Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Hann äntligen se Tron Legacy som kommit ut i dvd-rip.

 

Hade hört mkt negativt om filmen och handlingen var ju under all kritik, men en sån här film ska man nog inte bry sig för mkt om handlingen.

 

För det var en riktigt vacker film. Miljöerna var helt enastående ögongodis och Daft Punks musik är tungt mäktig.

 

Återsåg även Blade Runner, directors final cut (filmen finns ju som bekant i flera versioner). En klassiker som man aldrig tröttnar på att se, särskilt slutscenen med Rutger Hauer som är riktigt vacker, kanske en av de vackraste monologscenerna som nånsin gjorts.

 

Tyckte förut att filmen tappade en del av sin djup när det framkom att även Harrison Ford är en replicant, men börjar vänja mig, och tycka om tanken nu.

 

Hann även se Jackass 3D men var inte så imponerad. Tyckte föregående filmerna i Jackass-serien var klart bättre.

 

Favoriten var nog tjuren när de gungar.

 

 

Såg även piloten till nya serien "breakout kings" som verkar helt ok. Handlar om ett gäng fångar som jobbar ihop med FBI för att sy in förrymda fångar. Typ som White Collar, men med ett gäng fångar (töntiga geniet, heta bruden, kaxiga streetsmarta svarta killen) istället för ensam charmig smart fånge.

 

Om 20 min ska jag kika på "kritikerrosade" The Last Airbender innan jag somnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är reg på nivån.

 

OnGame - $1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: $108.85

Hero (BTN): $97.90

SB: $103.50

BB: $149.15

UTG: $94.50

 

SB posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero has Q:club: A:diamond:

 

fold, fold, Hero raises to $2.00, fold, BB raises to $7.00, Hero calls $5.00

 

Flop: ($14.50, 2 players) Q:spade: Q:diamond: A:club:

BB bets $9.00, Hero calls $9.00

 

Turn: ($32.50, 2 players) 8:spade:

BB bets $22.00, Hero calls $22.00

 

River: ($76.50, 2 players) 7:heart:

BB bets $111.15 and is all-in, Hero calls $59.90 and is all-in

 

Spoiler!
BB shows 7:club: 7:spade: (Full House, Sevens full of Queens) (PreFlop 55%, Flop 0%, Turn 0%)

Hero shows Q:club: A:diamond: (Full House, Queens full of Aces) (PreFlop 45%, Flop 100%, Turn 100%)

Hero wins $193.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vackert när folk från två olika ändar av kulturspektrumet kan finna vänskap i ett socialt experiment som Big Brother.

 

Gurkans tårar när motpolen Tobbe lämnar huset var oväntat, särskilt med tanke på att Tobbe avskydde Gurkan i början.

 

Det kanske finns hopp för mänskligheten ändå.

 

Även rätt kul att båda uppvisar kulturella stereotyper.

 

Gurkan har inga problem med att öppet visa känslor o böla offentligt medan Tobbe med klump i halsen visar "stiff upper lip".

 

Normale.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha...

 

Folket är fulla i BB och Martin o nya Hunken visar magmusklerna o gapar om vem som är bäst.

 

Från ingenstans dyker Simon upp i bakgrunden med bar överkropp och skriker (utan att nån visar uppmärksamhet mot honom):

 

TITTA PÅ BJÖRNEN. TITTA PÅ BJÖRNEN.

 

hahahah så jävla skadat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medhåll!

 

Dylika exempel på genuin mänsklighet är normalt rörande vackra meeeeeeen i detta fallet när mediahoran Gurkan är inblandad så är det i mina ögon ungefär lika rörande som överdrivna & välregisserade amerikanska känsloyttringar a'la Extreme Makeover: Home Edition.

 

Jag hade blivit mer förvånad om Gurkan inte vid något tillfälla slagit på the water works.

 

/#LOUDmouth# - gammal & cynisk :-|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade varit benägen att hålla med, om det gällde en i vart fall normalbegåvad person, men i Gurkans fall, som inte ens ville köpa att ett år har 365 dagar, tror jag strategisk snyftning hör bortom hans intellektuella förmåga.

 

Dumma människor är relativt ärliga i sina känsloyttringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aight, hunnit avverka

 

The Last Airbender. Tråkig story och fightscenerna var inte så maffiga som man förväntat sig. Kan tänka mig att det ser bättre ut på bio i 3D.

Helt förståeligt att den blivit vald till årets sämsta film, och ganska tragiskt att se vad Shyamalan gjort med en budget på 150 mille usd.

Kanske ännu mer tragiskt att filmen dragit in 300 mille USD och lär få en uppföljare. Suck.

 

Återsåg "No Country For Old Men" för att kompensera spykänslorna från föregående film. Här talar vi kvalitet.

 

-Don't put it in your pocket.

- Sir?

- Don't put it in your pocket, it's your lucky quarter.

- Where you want me to put it?

- Anywhere, but not in your pocket. It'll mix with the others and become just a coin....*övertygande höjning av ögonbrynen*... which it is.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är reg på nivån.

