Gå till innehåll

Ett sista försök och ett svagt nynnande på Jailhouse Rock


FreePlopp

Recommended Posts

Det där förstod jag ingentig av.. =)

 

Att vara säljare kan vara väldigt otacksamt, imo.. Har provat dels säljning mot privatpersoner (hata hata! +att det kändes moraliskt tvivelaktigt i vissa fall), och dels mot företagskunder. Ibland, när man verkligen kände för produkten, så blev man fan nästan arg på alla Berits syateljéer, Gunns dammode och Roberts screentryck för att de inte fattade att de skulle tjäna på att betala nån tusenlapp för att effektivisera sin administration, marknadsföring, kundsystem etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 242
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Händelser i helgen;

 

1. Fest = Fiasko

2. Prostaker = Fiasko

3. Utkickad från lägenheten av min polare

 

Alltid är det något. Visst är det underbart med ett händelserikt liv, men det är liiite för mycket just nu.

 

Btw, ngn som vill medgrinda på SS eller BetFair?

 

---------

 

En fin liten lista - 5:e veckan -

 

:h: Arbete. [X]

 

:h: Ringa Vägverket och ordna fram en tid för uppkörning. [ ]

 

:h: Ordna upp rester från Cafè Paus. [/]

 

:h: Gymma 5-6 ggr / vecka. [X]

 

:h: Beta av en fet skuld på över 80K. :cry: [ ]

 

:h: Skriva färdigt min affärsplan till mitt nya projekt. [ ]

 

:h: Hälsokontrollera mig. [ ]

 

:h: Höra av mig till släkt och vänner oftare. [/]

 

:h: Skriva så mycket jag orkar i Dagboken. [ ]

 

:h: Fixa ny lägenhet. [ ]

 

:h: Unna mig lite nya saker och privilegier i mitt liv. [ ]

 

:h::s::c::d: Att inom ett år känna av resultat från mitt nya liv. [/]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär. Nu flyter livet på riktigt fint. Nystart. Doft av rosor. Höstinspiration. You name it.

 

Detta kommer hända inom den närmsta tiden i mitt liv.

 

1. Flytta in till flickvännen tills vidare. Har dock redan satt upp mig på nya lägenheter i kärnan av den fina staden.

2. Grinda igen. Är helt enkelt sjukt j-vla sugen på att börja nu igen. Nu är det åter dags att bygga upp en fin rulla som jag gjorde i början av mitt pokerliv. SH- samt lite FR-SNG står på menyn och jag kommer grinda sönder mig själv som aldrig förr. Synd att inte någon RB-sida kan stödja Svenska Spel. Jag kommer nämligen spela på arbetstid mellan kl. 8 - 16 varje vardag, samt lite helglir. Ska bli underbart.

3. Den 6e September är det dags. Då ska resterna från Café Paus vara betalda. 50 lax hamnade summan på, och ett bankärende står på listan. Wish me luck!

4. Fortsätta jobba och stå i. Har riktigt bra disciplin just nu, (mest p.g.a. av min flickvän ;-) ). Så detta ska utföras vid varje lönedag; 1a, Spara 1300 kr till bil m.m. på ett konto. 1b, Spara 700 kr till en framtida pokerresa eller liknande. 1c, Spara 500 kr till framtida, hastiga, utgifter.

 

Nu är det gött att leva! :twisted:

 

------------------------------------

 

INFO & STATS om kommande Pokerspelande (mer info på förstasidan)

 

Var: Svenska Spel (Boss Media)

Varför: Dryga ut lönen till lite smått och gott.

Vad: SNG-SH 50+5 KR

Nick: (Hemligt)

BR: 2800 SEK (Ungefär 50 inköp)

Mål: Spela ungefär 20 dagar varje månad. 15 st. / dag. Snitta +400 SEK / dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insåg idag att jag behöver ett verktyg för att föra mina stats. Känns som att ett protokoll i "Anteckningar" är lite för krångligt längden. Någon som har ett basic Exel-ark eller liknande som innehåller "Speltimmar, Antal spelade SNG, +/- osv osv? Testade Hagbards ark, men den dampade sönder varje gång jag skulle spara något.

