Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Gör det, det klarar du nog.

 

Jag grindade NL100 på prima några månder intensivt för kanske 3 år sedan, krossade de flesta och motståndet var kasst men som jag förstår det så har internet poker blivit svårare än då. Om jag skulle testa NL100 på prima nu skulle det antagligen vara fett stor skillnad.

 

En genomsnittlig NL100-reg på Prima befinner sig uppskattningsvis någonstans mellan hjärndöd och apa på intelligensskalan.

 

Med det sagt - du skulle bli fullständigt krossad, svar ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag har fått intrycket att du är en ganska vass spelare, du lär väl slå högre nivåer än NL100/200? Planerar du att gå upp snart?

 

GL

 

//Nicke nyfiken

 

 

Tack för förtroendet :)

 

Personligen tycker jag ju att jag borde kunna klara mig aningen högre än nl100/200 men rent objektivt har jag haft svårt att slå låga nivåer senaste året.

 

Det beror nog på flera faktorer.

Den största boven är dålig MM och för mycket skottningar tillsammans med ett dyrt och extensivt leverne.

 

Samtidigt sprang jag väl inte bäst i världen vilket gjorde att själva spelet blev sämre och sämre.

 

Sammantaget har väl alla faktorer tillsammans lett till att jag inte längre spelar nl1k.

 

Försöker dock nu köra lite mer seriöst så får vi se om variansen är med mig tills jag hunnit bygga upp en fin buffert.

 

Gör det, det klarar du nog.

 

Jag grindade NL100 på prima några månder intensivt för kanske 3 år sedan, krossade de flesta och motståndet var kasst men som jag förstår det så har internet poker blivit svårare än då. Om jag skulle testa NL100 på prima nu skulle det antagligen vara fett stor skillnad.

 

Tack.

 

Alltså, motståndet har blivit bättre, även om det fortfarande är dåligt.

 

För 3 år sen spelade typ hela bordet vpip 70 och stackade av med alla par. Så är det ju inte riktigt längre och de flesta har en hum om fundamenten. Men fortfarande gör folk gigantiska misstag så visst finns det värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var dagens kvot uppfylld. Har nu spelat 24k händer på 8 dagar (jag räknar 9e feb från när jag vaknar, så vi är fortf kvar i 8e i min tidszon).

 

ESP har 2 rake race den här månaden, delade på halva månaden var, och jag var på 12e plats på leaderborden som uppdaterades 6e senast, så det kanske blir lite extra cash där.

 

Sessionens hand (mot reg)

 

OnGame - $1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: $74.00

SB: $113.75

Hero (BB): $216.20

UTG: $200.15

 

SB posts SB $0.50, Hero posts BB $1.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero has K:diamond: A:club:

 

fold, BTN raises to $3.00, SB raises to $10.00, Hero raises to $25.00, fold, SB raises to $113.75 and is all-in, Hero calls $88.75

 

Flop: ($230.50, 2 players) 6:club: A:heart: 7:club:

 

Turn: ($230.50, 2 players) 4:diamond:

 

River: ($230.50, 2 players) 7:heart:

 

Spoiler!
SB shows 2:spade: 2:club: (Two Pair, Sevens and Twos) (PreFlop 53%, Flop 9%, Turn 5%)

Hero shows K:diamond: A:club: (Two Pair, Aces and Sevens) (PreFlop 47%, Flop 91%, Turn 95%)

Hero wins $228.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha... jag var helt hundra på att jag hade AK här och satt o kikade efter om Esset skulle dyka upp. När jag missade river försökte jag återköpa men det gick inte, så jag försökte igen o det gick inte...

 

Sen såg jag att min stack hade dubblerats. Tryckte på HH-knappen men såg fortfarande inget Ess på brädan så jag tänkte WTF...

 

Ja.. det tog ytterligare 10 sekunder innan jag såg handen.

