alla inköp i deras namn. Mycket svår situation. Samvete eller inte. That is the question.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett tag sedan jag besökte detta forum. Och sist så hade du spelat bort hela rullen? Hur går det nu spelar du fortfarande med bra resultat?

Hur går gymmandet som du lovade på sida 8 eller vad det var? Håller du det? Vilket schema kör du efter, hur ser det ut? Bara lite nyfiken. Kanske lite offtopic men ändå ;)

 

Iallafall lycka till med livet! Hoppas bara inte pokern sätter dig i knepiga situationer, men det kanske är ur världen nu? Själv har jag slutat för över 1år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whiskeeey in the jar-o!

 

F-n ta whiskey och all dess väldoftande arom. Smaken sitter fortfarande kvar i munnen. Rökig med ett inslag av rökighet. Jag har dock borstat tänderna åtskilliga gånger idag på morgonen, men det är inte själva smaken av whiskey som stör mig. Utan den träiga smaken gör sig påmind när jag loggar in på GNUF för att kolla "Balance". Två inköp mindre än när jag påbörjade min sista session. Jag kommer knappt ihåg vilka händer jag spelade. Dock kommer jag ihåg några hjältesyner som dock inte visade sig vara så slagkraftiga. Syn efter ett all-in-omslag med A högt på brädan K-Q-Q. Det visade sig vara en bra syn egentligen. Jag visste att han var tom, men snubben hade dock högre kicker till sitt A.

Mitt andra move visade sig vara bättre. All-in för ett helt inköp på brädan 9-8-X med 10-9 på hand. Fi synar efter en stunds stekning. Turn 10, River J. Fi visar upp KQ för rivrad stege. Suck. Whiskeyn smakade ätter värre efter en sådan suckout. Det ska tilläggas att dessa moves gjordes mot en och samma spelare som var på tilt. Jag såg nog dock till att han kunda sova gott.

 

Nu är det dock en ny dag. Mitt mål är att ta igen nattens backning. Det är tamejfan lättare gjort än sagt. ;) Mycket randomtomtar på Prima fortfarande, efter så många år. Nähe, dags att klä på sig en mantel och capé. Mask och trikåer. Därefter kommer folk på gatan skymta en svart man med ett stort G på bröstet. "Oh look, it's Gayman!". "Don't turn you back on him.", replikerar någon lite tyst i bakgrunden. En liten gosse på 10 vårar avslutar dock det hela med att säga; "When he flies, his butt whistles...". Jag kände mig totalt sönderkn*llad i rumpan innat. Ärligt talat.

 

Jag vet inte om det är whiskeyn som gör sig påmind eller om jag är hög på kärlek. Min ängel gick precis till jobbet. För min egen del så ska jag grinda i 5-6 timmar och därefter lära henne allt om poker och dess charm. Svenska Spel, se upp ikväll.

 

(PS. Någon som är kan med verktyget PokerOffice? Behöver lite hjälp med en sak. DS.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...