Gå till innehåll

Liverpool-tråden


Late

Recommended Posts

Ojj mr_telefon vilket statement!

 

jag har respekt för italien som fotbollsnation men straffen mot australien och materazzis, din syster är en hora kommentar i finalen, det är sånt jag kommer ihåg.

 

Hehe antar att det inte är mer än rättvist att milan vann CL när vi spelade ut dem förra året eftersom de spelade ut oss 04 05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 566
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Världsmästare = Italien

CL mästare = Italien

Världens bästa spelare = Italien

 

:D

 

Är det ligan som försämrats mest av alla ligor senaste tioårsperioden du syftar till nu, eller vad? Är inte helt säker på att ngt italienskt lag skulle vinna ligue 1, bundesliga eller eredivisie. Och givetvis inte premier league eller primera division. Riktigt söndagsliga det blivit av vad som under min uppväxt var världens bästa och mest respekterade liga. Storslaget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojj mr_telefon vilket statement!

 

jag har respekt för italien som fotbollsnation men straffen mot australien och materazzis, din syster är en hora kommentar i finalen, det är sånt jag kommer ihåg.

 

Hehe antar att det inte är mer än rättvist att milan vann CL när vi spelade ut dem förra året eftersom de spelade ut oss 04 05

 

haha, aldrig rättvist när Milan vinner, hatar Milan :) Och tycker det var Zidane som gjorde bort sig mest ändå, hade det varit tvärtom hade inte Materazzi blivit hyllad som Zidane, det kan jag lova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Världsmästare = Italien

CL mästare = Italien

Världens bästa spelare = Italien

 

Ah, Marcus Birro?

 

Lägg ner tjatet att Italien är världens bästa liga. Ja, de har världens bästa lag (Milan) men efter det finns inget. Som alla säger så är det CL som räknas och eftersom lag som Udinese och Lazio åker ut i gruppspelet så betyder väl det att de suger. Hade något av de fyra engelska lagen gjort det så hade det varit ett jäkla rabbalder, men eftersom alla lag utom Milan är kassa i italien så bryr sig ingen. Jag vet också att Juve kommer att komma tillbaka och bli ett av världens 4-5 bästa lag snart men det är dem inte nu.

 

mr_telefon; Nu sköt du dig tyvärr i foten för inte tycker du brasilianska ligan var bäst 05? VM-Guld och Sao Paulo vann VM för klubblag.

 

Bara för att serie a har försämrats mest de senaste 10 åren så betyder det inte att den är sämre än EPL.

 

Ja, verkligen. Vad är det som gör Seria A så förbannat bra förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att serie a har försämrats mest de senaste 10 åren så betyder det inte att den är sämre än EPL.

 

 

 

Du har inte funderat på en karriär som oddssättare?

 

1. Kanske inte, men det är den. Du tror väl inte på allvar att Serie A är den bästa ligan just nu? I såfall är det lite gulligt.

 

2. Nej, tror karriärsmöjligheterna inom det yrket är ganska begränsade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallar du det för utspelning?

 

 

Om milan spelade ut oss 04/05 så ja då spelade vi ut dem 06/07.

 

håller du inte med?

 

Kolla Kaká han hade inte en bra grej han var helt i schack tills benitez var tvungen att chansa lite, då lyfter han ut mascherano och in med crouch, 2min senare hittar kaká passen. JA de var utspelade, du kan försöka hitta statistik som säger något annat men liverpool hade spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, verkligen. Vad är det som gör Seria A så förbannat bra förresten?

 

Svarar för min egen del att jag värderar den högt för att den håller klassen med en majoritet av inhemska spelare.

 

Av dom traditionella topplagen Milan, Inter, Juve, Roma är det bara Inter som inte har italiensk prägel på sin förstauppställning (över 50%).

 

PL är en produkt av tv-£, den står och faller med dom.

Att ha en stor pool med inhemska spelare att ta av gör dessutom att utsikterna för att ha ett topplag under lång tid är större då fler faktorer än kvalité spelar in då du köper spelare från ett annat land.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, så själva spelkvalitén har ingen inverkan på din åsikt?

 

Jo, fast där blir det mer tycke och smak.

Jag personligen gillar att matcherna, gesterna, hopp & förtvivlan blir som en ända stort skådespel på dramaten i serie a.

Medan andra föredrar den mer fartfyllda 110% i 90 minuter som PL erbjuder.

 

Nu är ju alla ni svenskar så det berör ju inte er men jag undrar ändock hur "stolt" tex en gunner kan vara över sitt lag som inte innehåller en ända engelsman med tanke på att nationalismen är rätt stark i england.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja men det är ju vansinne aaalltid. Pågår ju en ständig debatt i england om hurvida man ska införa kvoter för inhemska spelare eller inte.

