Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Det kommer göras (minst) två säsonger till av HIMYM läste jag nånstans nyligen. Håller med om att serien inte är speciellt kul längre, men man fortsätter ju kolla ändå. Californication älskar jag däremot fortfarande, såg just säsongsavslutningen och tyckte den var riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte alls lika mycket serier som grabbarna här, men tycker Boardwalk Empire är den klart bästa som går nu. Michael Pitt som har näst största rollen (efter Steve Buscemi) har länge varit en personlig favorit hos mig av unga skådespelare. Han har aldrig riktigt slagit igenom och nu är han inte direkt purung (fyller 30 i April). Det här blir hans stora genombrott. HBO har såklart plockat lite bra namn från Sopranos och The Wire + en massa andra bra skådisar.

 

Pokerspelare kan också roas av att se Gretchen Mol (Rounders) som tv-historiens sexigaste farmor. Serien startar 1920 och förbudstiden inleds. Nästa säsong utspelar sig 1921 osv. HBO har visst hyrt marken där inspelningarna sker i 15 år eller nåt. Första säsongen var grym!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cali:

 

Californication kunde inte ha slutat mer väntat? Inte ens minsta lilla twist, allt blev exakt som man trodde.

 

Blir det säsong 5? Jag tippar att det görs en säsong till med mer velande mellan Hank och Karen innan det slutar med att dem lever tillsammans i alla sina dar

 

 

 

Håller med om att Boardwalk Empire var mycket bra. Kom av mig halvvägs in i Treme men ska nöta klart det med. Lite långsam/sävlig serie men löjligt välgjord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte alls lika mycket serier som grabbarna här, men tycker Boardwalk Empire är den klart bästa som går nu.

 

Ja det tillhör en av favoriterna.

 

Jag pitchade ju för den här serien i dagboken innan den hade sin premiär.

 

Fast bäst just nu tycker jag Shameless US är med sin skruvade humor.

 

Idag tittar vi på Apprentice och Shameless.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det här ok? Vi har runt 28% mot hans synrange (förmodligen lägre när man viktar hans range).

Känns på rak arm att jag borde gjort det med AcQx istället, men räcker vår equity ändå för en push i 3b pott?

 

Slaktavfall, puni, heltok, Hjort, CDS eller nån annan habil snubbe får gärna kommentera.

 

OnGame - $1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: $192.90

SB: $102.20

BB: $68.20

UTG: $281.70

Hero (CO): $101.25

 

SB posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero has A:heart: Q:club:

 

fold, Hero raises to $3.00, fold, SB raises to $9.00, fold, Hero calls $6.00

 

Flop: ($19.00, 2 players) 6:club: 3:heart: 2:club:

SB bets $12.00, Hero raises to $92.25 and is all-in

 

 

 

 

Board: 6c 3h 2c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 27.961% 27.08% 00.88% 9384 304.50 { AhQc }

Hand 1: 72.039% 71.16% 00.88% 24657 304.50 { TT+, AcKc, AcJc, AcTc, Ac9c, Ac8c, Ac7c, Ac5c, Ac4c, Ac3c, KcJc, 8c7c }

 

 

 

Edit: Konstigt nog ger AcQh lägre equity mot hans synrange även om det är marginell skillnad.

 

 

Board: 6c 3h 2c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 24.845% 24.14% 00.71% 6452 189.00 { AcQh }

Hand 1: 75.155% 74.45% 00.71% 19900 189.00 { TT+, KcQc, KcJc, 8c7c }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Konstigt nog ger AcQh lägre equity mot hans synrange även om det är marginell skillnad.

 

Gissning: Du blockerar en A out och sänker hans equity i första fallet. I andra fallet har han inga A-kombinationer och får på det sättet högre equity.

 

Sen har han även fler semibluffar i första fallet, det borde väl höja din equity också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det här ok? Vi har runt 28% mot hans synrange (förmodligen lägre när man viktar hans range).

Känns på rak arm att jag borde gjort det med AcQx istället, men räcker vår equity ändå för en push i 3b pott?

 

Slaktavfall, puni, heltok, Hjort, CDS eller nån annan habil snubbe får gärna kommentera.

 

OnGame - $1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: $192.90

SB: $102.20

BB: $68.20

UTG: $281.70

Hero (CO): $101.25

 

SB posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero has A:heart: Q:club:

 

fold, Hero raises to $3.00, fold, SB raises to $9.00, fold, Hero calls $6.00

 

Flop: ($19.00, 2 players) 6:club: 3:heart: 2:club:

SB bets $12.00, Hero raises to $92.25 and is all-in

 

 

 

 

Board: 6c 3h 2c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 27.961% 27.08% 00.88% 9384 304.50 { AhQc }

Hand 1: 72.039% 71.16% 00.88% 24657 304.50 { TT+, AcKc, AcJc, AcTc, Ac9c, Ac8c, Ac7c, Ac5c, Ac4c, Ac3c, KcJc, 8c7c }

 

 

 

Edit: Konstigt nog ger AcQh lägre equity mot hans synrange även om det är marginell skillnad.

 

 

Board: 6c 3h 2c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 24.845% 24.14% 00.71% 6452 189.00 { AcQh }

Hand 1: 75.155% 74.45% 00.71% 19900 189.00 { TT+, KcQc, KcJc, 8c7c }

 

Umm... det beror såklart mot vem...

 

Är hemskt mot kapten 14/13 2% 3bet

Är inte lika hemskt mot en 24/21 9% 3bet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rent explomässigt så är folk i allmänhet grisigt nittiga med att slå upp i sb.

 

sedan verkar det btw lustigt att han inte skulle betsyna exempelvis A6 eller lägre pp än TT om han har alla de där händerna i rangen, även om det är beside the point. tror du cherrypickar ut rangen isf.

 

slutligen är det väl rätt mkt bättre att välja överkort i pushen som maximerar dina förmodade outs om han nu har överpar. antalet överkortcombos som du kan ta den här linjen med lär vara rätt ruggigt begränsad, trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rent explomässigt så är folk i allmänhet grisigt nittiga med att slå upp i sb.

 

sedan verkar det btw lustigt att han inte skulle betsyna exempelvis A6 eller lägre pp än TT om han har alla de där händerna i rangen, även om det är beside the point. tror du cherrypickar ut rangen isf.

 

slutligen är det väl rätt mkt bättre att välja överkort i pushen som maximerar dina förmodade outs om han nu har överpar. antalet överkortcombos som du kan ta den här linjen med lär vara rätt ruggigt begränsad, trots allt.

 

A6s missade jag o ta med för jag satt o kollade på klöversuiten och Ac6c faller ju naturligt bort...

 

Lägre PP är jag inte säker på finns i hans 3b-range pre fr SB. Knappt jag ville ta TT med, men men.. det är ju bara guesstimates.

 

Är inte helt på det klara med vilka överkort du menar i sista stycket. Det är förstås bättre o spara pushen till typ AcQc, AhQh, men va ska man då göra med AQo här?

 

Vi blockerar ju AA-QQ. Vi mår väl inte super mot KK, men mot JJ o under har vi ju 6 outs.

 

Fold är förstås enklaste vägen ut, men väljer man bort 4b-range på knapp mot blindsen så ska man väl inte folda så brett som AQ på den här floppen?

 

Syn är jag tveksam till. Känns som (med tanke på att folk gärna barellar i dagens poker) så är det automoney man ger bort och då känns fold bättre än syn där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...