Gå till innehåll

Lägga set på river?


movitz1

Recommended Posts

Primas söndagsturre för en vecka sen. 165 spelare kvar (135 priser). Blinds: 1000/2000 Antes: 150. Jag är chiptvåa på bordet med 62k. Average är ca 40k.

 

UTG+1 som är chiptrea på bordet har nästan exakt lika mkt marker som mig, höjer upp till 5800. Jag sitter i UTG+3 och synar (bara) med :Qh:Q:s:. Chipleadern på bordet sitter på CO och synar även han uppspelet. Övriga spelare lägger sig. Potten är nu på 21900. Flopp kommer :Ac::Kd::Qc:. Check från ursprungsagressorn varpå jag bettar 11500. Chipleadern lägger sig men ursprungsagressorn synar. Potten är nu 44900. Turn kommer :6h:. UTG+1 checkar igen, jag bettar 22450. Han synar. Potten är nu 87900 och jag har 22k kvar i stacken (UTG+1 har nästan exakt lika mkt). River kommer :Jh:. Brädan är nu alltså :Ac::Kd::Qc::6h::Jh:. UTG+1 pushar och det kostar mig 21k att syna en pott på 109k. Om jag synar och vinner potten så lägger jag mig som fyra i turneringen. Om jag synar och förlorar potten så är jag i praktiken ute innan pengarna. Om jag lägger mig så får jag spela vidare med halva average och ett M på 6. Känslan är ju att han sitter med AT och klonkade stegen på river men det vet man ju inte och pottoddsen är grymma. Ingen speciell read på spelaren ifråga. Har inte sett honom göra några moves innan. Vad göra? Syna eller lägga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I detta läge skulle ja synat då potten e så pass fet och om du foldar så ligger du risigt til jämfört om du synar och ligger 4.

Jag skulle tro att om han hade satt stegen skulle han checka för att få dig att raisa och därefter pushat för att kunna få ut något ut potten, sätter honom på A-J, A-Q, J-J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

calclalclcaclalcalcalcalaclaclaclaclalcalclcalcalclaclaclalcla

 

KingCosmo - Du är ju verkligen en uttråkad individ.

Hitta nåt bättre att göra på dagarna än att skriva idiot inlägg på ett forum.

 

Till handen, självklart kan han ha stege men det vet man aldrig. Jag tror att man väldigt ofta synar och ser ett halvdåligt bluff försök av FI men ibland även stegen. Jag personligen hade haft en klump i magen medans man synar men samtidigt hade jag inte tvekat en sekund på syn i det här läget heller.

För stor pott helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag resonerade precis som du Hittapengarna och synade. Han visade AT för rivrad stege. Naturligtvis hade jag kunnat ställa turn och så här med facit i hand hade det ju vart bättre att vinna det som låg i potten där och då. Samtidigt vill jag ju gärna ha betalt av en hand som ligger så långt efter som AT. Han har fyra outs (det ver ju iofs inte han) och är villig att betala halva potten för det. Om jag ställer in på turn så är det ju troligt att han viker men det hade å andra sidan inte vart fel nu när han ändå skulle gå och träffa sin 4-outare. Men det är ju så att om jag leder så leder jag ju stort. Med AK, AJ, AT och KT har han 4 outs. Skulle det vara så att han sitter på ett kombodrag, typ :Kc::Jc: eller :Tc::9c: så är det den sämsta handen jag kan vara uppe emot då han har 12 outs.

 

Det jag vill säga är att jag är osäker på om det är så dumt spelat på turn. Vill jag verkligen ha bort honom? Med exempelvis :Kc::Jc: så borde han normalt sett ha spelat handen hårdare på floppen då han var preflopagressor så det är troligare att han sitter med en av händerna som ger honom 4 outs, alternativt :Ad::Qd: för två outs.

 

Hur som helst så ger ju rivern honom stege och jag betalar trots att jag känner mig slagen men jag ser det mest som att han hade tur den här gången. Kanske kommer jag ändå pusha turn så jag slipper göra en crying call på river nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...