Gå till innehåll

Nebuchad briljerar igen


fhaugen

Recommended Posts

  • Svars 86
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För det första tror jag inte han är judehatare men varför skulle det vara helt onödigt att dementera, det är ju inte så att alla som ser programmet/klippet känner honom. Och det finns gott om nassar i Sverige så varför skulle inte en pokerspelare kunna vara det.

 

EDIT:

 

Fast när jag läser blogginlägget är det ju onödigt att dementera det direkt även om han indirekt gör det givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, var aningen pinsamt, dock är det inte många av pristagarna som har någon vidare mediaträning. Klart dom är nervösa när dom ska tala inför ett antal människor. Den som jag tycker hanterade scenen bäst var nog Annette, riktigt bra engelska - ta lärdom av henne om ni ska upp på den scenen i framtiden! :)

 

Annars så var historien om Thor Hansen riktigt bra:

 

En reporter frågade honom efter han vunnit $1,000,000 i en turnering: "What are you going to do with the money?" "Well, I'll just pay off some debts and loans." "Ok, so what are you doing with the rest?" "Ah, they just have to wait." - Priceless även det.

 

Måste bara tillägga en sista sak. På bussen från Poker Awards till hotellet hör jag en amerikansk kvinna säga: "So, how far is Scandinavia from Denmark?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol :lol:

 

Läser man hans blogg så kan man se mellan raderna att han ångrar sig. Sedan sa han ju även att han fick veta EFTERÅT vad hans namn betydde. Att "TerribleTurk" i en intervju hade förklarat för honom vad/vem nebuchad var.

 

Det är som att en bonde väljer namnet; "heil_mein_kampf" eller något liknande utan att veta vad det ens betyder och sedan bli anklagad för att vara en nazist(överdriven exempel).

 

Men men.. klockan är bara 15:00, den här tråden har inte sett det sista än. Snart kommer väl forumets egen "Oskar Schindler" in hit och ska styra upp diskussioner och kolla folk för "anti semit" fram och tillbaka.

 

Har några judekompisar och måste ge dem kredd fan som inte beter sig så överdrivet. Skönt att de tål ironi och skämt. Jag är Iranier så får självklart höra mycket tillbaka:shock: :lol:8-) (Notera; vi skämtar aldrig om det som hände under andra världskriget, så bespara mig från "du är en antisemit" skitsnack ty,gg, wp)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt. Förklara för mig, varför man på en blogg på en såpass offentlig plats som pokermagazines hemsida, skyltar med eget namn, berättar att man vinner stora summor på poker samt spelar på icke skattefria sajter.

 

Vill man betala skatt eller är man bara dum?

 

Ladbrokes är ju skattefritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är in the clear:

 

http://www.expressen.se/poker/pokernyheter/pokersverige/1.1053205/han-ar-bast-i-skandinavien

 

FAKTA

Jonas Danielsson

 

Ålder: 24.

Bor: Uppsala.

Alias på nätet: "Nebuchad" (efter skeppet Nebuchadnezzar i Matrix-filmerna).

Kör: Ferrari.

Aktuell som: Skandinaviens bästa nätpokerspelare.

 

Om en kvällstidning släpper chansen att göra en höna av en fjäder så har satan is i gt'n och grisarna kan numera flyga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är problemet med att göra rätt för sig och skatta för de pengar som vinns på icke skattefria siter? Det finns faktiskt lagar och regler som är till för att följas, de lagar och regler verkar inte du bry dig om. Vilket säger betydligt mer om dig än om nebuchad.

 

Punkt

 

Orkar inte argumentera med uppenbart okunniga skribenter. Läs på om skattelagstiftningen, och återkom om du har några argument kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl allmänt känt att man inte plussar i längden om man skattar.

 

Varför skattas inte han? Borde ju vara enkelt när det finns klara bevis för att han spelar på Pokerstars? Skulle exempelvis vara enkelt att öka statskassan bara genom att ta skatt på varje pott i hans blogg. Konstigt när man hört om alla som beskattats utan anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skattas inte han? Borde ju vara enkelt när det finns klara bevis för att han spelar på Pokerstars? Skulle exempelvis vara enkelt att öka statskassan bara genom att ta skatt på varje pott i hans blogg. Konstigt när man hört om alla som beskattats utan anledning.
Kan det vara så enkelt att han valt att inte ta upp det i deklarationen och att skatteverket inte har hunnit ifatt honom än?

Tror det är en tidsfråga innan de tar tag i det.

 

Btw, vilka bevis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...