Gå till innehåll

Ny reloadbonus på Everest!


EverestPoker

Recommended Posts

  • Svars 319
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mailade supporten och fick ett rekordsnabbt svar, 10 minuter!, om hur många sp jag gnetat ihop under januari. Blir en 500$-bonus för min del. Man kan tycka vad man vill om det nya systemet men den stora fördelen är ju att man kan kolla upp i förväg hur mycket man får och om supporten är så här snabb är det ett stort plus. Testa att maila själv vetja ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det uppenbara stora problemet blir om man inte spela EXAKT lika mycket varje månad året om.

Råkar man någon månad spela mer så blir man nästa månad tvungenn att spela minst lika mycket och man kan aldrig trappa ner då man i såna fall missa bonusen helt för den föregående månadens spel.

 

Tar man desutom semester några veckor i någon månad så missar man för det första föregående månads inspelade bonus, samtidigt som man efter semestern är mer spelsugen och inte har någon bonus att spela in utan måste bygga upp inför nästa månad.

 

Spelar man bara lite oregelbundet under årets månader blir följden katastrofal.

 

Extrem exemplet blir om du spelar extremt mycket varannan månad, och inget varannan månad då får du 0 i bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det uppenbara stora problemet blir om man inte spela EXAKT lika mycket varje månad året om.

Råkar man någon månad spela mer så blir man nästa månad tvungenn att spela minst lika mycket och man kan aldrig trappa ner då man i såna fall missa bonusen helt för den föregående månadens spel.

 

Tar man desutom semester några veckor i någon månad så missar man för det första föregående månads inspelade bonus, samtidigt som man efter semestern är mer spelsugen och inte har någon bonus att spela in utan måste bygga upp inför nästa månad.

 

Spelar man bara lite oregelbundet under årets månader blir följden katastrofal.

 

Extrem exemplet blir om du spelar extremt mycket varannan månad, och inget varannan månad då får du 0 i bonus.

 

 

 

Håller med. Det hade varit najs om man kunde avklara sin bonus i steg undan för undan. För egen del tjänade jag in 15k sp mellan 1-25 januari och det är tveksamt om jag når upp till 10 nu under februari då två delkurser drar igång samtidigt. Hade uppskattat om jag först kunde klara låt säga 100$ sedan 200$ osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det alltså vara så att man måste lira minst lika mycket månaden efter för att få sin bonus?

Förstår givetvis affärsidén från Everest sida, men....

 

..DET LUKTAR HUNDBAJS OM SÄTTET ATT BEHANDLA SINA KUNDER!!!!!:evil:

 

Fruktansvärt girigt att inte ha någon rakeback och sen mer eller mindre tvinga sina kunder att spela mer för varje månad som går!

 

BLIR RIKTIGT JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det alltså vara så att man måste lira minst lika mycket månaden efter för att få sin bonus?

Förstår givetvis affärsidén från Everest sida, men....

 

..DET LUKTAR HUNDBAJS OM SÄTTET ATT BEHANDLA SINA KUNDER!!!!!:evil:

 

Fruktansvärt girigt att inte ha någon rakeback och sen mer eller mindre tvinga sina kunder att spela mer för varje månad som går!

 

BLIR RIKTIGT JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!:evil:

 

Och jag blir glad, alla är vi olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag blir glad, alla är vi olika.

 

Jag tror att vi all har förstått att du troligtvis är en av få som är glada. Jag vet att du grindar sönder dig varje månad.

Men Du kan väl förstå alla andra som blir "tvingade" att spela mer hela tiden?

Det är ju faktiskt syftet med denna efterhands bonus!

Utan att låta dryg, så borde väl även du kunna inse detta faktum?

Om man spelar in 50kSP första månaden, så borde man väl få $500 om bara hinner spela in 10kSP månaden efter!

Det är ju här problemet ligger!!!!!!

 

Fråga till Everest representanten:

Ok man har spelat in 30k SP månad 1 och tror sig bara hinna spela in 10k SP månaden efter, kan man då kontakta er support och få en bonus för $500 istället?

 

Vore även trevligt om du kommenterade ert sätt att "smygtvinga" era kunder att spela mer varje månad.

Men om det går att välja sin bonus månaden efter så som i min fråga, tycker jag ni löser lite av problemet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med, man ska inte vara tvungen att spela lika mycket eller mer än månaden innan!!!

 

Det borde vara så här:

-Spelar man mer an 50k händer, fine då får man 2000 dollar.

-Spelar man 15k händer månaden efter, fine då får man 500 dollar.

