Skogiss Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 http://www.prosharks.com har blivit hackade. Är det nu Prosharks kommer ångra att de inte krypterar lösenorden? Byt lösenord om ni har samma lösenord till mailen/pokersiter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Källa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skogiss Postad 30 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 ser du inte att de är hackade? ang om att de inte skulle ha krypterade lösenord så antog jag det för att när manr tappat bort sitt lösenord skickar dom ens gamla lösen via mail. Eller kan de veta ens lösen samtidigt som det är krypterat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Hur ska siten se ut? Var ska jag kolla? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 De skojar väl lite inför en nylansering. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ezkash Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Anarkisttecken i sharks o riggen was here... Inte orginal va?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
billnet Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Nåt har bevisligen hänt, men en del är inne på att det är på "skoj". Får väl hoppas det. Lite halvpuckat skämt i så fall tycker jag nog, med tanke på senaste tidens alla hack. Lite nervös blir man ju... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Så vadå...bannern på nån rörig göteborgarsite ser annorlunda ut, och helt plötsligt ska nån ha kommit över hela pokersveriges lösenord? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tomtah Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Så vadå...bannern på nån rörig göteborgarsite ser annorlunda ut, och helt plötsligt ska nån ha kommit över hela pokersveriges lösenord? Antingen är det hackat eller så har moderatorerna gjort det där, alternativt någon polare som kommit in på deras konto och skojjar till det lite. Att byta lösenord låter dock som en bra idé. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
billnet Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Det är ju massa blajnyheter och artiklar... "Ny pokerskandal Giegert i tårar", "Prosharksmedlem arresterad på drottningatan" etc... Men bannern såg jag inte, det är ju med all säkerhet inget hack då, knappast att hackers lägger ner tid på att fixa till en sån snajsig banner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Illvillja Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Många som vaknar med tömda konton i morrn då... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Blääh... Jag är fortfarande lika riggad där (i forumturneringar...) som förut. Ska nog skita i att byta mitt lösenord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skogiss Postad 30 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 kanske inte är hackat då. Hur som hade nog inte ev. hackare som varit ute efter pengar gjort det publikt att sidan är hackad. Jag tog det säkra före det osäkra och ändrade div. mailadresser som hade samma lösenord som mitt prosharkskonto. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrZingo Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 inte hackad, bara skoj Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Glömde förresten om att fråga vad prosharks.com är för något... Har hittills trott att .se-varianten var något slags av konkurrent till pokerforum.nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
amagadd Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Vart inte piratebay hackat med för nån vecka sen och fick en anarkist logga? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Anarkister hatar verkligen tpb Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arnan Postad 30 Januari , 2008 Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 http://www.prosharks.com har blivit hackade. Är det nu Prosharks kommer ångra att de inte krypterar lösenorden? Byt lösenord om ni har samma lösenord till mailen/pokersiter. lol , sajten är inte hackad alla har fått admin rättigheter tills nya updaten imorgon . så folk leker runt lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bojen Postad 31 Januari , 2008 Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 lol , sajten är inte hackad alla har fått admin rättigheter tills nya updaten imorgon . så folk leker runt lite. Kan inte vem som helst se alla medlemmars lösenord i så fall? Om alla har adminrättigheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 31 Januari , 2008 Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 Kan inte vem som helst se alla medlemmars lösenord i så fall?Om alla har adminrättigheter. Lösenord brukar vara krypterade.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bojen Postad 31 Januari , 2008 Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 Lösenord brukar vara krypterade.. Jo, det kan de vara. Blev mest orolig för att jag inte kunde logga in på Prosharks igår. Kom dock in idag och det verkade inte gå att se andras lösenord, bara admin för att lägga till och ändra artiklar. Dock tror jag inte Prosharks har krypterade lösenord eftersom de mailas i klartext om man tar "Glömt lösenord". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 31 Januari , 2008 Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 Anarkister hatar verkligen tpb O, den var vass. A+ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bodybuilder120 Postad 31 Januari , 2008 Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 Dock tror jag inte Prosharks har krypterade lösenord eftersom de mailas i klartext om man tar "Glömt lösenord". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 31 Januari , 2008 Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 Jo, det kan de vara.Blev mest orolig för att jag inte kunde logga in på Prosharks igår. Kom dock in idag och det verkade inte gå att se andras lösenord, bara admin för att lägga till och ändra artiklar. Dock tror jag inte Prosharks har krypterade lösenord eftersom de mailas i klartext om man tar "Glömt lösenord". Jodå.. Men dom kan inte klicka på ditt konto och se vad för lösenord du använder.. Det är skillnad när du får mail.. Dom skulle kunna byta email på ditt konto (till sin egen email) för att sedan klicka "glömt lösenord" och på så sett få ditt lösenord.. Men oftast så byts lösenordet när man klickar "glömt lösenord" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joakim G Postad 31 Januari , 2008 Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 Hej. Ingenting är hackat på Prosharks. Ingenting är förstört utan allt är uppbackat och kommer att återställas ca kl. 15 idag. Detta var bara en åtgärd i samband med den nya versionen som många av er förstod ganska snabbt. Vad som skedde är att vi la ut admin till att skapa artiklar, nyheter, polls och det blev en del kreativa och roliga lösningar kan man väl säga? Inga personliga saker var åtkomliga alls. Ingen fara på färdet mao... Hoppas at någon hade lite roligt åt detta lilla "prank"... vi hade det i alla fall Joakim Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts