Gå till innehåll

SvS MTT SnG 100+10.


Recommended Posts

Ja det ärju en sak med dåliga spelare som limpar, syn fet raise och foldar på flopp inte spelare som ställer in utg med 1700 när blindsen är 15/30 med a,9 off, försök spela ut dom om du är så schtekig.... :mrgreen:

 

du är ju proffs och då borde du veta att man lutar sig tillbak på en solid speltil mot fiskar som just som du säger ställer med a9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror att du får många dryga svar iom din rubrik.

100:- sng tomtarnas show osv. I mångas mening så är väl alla som spelar 100 krs sng tomtar inkluderat dig, liksom du antyder på att dom är tomtar och du är något annat men spelar endå 100kr sng.

EDIT: Att komma med sådana här dryga onödiga kommentarer efter att det hela redan retts ut känns klart onödigt och icke givande. Pekfinger till dig för det! /Appel

 

 

 

ÖÖÖ i mångas mening?! Jag tror inte alls alla som spelar 100sng är tomtat.

Alla ligger på olika nivåer i detta spel, och i olika utväcklings fas.

 

Så respektera alla nivåer för vad dom är !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgick ifrån att FI inte kunde folda sig ITM, med 12 kvar och 5 platser betalda. Sen la jag ju in en fin liten brasklapp om $EV.

Jo, det blir intressant att börja kika på om man skulle kunna folda sig ITM, men jag vet inte riktigt hur man skulle räkna på det?

 

Utan att ha räknat på det tror jag inte att ställa med 42o på knappen är en bra ide.

 

Samtidigt är det ju ofta fördelaktigare att pusha 42 på SB/knapp än att pusha typ A8 UTG. Optimalt +EV måste ju vara att alla viker nära på oavsett ens egen hand.

 

Liten kluven ang denna hand. Man måste ju pusha brett i FI´s läge här men kanske detta är extremt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ärju en sak med dåliga spelare som limpar, syn fet raise och foldar på flopp inte spelare som ställer in utg med 1700 när blindsen är 15/30 med a,9 off, försök spela ut dom om du är så schtekig.... :mrgreen:

 

Mmm, jag är grymt stekig som spelar $11 SnG.

jaa, det måste ju vara grymt svårt att spela ut en som openpushar A-rag UTG med 50+ BB. Vänta på bra kort kanske och syna? Du kommer ju inte att blindas ihjäl den närmsta tiden precis.

Varför inte bara medge att du skrev nåt tomtigt, släppa det och gå vidare istället för att tomta till det ännu värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt är det ju ofta fördelaktigare att pusha 42 på SB/knapp än att pusha typ A8 UTG. Optimalt +EV måste ju vara att alla viker nära på oavsett ens egen hand.

 

Liten kluven ang denna hand. Man måste ju pusha brett i FI´s läge här men kanske detta är extremt.

 

Nåt jag lärde mig med SnGwiz var värdet av position. Mycket bättre att pusha ATC mot en spelare än A8 mot 9 spelare. Nu var det väl bara 5 i OP:s exempel iofs.

 

Det jag menade var att pusha från SB först in är bra. Men bara genom att lägga till en spelare till som kan vakna upp med en hand och syna gör det hela mycket osäkrare (dvs pusha från knappen). Jag skulle tro att det är dåligt att pusha 42o från knappen, nån som orkar får gärna räkna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...