-Spelar man ingenting får man ingenting månaden efter osv...

 

Då kan man bestämma själv hur mycket man vill spela varje månad och detta skulle passa alla (även hampulito och alla andra fiskar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med, man ska inte vara tvungen att spela lika mycket eller mer än månaden innan!!!

 

Det borde vara så här:

-Spelar man mer an 50k händer, fine då får man 2000 dollar.

-Spelar man 15k händer månaden efter, fine då får man 500 dollar.

-Spelar man ingenting får man ingenting månaden efter osv...

 

Då kan man bestämma själv hur mycket man vill spela varje månad och detta skulle passa alla (även hampulito och alla andra fiskar).

 

Jag var riktigt negativ till det nya systemet till en början men har börjat vända lite. Som jag ser det finns det en stor fördel och en stor nackdel. Fördelen är att man nu vet i förväg vilken bonus man får och kan anpassa spelet efter det. (till skillnad mot förr då bonusen mer eller mindre slumpades fram) Nackdelen är att man är tvingad att spela lika mycket, eller ivartfall tillräckligt för att nå upp i samma nivå, som månaden innan.

Om bonusen skulle förvandlas till en som man clearar successivt eller i steg så skulle jag bli mycket nöjd!

 

 

ps. en annan fördel är att det nu går att få större bonusar än 500$ vilket gynnar de som spelar på hög nivå och/eller de som spelar mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det alltså vara så att man måste lira minst lika mycket månaden efter för att få sin bonus?

Förstår givetvis affärsidén från Everest sida, men....

 

..DET LUKTAR HUNDBAJS OM SÄTTET ATT BEHANDLA SINA KUNDER!!!!!:evil:

 

Fruktansvärt girigt att inte ha någon rakeback och sen mer eller mindre tvinga sina kunder att spela mer för varje månad som går!

 

BLIR RIKTIGT JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!:evil:

 

Det här är helt klart ett missförstånd. Det är inte alls så att Everest Poker tvingar sina spelare att spela mer och mer varje månad för att få någon bonus. Det finns tvärtom goda möjligheter cleara din bonus även om du skulle spela mindre den nästföljande månaden.

 

Så är ser bonustabellen ut:

 

untitled_02.JPG

 

Antag att du tjänar 15.000 Summit Points den 1-25 i januari. Då har du sedan alla dagar i februari på dig att tjäna in 10.000 Summit Points för att cleara bonusen på $500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att vi all har förstått att du troligtvis är en av få som är glada. Jag vet att du grindar sönder dig varje månad.

Men Du kan väl förstå alla andra som blir "tvingade" att spela mer hela tiden?

Det är ju faktiskt syftet med denna efterhands bonus!

Utan att låta dryg, så borde väl även du kunna inse detta faktum?

Om man spelar in 50kSP första månaden, så borde man väl få $500 om bara hinner spela in 10kSP månaden efter!

Det är ju här problemet ligger!!!!!!

 

Fråga till Everest representanten:

Ok man har spelat in 30k SP månad 1 och tror sig bara hinna spela in 10k SP månaden efter, kan man då kontakta er support och få en bonus för $500 istället?

 

Vore även trevligt om du kommenterade ert sätt att "smygtvinga" era kunder att spela mer varje månad.

Men om det går att välja sin bonus månaden efter så som i min fråga, tycker jag ni löser lite av problemet iaf.

 

Jag har vidarebefordrat ditt förslag om valbar bonus till ledningen för Everest Poker. Vill som alltid understryka att de sätter stort värde på den feedback som kommer härifrån Pokerforum.nu.

 

När det gäller det felaktiga påståendet om att Everest Poker "smygtvingar" sina spelare att spela mer varje månad hänvisar jag till mitt tidigare svar i en närliggande postning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa vore ju om man kunde använda sig av bonustabellen och att man blir tilldelad den bonusen man avverkar under månaden. Klarar man att spela ihop 3000-5999 sp så får man $100 osv...

 

Det ska ju inte påverka månaden som kommer för då innebär det en press på spelarna att hela tiden nå en viss bonusnivå, det kan även påverka spelet när man spelar under någon slags bonuspress. Hoppas verkligen Everst tänker igenom detta och lyssnar på oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa vore ju om man kunde använda sig av bonustabellen och att man blir tilldelad den bonusen man avverkar under månaden. Klarar man att spela ihop 3000-5999 sp så får man $100 osv...

