Gå till innehåll

Nebuchad briljerar igen


fhaugen

Recommended Posts

  • Svars 86
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gah..Det beror väl på hur mycket man plussar? Nåja, vi ska väl inte låta tråden bli en ny ot/skattetråd... men, men...
Kalle vinner en pott på 1000 kr och förlorar därefter en pott på 2000 kr. Kalle är nu skyldig 300 kr i skatt. Så nä, det beror inte på hur mycket man plussar.

 

Det är möjligt att de har som praxis att låtsas som att pokerinkomster kommit i klump, så att minsta grinder slipper bli skyldig miljonbelopp. Men följer man lagen som den är skriven så är man snabbt inne på att vara skyldig mer än sin potentiella livstidsinkomst som någorlunda stor grinder.

 

Jag ser fram emot att torsken snarast redovisar och skattar omsättningen på allt pokerspel som inte skett i skattebefriade sammanhang. Exempelvis homegames och allt spännande det kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle vinner en pott på 1000 kr och förlorar därefter en pott på 2000 kr. Kalle är nu skyldig 300 kr i skatt. Så nä, det beror inte på hur mycket man plussar.

 

Det är möjligt att de har som praxis att låtsas som att pokerinkomster kommit i klump, så att minsta grinder slipper bli skyldig miljonbelopp. Men följer man lagen som den är skriven så är man snabbt inne på att vara skyldig mer än sin potentiella livstidsinkomst som någorlunda stor grinder.

 

Jag ser fram emot att torsken snarast redovisar och skattar omsättningen på allt pokerspel som inte skett i skattebefriade sammanhang. Exempelvis homegames och allt spännande det kan vara.

 

Aha, är det så det fungerar alltså? Trodde i min enfald att det var upplagt på samma sätt som vanligt förvärvsarbete. Mao - inkomst / kalenderår och skatt på överskottet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har han någon annan blogg än den på pokermag?

 

Ja, han lär ha 3-4 olika bloggar med olika innehåll som han uppdaterar dagligen enligt säkra källor...

 

F.ö är jag imponerad av att han som tämligen talanglös pokerspelare (enligt honom själv) siktar på att dra in 500 k$ i månaden. Talanglöshet är underskattat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle vinner en pott på 1000 kr och förlorar därefter en pott på 2000 kr. Kalle är nu skyldig 300 kr i skatt. Så nä, det beror inte på hur mycket man plussar.

 

Det är möjligt att de har som praxis att låtsas som att pokerinkomster kommit i klump, så att minsta grinder slipper bli skyldig miljonbelopp. Men följer man lagen som den är skriven så är man snabbt inne på att vara skyldig mer än sin potentiella livstidsinkomst som någorlunda stor grinder.

Det finns flera exempel från Skatteverket där de påstår att de INTE har för avsikt att tillämpa lagen på det sätt du beskriver. de skulle dock kunna göra det vilket skulle bli helt sinnessjukt.

 

Dock tror jag nog att de nagelfar någon som medvetet försökt undanhålla en massa beskattningsbar intäkt. Då åker man nog snabbt på en överdriven skatt och tillägg. Om man har större CG-vinster som inte genererats inom EU bör man nog försöka få hjälp med hur man ska ta upp det i deklarationen eller hålla tummarna för att de inte får nys om det.

 

Det vore verkligen önskvärt att Skatteverket talade ur skägget någon gång och gav oss en beskrivning på HUR man egentligen ska redovisa beskttningsbara pokervinster från CG. Turneringar vet vi ju att håller lite koll på och där kan man glömma eventuella avdrag för förluster och inköp, turneringsvinst utanför EU = beskattningsbar intäkt.

 

Jag lämnade förslag på att Ola och HeFo ska försöka få in någon från Skatteverket till deras kommande program. Det vore verkligen nöten om någon högre upp inom Skatteverket kunde säga hur de tolkar lagen och hur man deklarerar den. Ett stort problem är ju att pengarna åker runt mellan en massa olika sajter innan de hamnar i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, han lär ha 3-4 olika bloggar med olika innehåll som han uppdaterar dagligen enligt säkra källor...

 

F.ö är jag imponerad av att han som tämligen talanglös pokerspelare (enligt honom själv) siktar på att dra in 500 k$ i månaden. Talanglöshet är underskattat...

 

5 miljoner på 5 månader= 500 000 i månaden??? :shock:

Heja Norge :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2,5 miljoner $ på 5 månader är målet enligt hans blogg.

 

Från första blogginlägget.

 

Nyårslöften.

Målet för i år är att spela in mer än jag någonsin gjort. Mitt mål är att spela in 5 miljoner dollar på fem månader. För att detta ska kunna vara möjligt så måste en jävla massa saker stämma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...