Gå till innehåll

SNÅLA människor! Usch.


Tottyville

Recommended Posts

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bara på Familjeliv. Underbart. När sambon väntade första barnet hängde hon där litegranna men blev snabbt avskräckt av den råa tonen och de fullkomloga idioter till mammor som hängde där.

 

Fan ta den som öppnar en ny tråd och berättar att hon tänker sluta amma för att det gör ont och hon inte klarar av det. Ni tycker att det blir personangrepp på pf ibland? Det är inget mot vad som sker på Familjeliv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Räcker upp handen*

Jag har också varit inne på familjeliv.se nån gång. Det var när frugan väntade barn (tvillingar) och strax efter som jag läste lite om vad andra med "dubbel pott" har upplevt.

 

Precis som det länkade inlägget visar så finns det en massa helt osannolika människor som hänger där. Det diskuterades kring AD-droppar (bra eller anus), blöjor (vilket märke), barnmat (köpa färdigt/göra själv) och tvättmedel (vilken sort). Men det värsta var ändå hur envisa en del var och vilken skam/skuld de försökte lägga på de stackare som inte gjorde som 47 av 72 artiklar föreslog när det kom till bagateller och då menar jag bagateller! Jag har för mig att det var någon stackars nybliven mamma som fick äta skit i 40+ inlägg för att hon tvättat håret på hennes dotter med vanligt schampo en gång i stället för med "Bäst-i-test-barnschampo".

 

Random PF-användare är snäll och ödmjuk i jämförelse med de hemska personer som gömmer sig på familjeliv! Håll er borta därifrån eller utnyttja det som antitiltträning, den som läser 10 trådar utan förhöjd puls och blossande kinder kommer aldrig att klaga över utdragningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjejen är helt såld på sidan Babyboom eller va faan den heter... Hon har varit daglig besökare där redan flera år innan vi fick vårt barn...

 

Ett par tusen hormonstinna, illamående, missförstådda och bedragna brudar som startar bråk om det mesta 24/7...

och så finns det de som förbjuda electricretard... jaja, jag säger då det... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev besviken, trodde det skulle vara någon trollpost av flashback-raid-teamet...

 

Teamet som postar porrbilder i trådar där folk sörjer sina döda barn, och skriver att det var rätt åt dem att de dog.

 

JAG blev irriterad över hur man kan dra ut på värdefull tid för 4 kr.

 

Men att sno servitrisens värdefulla tid genom att dela på notan på kronan går bra.

 

Vad gäller Familjeliv i övrigt så har jag ingen erfarenhet av det, men av tråden att döma är det rätt normala människor. De flesta tycker ju det är OP som är ute och cyklar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst detta inlägg kändes det som om jag dog lite inombords.

 

Skriva en tråd om att bli blåst på en hel femma! Okej att vara fattig småbarnsförälder (varför envisas folk med att skaffa barn när de inte har ekonomin att ge barnen en trygg uppväxt?), men detta tar fan priset.

 

Men, det handlade ju inte om det. Det handlade om att någon annan faktiskt gjorde en stor sak av det.

 

I kommentarerna står det att de borde ha gett 1500 kr. Varför?? Finns väl ingen anledning att dricksa i Sverige. Skillnad är det i t.ex. USA där servitriserna faktiskt ofta lever enbart på dricksen.

Annars ser jag ingen anledning till att man just ska dricksa servitriser, men inte kassörskor, brevbärare eller busschaufförer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst detta inlägg kändes det som om jag dog lite inombords.

 

Skriva en tråd om att bli blåst på en hel femma! Okej att vara fattig småbarnsförälder (varför envisas folk med att skaffa barn när de inte har ekonomin att ge barnen en trygg uppväxt?), men detta tar fan priset.

 

Exakt så jag kände när jag läste det. Fick ångesattacker, jag mår dåligt inombords när man läser vad hon skriver. Hur hon faktiskt upplever den här situationen. Det är helt sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, det handlade ju inte om det. Det handlade om att någon annan faktiskt gjorde en stor sak av det.

 

I kommentarerna står det att de borde ha gett 1500 kr. Varför?? Finns väl ingen anledning att dricksa i Sverige. Skillnad är det i t.ex. USA där servitriserna faktiskt ofta lever enbart på dricksen.

Annars ser jag ingen anledning till att man just ska dricksa servitriser, men inte kassörskor, brevbärare eller busschaufförer.

 

Det får verkligen stå för dig. Jag dricksar alltid när jag är ute och äter och maten + service varit god/bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, det handlade ju inte om det. Det handlade om att någon annan faktiskt gjorde en stor sak av det.

 

I kommentarerna står det att de borde ha gett 1500 kr. Varför?? Finns väl ingen anledning att dricksa i Sverige. Skillnad är det i t.ex. USA där servitriserna faktiskt ofta lever enbart på dricksen.

Annars ser jag ingen anledning till att man just ska dricksa servitriser, men inte kassörskor, brevbärare eller busschaufförer.

 

Bara för att serveringspersonalen i Sverige inte enbart lever på dricksen är väl ändå en ganska dålig ursäkt till att inte dricksa?

 

Svensk serveringspersonal har fortfarande dåligt betalt och en hyfsad del av deras inkomst kommer just från dricks. Så självklart ska man dricksa om de gör ett bra jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, det handlade ju inte om det. Det handlade om att någon annan faktiskt gjorde en stor sak av det.

 

I kommentarerna står det att de borde ha gett 1500 kr. Varför?? Finns väl ingen anledning att dricksa i Sverige. Skillnad är det i t.ex. USA där servitriserna faktiskt ofta lever enbart på dricksen.

Annars ser jag ingen anledning till att man just ska dricksa servitriser, men inte kassörskor, brevbärare eller busschaufförer.

 

Självklart dricksar man. Om inte annat så för sin egen skull. Allt annat uppfattas som snålt och snarstucket och är inte bra för ditt personliga varumärke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går väl att ge busschaufför, brevbärare, kassörska och alla andra med serviceyrke dricks om dom gör mer än vad som förväntas av dom? Skulle kassörskan efter att hon tagit betalt för mina varor, packa ner dom och bära ut påsarna till bilen så skulle jag ge henne dricks iaf.

 

Nä ser man på. Fröken tar ut en rast och och bär ut mina varor till mitt fordon. Här har fröken tre riksdaler som hon kan roa sig med.

 

Du är allt en givmild människa som kan tänka sig att ge en slant till en kassörska som gör ovanstående. Unikt, hur får ditt hjärta plats i bröstkorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...