Gå till innehåll

SvS MTT SnG 100+10.


Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför hade jag på känn att just du skulle komma in och dryga dig i den här tråden...?

M.a.o - pusha med 42o och comitta hela stacken är alltså ett bra turneringsspel?

Han låg vid tillfället ungefär som 9-10:a, 5 får pengar, medelstacken var c:a 2500. Det är alltså ett bra beslut att sopa in 1300+ med 4 hög? När han dessutom har en hel runda innan BB når honom?

Verkar som jag är den enda som tycker det är ett konstigt spel men ok... Jag hoppas iofs att alla spelar så. Kan bli lönsamt.

 

För vem? Någon som förstår spelet med 42o där har troligen edge över någon som inte gör det, inte vice versa. Det verkar som du är väldigt tight och då är det ju JÄTTEVÄRDE att ställa med any two där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det surt när det sker!

Var det inte ett försök att bara sno blindsen? Sen överbetar personen kanske lite men är ju efter din all in ganska comittad. Han hade otur att du hade en så stark hand men tur när han klonka på turnen! Ett riktig bad beat! Men du vinner ju i långa loppet på att möta sådan spelare. Kanske ingen tröst när man väl åker dit..men ändå!

Det mest irriterande tycker jag är när folk är kaxiga och ska hånas efter handen. Folk ska bara hålla sin käft stängd när man ha tur..men det är min åsikt

 

Men i det här fallet var väl fi trevlig ändå??? Jag läser inte in nån ironi ivf. I det fallet är det väl inget att whina om? Vad gör SB fel??? Vad säger han som är upprörande? Vad gnäller postaren om? Varför ligger handen som handanalys?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mike, vad är dina tankar kring de kommenarer du fått i tråden? (en del kanske onödigt hårda)

 

Tja, mina tankar är väl att om majoriteten av de som kommenterat i tråden anser att SB gjorde ett korrekt spel med 42o så är det väl så. Jag har fortfarande svårt att förstå vitsen med att comitta sig med dom korten. Mtp att min stack också var en bit under medel borde SB förstå att jag synar med i princip allt från pp & sc till Ax.

Eftersom jag bara lirar poker som ren hobby och inte lägger ner någon tid med att t.ex läsa pokerteori så är jag den första att erkänna att jag mycket väl kan ha fel, något som folk i allmänhet verkar ha väldigt svårt att göra på pf öht.

När det gäller "onödigt hårda ord" har jag själv propagerat för att man ska kalla en hög med skit just för en hög med skit och inte göra några fina omskrivningar. Spelar / har någon totalt fel ska personen ifråga också få höra det! Däremot verkar det som att merparten av de som kommenterar i forumets handanalysavdelningar inte vill lägga ner någon tid på att förklara utan mest är ute efter att samla ihop dryghetspoäng - något som gör att kvalitén dras ner och missämjan frodas. För om vi är riktigt ärliga nu så är det väl så att de roligaste och mest intressanta diskussionerna på pf i dagsläget inte ligger under pokeravdelningen utan under off-topic delen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså..

 

Raisen på 1000 från nesse var ett gigantiskt stöldförsök.(varför han inte ställde in redan då är konstigt om han försöker stjäla)

 

Sedan gick du allin. Han hade bara 325 kvar och var då pot commited.

 

Så jag kan förstå hans syn där. Nu hade han turen på sin sida när hans stöldförsök gick åt pipan.

 

Kan lova att han inte var så nöjd när han såg dina kort. Men som sagt han hade turen.

 

Så du spelade RÄTT. Och han vart tvingad att gå Allin.

 

Kanske har jag fel ?

Är ingen super analytiker precis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså..

 

Raisen på 1000 från nesse var ett gigantiskt stöldförsök.(varför han inte ställde in redan då är konstigt om han försöker stjäla)

 

Sedan gick du allin. Han hade bara 325 kvar och var då pot commited.

 

Så jag kan förstå hans syn där. Nu hade han turen på sin sida när hans stöldförsök gick åt pipan.

 

Kan lova att han inte var så nöjd när han såg dina kort. Men som sagt han hade turen.

 

Så du spelade RÄTT. Och han vart tvingad att gå Allin.

 

Kanske har jag fel ?

Är ingen super analytiker precis :)

 

I denna situation är det inte frågan om ett gigantiskt stöldförsök, utan det är helt enkelt ett korrekt spel, som man ska ska göra varje gång, alltid. Ställa med ATC när alla foldat fram till dig med 6 Blinds kvar, och BB inte har någon megastack. 80% av gångerna vinner du 300 chips. 20% av gångerna blir du synad. Av de 20% torskar du 73% och vinner 27% mot BB:s hand range.