 

Vad ska herr Wenger göra? Skriva i matchprogrammet att han tyvärr inte kan bjuda de dyrt betalande åskådarna på sin bästa fotboll, eftersom han måste spela med Joe Public på sju platser i laget. Högre kvalitet på spelet måste gå före. Det är vad som driver sporten framåt.

 

Tycker de som håller på Arsenal kan vara lika stolta som de som håller på Exeter City eller något annat lag fullt av britter. Sen att Arsenal och speciellt deras fans är en bunt äckel är en annan sak.

 

Men tycker för övrigt att dina anledningar att föredra Serie A är sundare än många andras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket =)

 

Serie A har ingen kvotering utan har en tillräckligt stark grupp av inhemska spelare som tar plats ändå. Denna "lyx" har inte england och därför kan deras liga bli sårbar på sikt medans deras landslag redan blivigt det.

 

Därför rankar jag serie a högre.

Jag förstår hur förespråkare av kvotering tänker men det är fel väg att vandra tror jag. Stenen är redan kastad.

 

Om jag inte minns fel så hade Serie A kvotering någon gång i den första hälften av 1900-talet. Kanske lades grunden då? En sådan "uppoffring" kan givetvis inte england göra idag.

 

Sedan har jag svart att hålla med dig ang arse-nal/exeter.

Som sagt för oss svenskar är det en annan sak men jag kan inte tänka mig att en "äkta" milanese skulle känna större glädje av att ha 10 Kaka/Pato's i laget framför en Maldini samtidigt som ingen romanista skulle byta bort Totti mot Gerrard,Torres,Babel & allt smör i småland.

 

ps. Ge fan i Mancini era svin, han är vår ;-) ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, Marcus Birro?

 

Lägg ner tjatet att Italien är världens bästa liga. Ja, de har världens bästa lag (Milan) men efter det finns inget. Som alla säger så är det CL som räknas och eftersom lag som Udinese och Lazio åker ut i gruppspelet så betyder väl det att de suger. Hade något av de fyra engelska lagen gjort det så hade det varit ett jäkla rabbalder, men eftersom alla lag utom Milan är kassa i italien så bryr sig ingen. Jag vet också att Juve kommer att komma tillbaka och bli ett av världens 4-5 bästa lag snart men det är dem inte nu.

 

mr_telefon; Nu sköt du dig tyvärr i foten för inte tycker du brasilianska ligan var bäst 05? VM-Guld och Sao Paulo vann VM för klubblag.

 

 

 

Ja, verkligen. Vad är det som gör Seria A så förbannat bra förresten?

 

 

Var har jag skrivit att Italien är världens bästa liga? Det enda jag svarade på var "Barnsley hade tagit hem lo scudetto" Håller du med om det är du ju bara löjlig. Tror inte don_sebbe heller menade riktigt allvar med det, hoppas inte det heller. Och varför du snackar om Udinese har jag ingen aning om, var dom med i gruppspelet i år? :shock: För något år sen var 3 av 4 lag i semifinalerna Italienska, när var det senast så för Engelska lag?

 

Men men skiter som sagt i vilken liga som är bäst, svårt å bevisa och känns som det är ganska personligt. Hoppas dock du har rätt i att Juve kommer komma tillbaka som ett topplag i Europa :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var har jag skrivit att Italien är världens bästa liga? Det enda jag svarade på var "Barnsley hade tagit hem lo scudetto" Håller du med om det är du ju bara löjlig. Tror inte don_sebbe heller menade riktigt allvar med det, hoppas inte det heller. Och varför du snackar om Udinese har jag ingen aning om, var dom med i gruppspelet i år? :shock: För något år sen var 3 av 4 lag i semifinalerna Italienska, när var det senast så för Engelska lag?

 

Men men skiter som sagt i vilken liga som är bäst, svårt å bevisa och känns som det är ganska personligt. Hoppas dock du har rätt i att Juve kommer komma tillbaka som ett topplag i Europa :h:

 

Äh, jag var tjurig igår så bara skrev lite. Jag trodde du menade att du tyckte Seria A var bäst när du skrev det inlägget bara, läste inte så noga.

 

Att jag nämde Udinese var bara för att ge ett exempel på vilka mindre bra lag som kunde komma bra till i Seria A. De var med i förra årets upplaga av CL och de hade knappt varit ett mittenlag i PL.

 

Btw, förra året var 3/4 lag engelska i semin...

 

 

mike82;

 

Jag hänger inte rikitgt med här. Du menar alltså att Seria A är världens bästa liga eftersom de har världens kanske bästa lag? Då är det av samma anledning som du tycker Sverige är ett av världens bästa landslag eftersom Zlatan är med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...