Gå till innehåll

Prosharks.com hackat


Skogiss

Recommended Posts

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Så vadå...bannern på nån rörig göteborgarsite ser annorlunda ut, och helt plötsligt ska nån ha kommit över hela pokersveriges lösenord?

 

Antingen är det hackat eller så har moderatorerna gjort det där, alternativt någon polare som kommit in på deras konto och skojjar till det lite. Att byta lösenord låter dock som en bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösenord brukar vara krypterade..

 

Jo, det kan de vara.

Blev mest orolig för att jag inte kunde logga in på Prosharks igår. Kom dock in idag och det verkade inte gå att se andras lösenord, bara admin för att lägga till och ändra artiklar.

 

Dock tror jag inte Prosharks har krypterade lösenord eftersom de mailas i klartext om man tar "Glömt lösenord".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det kan de vara.

Blev mest orolig för att jag inte kunde logga in på Prosharks igår. Kom dock in idag och det verkade inte gå att se andras lösenord, bara admin för att lägga till och ändra artiklar.

 

Dock tror jag inte Prosharks har krypterade lösenord eftersom de mailas i klartext om man tar "Glömt lösenord".

 

Jodå.. Men dom kan inte klicka på ditt konto och se vad för lösenord du använder.. Det är skillnad när du får mail..

 

Dom skulle kunna byta email på ditt konto (till sin egen email) för att sedan klicka "glömt lösenord" och på så sett få ditt lösenord..

 

Men oftast så byts lösenordet när man klickar "glömt lösenord"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Ingenting är hackat på Prosharks. Ingenting är förstört utan allt är uppbackat och kommer att återställas ca kl. 15 idag. Detta var bara en åtgärd i samband med den nya versionen som många av er förstod ganska snabbt.

 

Vad som skedde är att vi la ut admin till att skapa artiklar, nyheter, polls och det blev en del kreativa och roliga lösningar kan man väl säga? :D

 

Inga personliga saker var åtkomliga alls. Ingen fara på färdet mao...

 

Hoppas at någon hade lite roligt åt detta lilla "prank"... vi hade det i alla fall :)

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...