 

0,2 *0,73=0,146

Alltså 80% av gångerna har du 1525 (+300) 240 cEV

5,4% av gångerna har du 2650 (+1425) 77 cEV

14,6% av gågnerna har du 0 (-1225) -179 cEV

 

240+77-179=138

 

Du tjänar alltså 138 chips på att ställa med 42o mot en BB som synar 20% (A4s+, A9o+, 66+, K8s+, KTo+, Q9s+, QTo+, J9s+, JTo, T9s)

 

$EV är ju svårt att beräkna utan payoutstruktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså..

 

Raisen på 1000 från nesse var ett gigantiskt stöldförsök.(varför han inte ställde in redan då är konstigt om han försöker stjäla)

 

Sedan gick du allin. Han hade bara 325 kvar och var då pot commited.

 

Så jag kan förstå hans syn där. Nu hade han turen på sin sida när hans stöldförsök gick åt pipan.

 

Kan lova att han inte var så nöjd när han såg dina kort. Men som sagt han hade turen.

 

Så du spelade RÄTT. Och han vart tvingad att gå Allin.

 

Kanske har jag fel ?

Är ingen super analytiker precis :)

 

I det här läget finns inget annat än push (om vi inte är på bubblan eller liknande), d v s det är inget stealförsök han gör!

 

Jag kan lova att han var nöjd med den hand han fick se. Så länge han inte är uppe mot par eller har en hand som är dominerad, blir man ju nöjd när man väl får se korten. Det SB inte var nöjd med är ju att hero synade/höjde. INGET annat.

 

Ja självklart spelar Hero rätt, men det gör ju SB också... Det torde ju ha framgått vid det här laget kanske :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I denna situation är det inte frågan om ett gigantiskt stöldförsök, utan det är helt enkelt ett korrekt spel, som man ska ska göra varje gång, alltid. Ställa med ATC när alla foldat fram till dig med 6 Blinds kvar, och BB inte har någon megastack. 80% av gångerna vinner du 300 chips. 20% av gångerna blir du synad. Av de 20% torskar du 73% och vinner 27% mot BB:s hand range.

 

0,2 *0,73=0,146

Alltså 80% av gångerna har du 1525 (+300) 240 cEV

5,4% av gångerna har du 2650 (+1425) 77 cEV

14,6% av gågnerna har du 0 (-1225) -179 cEV

 

240+77-179=138

 

Du tjänar alltså 138 chips på att ställa med 42o mot en BB som synar 20% (A4s+, A9o+, 66+, K8s+, KTo+, Q9s+, QTo+, J9s+, JTo, T9s)

 

$EV är ju svårt att beräkna utan payoutstruktur.

 

I det här läget finns inget annat än push (om vi inte är på bubblan eller liknande), d v s det är inget stealförsök han gör!

 

Jag kan lova att han var nöjd med den hand han fick se. Så länge han inte är uppe mot par eller har en hand som är dominerad, blir man ju nöjd när man väl får se korten. Det SB inte var nöjd med är ju att hero synade/höjde. INGET annat.

 

Ja självklart spelar Hero rätt, men det gör ju SB också... Det torde ju ha framgått vid det här laget kanske :roll:

 

Jamen titta! Det är sådana här svar man vill ha när man som mindre kunnig i de teoretiska delarna av spelet lägger upp en post. Inga drygheter och levlingar utan rena fakta från folk som förstår sig på det hela!

Mycket trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I denna situation är det inte frågan om ett gigantiskt stöldförsök, utan det är helt enkelt ett korrekt spel, som man ska ska göra varje gång, alltid. Ställa med ATC när alla foldat fram till dig med 6 Blinds kvar, och BB inte har någon megastack. 80% av gångerna vinner du 300 chips. 20% av gångerna blir du synad. Av de 20% torskar du 73% och vinner 27% mot BB:s hand range.

 

0,2 *0,73=0,146

Alltså 80% av gångerna har du 1525 (+300) 240 cEV

5,4% av gångerna har du 2650 (+1425) 77 cEV

14,6% av gågnerna har du 0 (-1225) -179 cEV

 

240+77-179=138

 

Du tjänar alltså 138 chips på att ställa med 42o mot en BB som synar 20% (A4s+, A9o+, 66+, K8s+, KTo+, Q9s+, QTo+, J9s+, JTo, T9s)

 

$EV är ju svårt att beräkna utan payoutstruktur.

 

 

Tror Heror ställsynar tajtare än 20% här, max 15% vilket gör raisen ännu bättre. Det man dock ska ha klart för sig är att strukturen kan ställa till det avsevärt för vilket spel som är korrekt.

 

Det man dock ska tänka på innan man börjar ställa hejvilt som FI här är att vi inte är HU utan det finns fler att agera innan och man skapar sig stor varians genom att spela på detta vis.

 

EDIT: ooops, vi var visst HU...

 

Intressantare och mer komplext blir det dock om vi antar att han gjort movet med 2-3 kvar att agera. Möjligen också att vi antar att vi kan slowa oss till en mittenplacering i payoutstrukturen utan att nån gång riska stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du får många dryga svar iom din rubrik.

100:- sng tomtarnas show osv. I mångas mening så är väl alla som spelar 100 krs sng tomtar inkluderat dig, liksom du antyder på att dom är tomtar och du är något annat men spelar endå 100kr sng.

EDIT: Att komma med sådana här dryga onödiga kommentarer efter att det hela redan retts ut känns klart onödigt och icke givande. Pekfinger till dig för det! /Appel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du får många dryga svar iom din rubrik.

100:- sng tomtarnas show osv. I mångas mening så är väl alla som spelar 100 krs sng tomtar inkluderat dig, liksom du antyder på att dom är tomtar och du är något annat men spelar endå 100kr sng.

 

Ok, och du bidrar med ett jag-vill-få-folk-att-tro-att-jag-har-en-enorm-penis-fast-den-i-själva-verket-motsvarar-en-genomsnittlig-kvinno-tumme-i-storlek-inlägg... Bra grabben!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror Heror ställsynar tajtare än 20% här, max 15% vilket gör raisen ännu bättre. Det man dock ska ha klart för sig är att strukturen kan ställa till det avsevärt för vilket spel som är korrekt.

 

Det man dock ska tänka på innan man börjar ställa hejvilt som FI här är att vi inte är HU utan det finns fler att agera innan och man skapar sig stor varians genom att spela på detta vis.

 

EDIT: ooops, vi var visst HU...

 

Intressantare och mer komplext blir det dock om vi antar att han gjort movet med 2-3 kvar att agera. Möjligen också att vi antar att vi kan slowa oss till en mittenplacering i payoutstrukturen utan att nån gång riska stacken.

 

Jag utgick ifrån att FI inte kunde folda sig ITM, med 12 kvar och 5 platser betalda. Sen la jag ju in en fin liten brasklapp om $EV.

Jo, det blir intressant att börja kika på om man skulle kunna folda sig ITM, men jag vet inte riktigt hur man skulle räkna på det?

 

Utan att ha räknat på det tror jag inte att ställa med 42o på knappen är en bra ide.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgick ifrån att FI inte kunde folda sig ITM, med 12 kvar och 5 platser betalda. Sen la jag ju in en fin liten brasklapp om $EV.

Jo, det blir intressant att börja kika på om man skulle kunna folda sig ITM, men jag vet inte riktigt hur man skulle räkna på det?

 

Utan att ha räknat på det tror jag inte att ställa med 42o på knappen är en bra ide.

 

Nja, att folda sig itm hade nog blivit svårt både för SB och mig i just det här fallet även om SvS struktur gör att det i princip blir en variant av lotto- och allinpoker strax innan finalbord och man kan helt plötsligt befinna sig itm utan att man knappt hinner agera.

Du visste inte något om utbetstrukturen men har för mig att den ser ut ungerfär så här; 1150:- / 800:- / 550:- / 300:- / 200:-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Din inställning är att alla som lirar MTT SnG´s 100+10 är tomtar. Bra, då vet vi att du tycker så men det tillför inget till diskussionen och jag tror dessutom inte att det är många som håller med.

 

Nja, mer eller mindre. Kanske är det fördomar, överlag så... ja

Du har ju inte varit direkt motsatta beviset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar flera av dessa Gersar 10,20,30manna.. OCh motståndet är verkeligen miserabelt det är inte ens roligt utan random slumppoker då pengarna alltid åker in pree med diverse skithänder.

 

 

Om du vill hitta seriöst sng spel på SvS så kliv upp till ID, Stenfisk och Karp, dom är riktigt roliga om man inte är SH haxxor. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar flera av dessa Gersar 10,20,30manna.. OCh motståndet är verkeligen miserabelt det är inte ens roligt utan random slumppoker då pengarna alltid åker in pree med diverse skithänder.

 

 

Om du vill hitta seriöst sng spel på SvS så kliv upp till ID, Stenfisk och Karp, dom är riktigt roliga om man inte är SH haxxor. ;-)

 

Jag tycker oftast att det är bra att möta dåliga spelare. OCh med oftast menar jag alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker oftast att det är bra att möta dåliga spelare. OCh med oftast menar jag alltid.

 

 

 

Ja det ärju en sak med dåliga spelare som limpar, syn fet raise och foldar på flopp inte spelare som ställer in utg med 1700 när blindsen är 15/30 med a,9 off, försök spela ut dom om du är så schtekig.... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...