 

Stängde ner klienten kort därefter. Är man så seg att man inte ens ser sina egna kort rätt ska man nog inte spela.

 

OnGame - $1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: $35.00

CO: $197.20

BTN: $99.00

SB: $100.50

Hero (BB): $99.30

 

SB posts SB $0.50, Hero posts BB $1.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero has A:club: Q:spade:

 

fold, fold, fold, SB raises to $4.00, Hero raises to $12.00, SB raises to $30.00, Hero raises to $99.30 and is all-in, SB calls $69.30

 

Flop: ($198.60, 2 players) 4:club: Q:heart: Q:diamond:

 

Turn: ($198.60, 2 players) 6:spade:

 

River: ($198.60, 2 players) Q:club:

 

Spoiler!
SB shows K:diamond: K:heart: (Full House, Queens full of Kings) (PreFlop 72%, Flop 9%, Turn 5%)

Hero shows A:club: Q:spade: (Four of a Kind, Queens) (PreFlop 28%, Flop 91%, Turn 95%)

Hero wins $195.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått igenom Ricky Gervais "Extras" säsong 1 och den var väl helt ok. Första avsnittet med Ben Stiller sticker ut där han gör en kanon-cameo.

 

Säsong 2 börjar dock riktigt fint med Orlando Bloom som gör en underbar cameo där han starkt ogillar Johnny Deep och är helt besatt av sitt eget utseende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för förtroendet :)

 

Personligen tycker jag ju att jag borde kunna klara mig aningen högre än nl100/200 men rent objektivt har jag haft svårt att slå låga nivåer senaste året.

 

Det beror nog på flera faktorer.

Den största boven är dålig MM och för mycket skottningar tillsammans med ett dyrt och extensivt leverne.

 

Samtidigt sprang jag väl inte bäst i världen vilket gjorde att själva spelet blev sämre och sämre.

 

Sammantaget har väl alla faktorer tillsammans lett till att jag inte längre spelar nl1k.

 

Försöker dock nu köra lite mer seriöst så får vi se om variansen är med mig tills jag hunnit bygga upp en fin buffert.

 

 

Okej, jag hoppas det kommer gå bättre för dig nu.

Har du något mål med pokern? Att krossa alla nivåer upp till nl1k, eller siktar du ännu högre?

 

Btw jag har också lirat nl100/200 på Ongame senaste tiden så vi har säkert lite historik ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag hoppas det kommer gå bättre för dig nu.

Har du något mål med pokern? Att krossa alla nivåer upp till nl1k, eller siktar du ännu högre?

 

Btw jag har också lirat nl100/200 på Ongame senaste tiden så vi har säkert lite historik ;-)

 

Tack.

 

Ja, vad har jag för mål. (nu öppnade du Pandoras ask, varning för tl;dr).

 

För några år sen var målet att bli nya Ivey men med åren har man väl nyktrat till och blivit mer realistisk.

Därmed inte sagt att jag inte tycker att jag har potential att bli det bästa jag kan bli.

 

Jag menar jag är en högintelligent person och bör väl kunna förbättra mitt spel kontinuerligt.

 

Tror dock att det är bra att ha nåbara delmål och omedelbara hinder som man lär sig bemästra.

 

Så mitt mål idag, just nu, är att slå NL100 och stabilisera mig på NL200.

 

När jag känner att jag har nått det målet kommer jag att sätta upp ett nytt mål, men utöver mitt nuvarande mål vill jag inte tänka, fantisera, eller planera.

 

Känns som jag tidigare har gjort det misstaget att jag haft målet "tillbaks till nl1k asap" och då vid första bästa tillfälle skottat bort hela månadsvinsten.

 

Man får ju inte så många chanser i livet och det känns som jag har haft mer liv än katten i det här spelet nu. Jag har spelat NL2k och NL25 i loppet av ett par år. Jag har tjänat ett par miljoner och bränt lika mycket på festande, brudar, resor och annat kul som vart grönt och vitt. Det är inte hälsosamt.

 

Tror inte heller man får så många chanser till, eller har så mycket tid kvar, att ackumulera kapital, så för min del känns det här som sista chansen nu och för första gången nånsin ska jag tillämpa sunt bankrullemanagement, långsiktigt tänkande och korrekt rörelse framåt.

 

Hoppas bara att min totala brist på disciplin, inte bara i poker utan i hela livet (som jag iofs känner är min styrka i livet, att jag inte följer några regler alls utan följer bara mina egna drifter, önskemål och min egen lycka), kan vika sig i just pokerdelen så man äntligen blir en duktig pokerspelare.

 

En duktig pokerspelare; och då menar jag inte att jag har korrekt 3betsrange, viker rätt och värdebetar light i rätt lägen, utan det övriga 90% (mentala) som behövs för långsiktig överlevnad som jag inte har haft i min arsenal.

 

Slutligen; många beundrar forumets bästa och rikaste spelare för deras spelskicklighet. Det har förstås sin plats. Men jag tycker deras disciplin är än mer beundransvärd.

 

Vi har ju alla genom åren sett spewtastiska spelare dyka upp, hålla en show för alla som applåderat och många försvinna, inte minst jag själv även om det inte var jämförbart med andra som spelade betydligt högre.

 

Men de som har hållit, är såna man skrattade åt i början. Tråkiga TAGs med tråkigt jävla spel.

 

Men här sitter jag och försöker bygga rulle medan t ex Heltok planerar en Kenyaresa.

 

Och han förtjänar allt gott som kommer hans väg (särskilt en sån fin kille som han är), för han har jobbat ihop det på egen hand, genom stenhård disciplin.

 

Det här blev ju en Shahin89-text men men, ska man va som nån kan man gott va som charmtrollet Shahin :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

 

Ja, vad har jag för mål. (nu öppnade du Pandoras ask, varning för tl;dr).

 

För några år sen var målet att bli nya Ivey men med åren har man väl nyktrat till och blivit mer realistisk.

Därmed inte sagt att jag inte tycker att jag har potential att bli det bästa jag kan bli.

 

Jag menar jag är en högintelligent person och bör väl kunna förbättra mitt spel kontinuerligt.

 

Tror dock att det är bra att ha nåbara delmål och omedelbara hinder som man lär sig bemästra.

 

Så mitt mål idag, just nu, är att slå NL100 och stabilisera mig på NL200.

 

När jag känner att jag har nått det målet kommer jag att sätta upp ett nytt mål, men utöver mitt nuvarande mål vill jag inte tänka, fantisera, eller planera.

 

Känns som jag tidigare har gjort det misstaget att jag haft målet "tillbaks till nl1k asap" och då vid första bästa tillfälle skottat bort hela månadsvinsten.

 

Man får ju inte så många chanser i livet och det känns som jag har haft mer liv än katten i det här spelet nu. Jag har spelat NL2k och NL25 i loppet av ett par år. Jag har tjänat ett par miljoner och bränt lika mycket på festande, brudar, resor och annat kul som vart grönt och vitt. Det är inte hälsosamt.

 

Tror inte heller man får så många chanser till, eller har så mycket tid kvar, att ackumulera kapital, så för min del känns det här som sista chansen nu och för första gången nånsin ska jag tillämpa sunt bankrullemanagement, långsiktigt tänkande och korrekt rörelse framåt.

 

Hoppas bara att min totala brist på disciplin, inte bara i poker utan i hela livet (som jag iofs känner är min styrka i livet, att jag inte följer några regler alls utan följer bara mina egna drifter, önskemål och min egen lycka), kan vika sig i just pokerdelen så man äntligen blir en duktig pokerspelare.

 

En duktig pokerspelare; och då menar jag inte att jag har korrekt 3betsrange, viker rätt och värdebetar light i rätt lägen, utan det övriga 90% (mentala) som behövs för långsiktig överlevnad som jag inte har haft i min arsenal.