 

Om inte någon har något liknande så får jag väl helt enkelt knåpa ihop ett ark själv. Något har väl Exelkursen på gymnasiet gett mig. :roll:

 

Idag hann jag med 11 st. SNG's innan jag var tvungen att stänga av skärmen och bege mig mot tåget. Känns underbart att kunna spela på arbetstid. Är faktiskt skönt att ha något att knåpa med under tiden som man ringer en trött random dude klockan 9.25 en torsdagsmorgon. Har även bestämt mig för att hålla mig till enbart "Snabbisarna" på SvS. Varken Djuping, Vanlig eller Blixt tilltar mig inte så mycket. Däremot spelar jag allt från HU --> 30-manna.

Tror jag ska filma lite turrar imorgon eller lägga upp lite HH's snart, så ni har någon uppfattning om hur jag spelar.

 

Nu är det dags för en välförtjänt middag som består av fiskpinnar (:oops:) och potatismos. Därefter så blir det gym, städning av den förra lägenheten, tvättande av kläder och lite diskning så att inte min rums"polare" inte får spader när jag lämnar lägenheten på måndag.

 

GL everyone! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fin liten lista - 5:e veckan -

 

:h: Arbeta som en jude. [:-(]

 

:h: Ringa Vägverket och ordna fram en tid för uppkörning. [:oops:]

 

:h: Ordna upp rester från Cafè Paus. [:twisted:]

 

:h: Gymma 5-6 ggr / vecka. [8-)]

 

:h: Beta av en fet skuld på över 80K. [:cry:]

 

:h: Hälsokontrollera mig. [:rolleyes:]

 

:h: Höra av mig till släkt och vänner oftare. [:rolleyes:]

 

:h: Skriva så mycket jag orkar i Dagboken. [:rolleyes:]

 

:h: Fixa ny lägenhet. [:-D]

 

:h: Unna mig lite nya saker och privilegier i mitt liv. [:mrgreen:]

 

:h::s::c::d: Att inom ett år känna av resultat från mitt nya liv. [:-)]

 

 

Detta jobb suger k*k. Riktigt dryg svettballe ärligt talat. Får ont i ryggen, ont i ögonen, ont i röven, ja, ont överallt faktiskt. Till detta paket får jag även en riktig pisslön. Blev missvisad vad gäller lönen och trodde att det var Fast lön + Provision, men det var i själva verkat Fast lön - Provision. Galet.

 

Jag har dock satt upp mig på riktigt många längenheter runt om i den kära staden. Får svar imorgon om detta. Har även unnat mig en ny mobiltelefon.(Se bild.) Har verkligen en förkärlek till Samsung, och ska nog inreda min nya lägenhet baserat på Samsungprylar. Ge mig lite tips på fina "möbler" som har Samsungloggan inprintat på framsidan.

 

samsung-g800-camera-phone.jpg

 

På pokerfronten är det kallt. Slutade till slut 1300 upp, men var tvungen att dega ut p.g.a. vissa utgifter. Snart kommer även ny smäll i FreePlopps liv. En skuld på nästan 60K ska betalas innan månad är slut, annars blir det polisanmälningar och hela baletten. Caféägarna är lätt roade över att inte ha fått sina pengar ännu, men jag skiter faktiskt i detta. Har inte dessa pengar, och kommer nog inte ha dom den närmsta tiden heller. That's it. Sorry to say.

 

Tillbaka till slaveriet. Tjing!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag är rätt ny av att läsa din db. Senaste inlägget har jag en fråga om. Du behöver givetvis inte svara om du inte vill.

 

Hur har du fått en skuld på 60k. Givetvis förstår jag att det handlar om nåt med cafét men vad?

 

Hoppas allt löser sig!

MVH / Hannes

 

Det var en gång...äh, fasen. Kort och gott; Jag strulade till det ganska ordentligt. Själva "avtalet" om att jag skulle arrendera Caféet, under 6 månader, fanns egentligen inte. Med andra ord, staten visste inte om ett jota.