 

Det ska ju inte påverka månaden som kommer för då innebär det en press på spelarna att hela tiden nå en viss bonusnivå, det kan även påverka spelet när man spelar under någon slags bonuspress. Hoppas verkligen Everst tänker igenom detta och lyssnar på oss.

 

Det är ju precis det jag försökte säga/skriva.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bonusen skulle förvandlas till en som man clearar successivt eller i steg så skulle jag bli mycket nöjd!

 

Om det stämmer att ni gör denna ändring för oss kunder så är detta det bästa alternativet.

 

Anledningar till att ni (everest) vill göra bonusen rullande:

 

* Man kan ösa en månad utan att vara tvingad till det nästa månad.

* Visa att ni bryr er ö.h.t.

* Slippa jaga som en galning

 

Anledningar till att ni (everest) inte vill göra bonusen rullande:

* Ni vill tvinga spelare att spela (nästan) lika månad efter månad

* Betala ut så lite som möjligt för att majoriteten av spelarna inte spelar ihop lika mycket SPs nästa månad och på så sätt sparar ni in pengar.

(baserat på mina egna och bekantas "spelmönster")

 

Skulle vilja höra om varför den inte är rullande. Eller varför ni inte gör den till det när uppenbarligen alla vill ha det så. (kanske inte hampo, men han vet att han cappar bonusen varje månad anyway)

Finns ju inget som talar till spelarens fördel med att inte ha den rullande.

Hur många trådar finns det inte om folk som gular när de "bara ska jaga in bonusen" - Är det det ni vill everest? Skottande microgrinders?

---

För övrigt:

25sp/$ på de 3 högsta nivåerna

20sp/$ på 10.000-nivån

24sp/$ på 6.000

30sp/$ på 3.000 - wtf?

Hur kom ni fram till microgrindarna ska ha det jävligast?

---

Varför räknas inte SPna som spelats in mellan 25-30/31:a varje månad?

---

Gör om gränserna - hänvisar till tidigare inlägg i denna tråd.

--

Fast, så länge som man drar in 10k+ sp/månad är detta bättre.

Vissa månader även 6k-nivån.

 

Men jag är inte bitter. Kanske kanske kan komma upp i 6k i februari (och mars)

 

Tänk på vilka som vill ha bonus mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är helt klart ett missförstånd. Det är inte alls så att Everest Poker tvingar sina spelare att spela mer och mer varje månad för att få någon bonus. Det finns tvärtom goda möjligheter cleara din bonus även om du skulle spela mindre den nästföljande månaden.

 

Så är ser bonustabellen ut:

 

untitled_02.JPG

 

Antag att du tjänar 15.000 Summit Points den 1-25 i januari. Då har du sedan alla dagar i februari på dig att tjäna in 10.000 Summit Points för att cleara bonusen på $500.

 

Visst nu skönmålar du ju det hela lite snyggt men om vi vänder på resonemanget så som det oftast kommer vara:

Man kämpar sig upp till tex 20kSP för att få en bonus på $800 och nästa månad lyckas man bara spelar in 19kSP, då kommer man inte få en krona!

Det måste ju vara uppenbart för alla att detta inte är bra!

Man borde ju då få bonusen för 10kSP ($500)!

 

Jag har vidarebefordrat ditt förslag om valbar bonus till ledningen för Everest Poker. Vill som alltid understryka att de sätter stort värde på den feedback som kommer härifrån Pokerforum.nu.

 

När det gäller det felaktiga påståendet om att Everest Poker "smygtvingar" sina spelare att spela mer varje månad hänvisar jag till mitt tidigare svar i en närliggande postning.

 

Förstår du nu min syn på saken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa vore ju om man kunde använda sig av bonustabellen och att man blir tilldelad den bonusen man avverkar under månaden. Klarar man att spela ihop 3000-5999 sp så får man $100 osv...

 

Det ska ju inte påverka månaden som kommer för då innebär det en press på spelarna att hela tiden nå en viss bonusnivå, det kan även påverka spelet när man spelar under någon slags bonuspress. Hoppas verkligen Everst tänker igenom detta och lyssnar på oss.

 

!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa vore ju om man kunde använda sig av bonustabellen och att man blir tilldelad den bonusen man avverkar under månaden. Klarar man att spela ihop 3000-5999 sp så får man $100 osv...

 

Detta var ju riktigt listigt.

Semi-rullande.

 

 

edit:

Slipper man tänka i månader, bara ösa å ösa.

Men de förlorar väl på att ge alla "gratis" bonusar.

Månad to månad så missar hälften bonusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...