 

Slutligen; många beundrar forumets bästa och rikaste spelare för deras spelskicklighet. Det har förstås sin plats. Men jag tycker deras disciplin är än mer beundransvärd.

 

Vi har ju alla genom åren sett spewtastiska spelare dyka upp, hålla en show för alla som applåderat och många försvinna, inte minst jag själv även om det inte var jämförbart med andra som spelade betydligt högre.

 

Men de som har hållit, är såna man skrattade åt i början. Tråkiga TAGs med tråkigt jävla spel.

 

Men här sitter jag och försöker bygga rulle medan t ex Heltok planerar en Kenyaresa.

 

Och han förtjänar allt gott som kommer hans väg (särskilt en sån fin kille som han är), för han har jobbat ihop det på egen hand, genom stenhård disciplin.

 

Det här blev ju en Shahin89-text men men, ska man va som nån kan man gott va som charmtrollet Shahin :)

 

 

Wow! här får man då verkligen svar på sina frågor, tack!

Anledningen till att jag frågar är att jag vill se hur andra duktiga pokerspelare ser på sin "pokerkarriär", vad de har för framtida planer osv.

 

Jag vet inte om det finns någon lyckad tråd inom det här redan? Där frågeställningarna är mål och framtidsplaner inom pokern. Ska genast kolla upp det!

 

Lycka till vid borden och med det övriga livet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått igenom Ricky Gervais "Extras" säsong 1 och den var väl helt ok. Första avsnittet med Ben Stiller sticker ut där han gör en kanon-cameo.

 

Säsong 2 börjar dock riktigt fint med Orlando Bloom som gör en underbar cameo där han starkt ogillar Johnny Deep och är helt besatt av sitt eget utseende.

Orlando Bloom-avsnittet var verkligen klockrent! Det med Harry Potter var rätt bra också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spännande när regsen tröttnar på att ständigt bli 3 o 5betade

 

OnGame - $1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: $138.00

UTG: $96.65

Hero (BTN): $110.85

SB: $132.20

 

SB posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero has J:diamond: J:club:

 

UTG raises to $3.00, Hero raises to $9.00, fold, fold, UTG raises to $25.00, Hero raises to $110.85 and is all-in, UTG calls $71.65 and is all-in

 

Flop: ($194.80, 2 players) 8:heart: A:heart: Q:diamond:

 

Turn: ($194.80, 2 players) 4:spade:

 

River: ($194.80, 2 players) A:club:

 

Spoiler!
UTG shows K:heart: J:spade: (One Pair, Aces) (PreFlop 32%, Flop 33%, Turn 16%)

Hero shows J:diamond: J:club: (Two Pair, Aces and Jacks) (PreFlop 68%, Flop 67%, Turn 84%)

Hero wins $192.80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker hans exit kraftigt överträffar hans entré

 

 

haha, vilket jävla skämt! blev tveksam om han verkligen var allvarlig eller om det var någon parodi halvvägs in i klippet!

 

undra hur det känns efter en sån knock att ha varit så självsäker på vägen in.. liksom, oooops big fail!

 

edit:

ulafs information gör att saker och ting förändras lite men oavsett, så är han ju sjuuuuukt ful med sin stora jävla kedja och sina sjukt höga, stora shorts och sin taniga kropp. jag bara skrattar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wiki

 

However, this popular video is a compilation of two fights. Ahmed's theatrical entrance took place prior to the Chris Edwards fight and not the Ashley Sexton fight in which the he gets knocked out in. In addition, the South Asia/Pakistani music is dubbed over the actual audio of the clip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- What's your last name?

- Stefano.

- It ends in a vowel?

- Yeah, 'o'.

- Ok.

 

- Whoever I have babies with gotta be italian because the last name needs to have a vowel in it. And I want my kid's last name to have a vowel in it... and be tanned... obviously.

 

Snooki levererar igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...