Därefter så kom vi överens om att jag skulle införskaffa en F-skattsedel om något oväntat skulle hända. Jag skulle äve betala alla räkningar, 12 lax i arrendeavgift, ordna upp allt med tillstånd m.m. Första månaden gick GREJT, kan man uttrycka det. Folk strömmade till mig och "mitt" kära fik. Allt sköttes bra, både med det ekonomiska och kakbakningen. Hade verkligen stenkoll varje dag. Därefter kom da Smäll. Arrendeavgiften skulle betalas. Efter noga uträknande så fick jag ungefär 1000 spänn till övers. "Kul", tänkte jag, men bestämde mig för att fortsätta en månad till iallafall. Taskig motivation och dåligt med pengar är ingen bra kombination, så jag körde fikhelvetet i botten helt enkelt. Så nu står jag här med obetalda räkningar, momsskulder, skadeståndsavgifter etc etc, och bara hoppas på att allt ska lösa sig av egen kraft. :oops: Det är lite av ett dött läge mellan mig och ägarna. Jag kan inte skita i att betala p.g.a. mitt rena samvete, och dom kan inte anmäla mig p.g.a. ohållbar "anmälan" iom att kontraktet inte finns.

That's the story.

 

Inte för att det angår mig men är det verkligen så smart att gå och köpa massa nya saker t.ex. ny mobiltelefon om du har skulder?!

 

ps. Lycka till!:-)

 

Jodå, det är lugnt. Skulden bekommer mig inte, jag kan leva på som en vanlig människa utan att det stör mig nämnvärt.

 

Du behöverinmte vara orolig det var jag som ändrade sorry;-)

 

Haha, det tror jag dock inte. Jag ska lägga upp en mer rättvis bild inom sinom tid.

 

Han måste ju hålla kontakten med fodringsägarna.:mrgreen:

 

:oops: Jag kan dock inte byta nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Dags för en update. Jag är skrivsugen som aldrig förr, och riktigt vass i tungan. Anledningen till detta är att mitt liv suger som aldrig. Ett fängelsebesök på 2 år nog i antågande. "Fuck?!?", säger en del. "Skönt!", säger jag. Då kan jag äntligen påbörja min roman. Gymma upp min strl x 10 och förmodligen tänka på annat än just poker. Det som suger att är att lämna alla vänner, familj och även flickvän. Utan henne kunde jag lika gärna ta ett tåg och fly från allt.

Jag får ett alltid ett enormt skrivsug när mitt liv är piss. När är allt är ljus och gröna skogar så tappar jag lusten. Då finns det så mycket annat i vardagen som måste hållas igång. When life sucks så har jag alltid mitt skrivande. That's it.

 

En fin liten lista - 10:e veckan? -

 

:h: Arbete? [sa upp mig]

 

:h: Ringt vägverket och ordnat fram en tid för uppkörning? [Nja]

 

:h: Ordnat upp rester från Cafè Paus? [Ja, det kan man väl säga]

 

:h: Gymmat 5-6 ggr / vecka? [Faktiskt]

 

:h: Betat av en fet skuld på över 80K? [inte än på långa vägar]

 

:h: Hälsokontrollerat mig? [icke]

 

:h: Hört av mig till släkt och vänner oftare. [When it's cold, I'll call them]

 

:h: Skrivit så mycket jag orkat i Dagboken? [:rolleyes:]

 

:h: Fixat ny lägenhet. [Ja, faktiskt]

 

:h: Göra ett sista försök på Svenska Spel? [Jepp, starts tonight]

 

:h: Unnat mig lite nya saker och privilegier i mitt liv. [:-( ]

 

:h::s::c::d: Att inom ett år ha kännt av resultat från mitt nya liv. [Jag gjorde det till en början, men icke]

 

Ikväll är det livepoker. Jag kommer bli utdragen som vanligt. Spel med rädda pengar är ett stort misslyckande. Surt.

 

Inatt är det nätpoker. Ett sista försök mot en ljusglimt. Jag känner mig redo. Inte mentalt kanske, men i pekfingret. Här kommer det skjutas vilt. Skam den som ger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...