Gå till innehåll

FLT - Trn, KJs, korrekt betting?


Recommended Posts

LEVEL II - 20/40

 

ungefär samma stack size hos alla.

 

i BB får jag, "R" K :spade: J :spade:

-nr 1 att agera, "x", höjer till 40

-nr 2, "y" call

-nr 3, "z" call

-nr 4,5 fold

-nr 6, "p" call

-SB, "q" call

-R call

 

FLOP: 2 :spade: 8 :spade: 5 :spade:

 

-q check

-R bet (20)

-x call

-y raise

-z call

-p fold

-q fold

-R raise

-x call

-y call

-z call

 

TURN: 4 :spade:

 

-R check

-x bet

-y call

-z call

-R raise

-x raise

-y fold

-z call

-R raise

-x call

-z call

 

RIVER: 7 :heart:

 

-R bet

-x R(aise)

-z fold

-R R

-x R

-R R

-x R

-R R

-x R

-R call

 

x höll A :spade: J :diamond:

 

Så, utan att jag beskriver spelare, eller hur stor stack jag hade kvar :D, eller hur jag för den delen tänkte, så vill jag höra vad ni tycker om bettandet, var det korrekt eller inte?

 

Ointressant, men i vilket fall, så tog inte denna handen död på mig, utan jag lyckades iaf klamra mig kvar ett tag till.

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt jobbigt upplägg att läsa igenom ;)

 

utifrån det lilla jag läste så anser jag att ligger det 4 spader på brädet och man själv sitter med kungen och nån annan bettar får man nog anse sig slagen av esset, men för den delens skulle är det inte fel att syna beroende på bettets storlek. innan turn gjorde du rätt tycker jag..

 

mao tycker det är fel att höja med färg och kung i topp.. (när det ligger 4 spader på bordet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar korrekt när du raisar X första gången på the turn, men kom ihåg att det är inte många spelare som skulle re-raisa en check-raiser om de är osäkra om de har bästa handen.

Istället för att cappa på the turn hade jag nog callat 3 bets och sen checkat på rivern och callat Xs höjning. Om jag tror att han kunde spelat likadant på en dam. När han re-raisar din check-raise på the turn då hade jag funderat på fold.

 

Tycker även din check-raise är lite konstig på the turn när du redan visat så mycket styrka på floppen, där du gjort det till tre bets. När du har så många callers på floppen med tre bets då tycker jag likaväl du kan gå ut och satsa på the turn också.

Du får också titta på hur spelare X agerar på floppen, han callar tre bets men raisar inget. Om han spelar hyfsat då får man ju ställa sig frågan om han verkligen callat tre bets utan att dra nötterna. När han sen t.om. börjar raisa din check-raise då kan du nog anse dig slagen.

 

Summa sumarum, calla hans check-raise på the turn och check-calll på the river om du verkligen vill se esset ;) men gå inte ut och betta så hårt när du får omslag och det är stor chans att din hand är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du anstränger dig för att skriva ordentligt och inte döpa spelarna som om de vore del i en matematisk ekvation så kanske man hade orkat läsa igenom ditt problem och anstränga sig för att svara.
Oj då! Jag e ledsen om det blev jobbigt att läsa igenom, får kolla andras sätt att skriva nästa gång. :oops: Det filtreras ju ned till tre spelare rätt snabbt, o jag orkade inte skriva "en saga" för handen samt att jag inte ville ge info om vad jag själv ansåg. Men jag tar till mig kritiken!

 

Vilket fall, jag tänkte så här: Killen hade spelat löst-aggressivt vid bordet så vid floppen är jag säker på att min hand är värd att spela. Vid turnen ringer en varningsklocka när det helt plötsligt blir fyra spader på bordet, men då resonerar jag följande, o håller fast vid det tills handen är över: Han kan endast slå mig om han har :spade: A, det finns 45 kort i leken (46 turnen) som ger honom seger, han har två chanser på sig att sitta med spader ess. Potoddsen vs oddsen på att han verkligen sitter med nötterna, när jag känner att killen hade kunnat spela likadant om han satt med :spade: J eller Q "känndes" rätt. Jag borde egentligen bara räkna ut det hela för att se om jag är ute o cyklar eller inte, men avvaktar först en matematisk analys à Hjort före detta! ;)

 

Min check-raise vid turnen var i efterhand ganska irrationell, vet inte vad jag tänkte på faktiskt, men det känns som om vid fyra spader på bordet vid turnen så kommer alla vilja visa styrka om de är lite lösa.

 

ligger det 4 spader på brädet och man själv sitter med kungen och nån annan bettar får man nog anse sig slagen av esset
Jasså? :shock: Någon matematisk grund bakom ditt påstående eller är det allmänt vedertaget? Bara undrar, så jag hänger med.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte vad procentsatsen kan ligga på men ingen med t ex :spade: 5 skulle betta när det ligger 4 st :spade: på bordet. så när nån bettar får man anta att antingen sitter han på esset eller så är det en stor bluff.

 

säg att folk bluffar 20% av gångerna då är det fel att reraisa där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså? :shock: Någon matematisk grund bakom ditt påstående eller är det allmänt vedertaget? Bara undrar, så jag hänger med.

 

Man får ju alltid försöka tänka efter vad motspelaren ska kunna ha för att hans betta ska verka någorlunda vettigt. Om det ligger 4 spader på bordet och du har singelkungen, han ger dig massor av höjningar tillbaka... Vad ska han ha? Spader Q?

 

På turn bettar jag ut, synar höjningen och synar sedan bara river. Särskilt i en turnering där du inte kan köpa nya marker om du har fel. Varje bet man sparar in när man anar att man är slagen är mycket viktigare i en turnering än i ett cashgame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På turn bettar jag ut, synar höjningen och synar sedan bara river. Särskilt i en turnering där du inte kan köpa nya marker om du har fel. Varje bet man sparar in när man anar att man är slagen är mycket viktigare i en turnering än i ett cashgame.

 

Håller med Ectors spelråd.

 

Dessutom: Ditt spel från turn till showdown kostade 6 big bet, medans Ectors spel bara kostar 3. 3 big bets är blinds för 4 spelvarv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det filtreras ju ned till tre spelare rätt snabbt, o jag orkade inte skriva "en saga" för handen samt att jag inte ville ge info om vad jag själv ansåg. Men jag tar till mig kritiken!

För det första, ju mer du lägger ned på HH:n ju bättre svar kommer du i regel få.

 

För det andra varför vill du inte att folk ska veta vad du ansåg? Det är den viktigaste delen av ditt spel som vi kan tänkas kommentera, att du börjar spela rätt i en specifik situation är inte alls lika värdefullt som att du börjar resonera rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...