 

OnGame - $1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: $108.85

Hero (BTN): $97.90

SB: $103.50

BB: $149.15

UTG: $94.50

 

SB posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero has Q:club: A:diamond:

 

fold, fold, Hero raises to $2.00, fold, BB raises to $7.00, Hero calls $5.00

 

Flop: ($14.50, 2 players) Q:spade: Q:diamond: A:club:

BB bets $9.00, Hero calls $9.00

 

Turn: ($32.50, 2 players) 8:spade:

BB bets $22.00, Hero calls $22.00

 

River: ($76.50, 2 players) 7:heart:

BB bets $111.15 and is all-in, Hero calls $59.90 and is all-in

 

Spoiler!
BB shows 7:club: 7:spade: (Full House, Sevens full of Queens) (PreFlop 55%, Flop 0%, Turn 0%)

Hero shows Q:club: A:diamond: (Full House, Queens full of Aces) (PreFlop 45%, Flop 100%, Turn 100%)

Hero wins $193.30

Är det där standard? Mini-raise alltså?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det där standard? Mini-raise alltså?

 

std för mig på knappen. En del andra gör det med.

 

Anledningen är väl att man har högst vpip på knappen och gör det mer kostnadseffektivt genom att ha mindre betsizing.

 

Det blir billigare att syna omslag (som i det här fallet är potten 15 istället för 21-25) och billigare att vika en hel del mot 3bets (man kan ha en snävare synrange pga kostnadseffektiviteten), man ger dåliga händer i blindsen bra odds att syna in sig o spela resten av handen ur position mot en, och man spelar i position med djupare stack än vid högre uppslag mot en range som i regel är riktigt svag.

 

På nersidan är väl att man vill spela stora pottar i position och slår man upp större så bygger man pott redan då.

 

Men har Fi en hand han vill stacka av med så tror jag inte skillnaden i preflopbetsizing kommer o vara en avgörande faktor, samt man får mer värde från sämre händer som utgör majoriteten av Fi.s HD.

 

Tror inte nån grinder har 3x raise lr högre på btn, även om alla kanske inte har 2x. En hel del ligger på 2.25-2.5x.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ögonbrynshöjningen är rå talang. Riktigt sick är han.

 

Va lirar du för stakes? Antal bord?

 

nl100 just nu. 6 bord när jag kör på så att säga.

 

När jag blir uttråkad blir det 1-4 bord o nån film/serie vid sidan om.

 

Ligger på ca 3k händer per dag den här månaden och ska försöka hålla uppe hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det mycket? Många h?

 

Tror inte det är så där extremt mkt, men hyggligt bra skulle jag säga.

 

Vet ju grinders som pressar in helt sjuka volymer, men säg nånstans i mitten av fältet bör 3k händer per dag vara duglig.

 

På 6 bord tar det väl runt 5-6 timmar o avverka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det där standard? Mini-raise alltså?

 

2-2.5x knapp är tokfet standard eftersom man vill kunna öppna clusterbombsrangen. Logiken är hög pf-raise = spetsig range, låg pf-raise bred range. Dessutom gynnar det spel i pos och kostnadsbelägger spel oop.

 

Det hela blir tydligare om du börjar räkna kombos som klusterrangen på btn träffar på någon godtycklig bräda typ 4,6,J med två kort i samma färg.

 

Sätt upp en spetsig range för t.ex. BB/SB UTG+1 whatever mot btn och räkna antalet parträffar+ och antalet kombos du vill spela vidare med (typ färgdrag, stegdrag, överkort osv). En sån analys kommer också ge dig ledtrådar om vilka typbrädor du ska cb:a och vilka du ska checka. Du kommer se att btn automagiskt clusterträffar en hel del typbrädor mycket hårdare än man kan tro och att BB definitivt bör checka en hel del osv. Ledtråd: Mongo att cb:a en flop där du som BB har 34% att spela vidare på och btn har 64% träffbild osv.

 

Lägg ihop alla ledtrådar och du bör förstå varför man höjer mindre pf ju närmare knappen man är. Det kan också tänkas ge dig ledtrådar om att tidiga positioner måste ha komponenter i rangen som kan lyfta ragbrädor osv om man inte vill vara helt väck. Tjing tjong!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det där standard? Mini-raise alltså?

 

std för mig på knappen. En del andra gör det med.

 

Anledningen är väl att man har högst vpip på knappen och gör det mer kostnadseffektivt genom att ha mindre betsizing.

 

Det blir billigare att syna omslag (som i det här fallet är potten 15 istället för 21-25) och billigare att vika en hel del mot 3bets (man kan ha en snävare synrange pga kostnadseffektiviteten), man ger dåliga händer i blindsen bra odds att syna in sig o spela resten av handen ur position mot en, och man spelar i position med djupare stack än vid högre uppslag mot en range som i regel är riktigt svag.

 

På nersidan är väl att man vill spela stora pottar i position och slår man upp större så bygger man pott redan då.

 

Men har Fi en hand han vill stacka av med så tror jag inte skillnaden i preflopbetsizing kommer o vara en avgörande faktor, samt man får mer värde från sämre händer som utgör majoriteten av Fi.s HD.

 

Tror inte nån grinder har 3x raise lr högre på btn, även om alla kanske inte har 2x. En hel del ligger på 2.25-2.5x.

 

2-2.5x knapp är tokfet standard eftersom man vill kunna öppna clusterbombsrangen. Logiken är hög pf-raise = spetsig range, låg pf-raise bred range. Dessutom gynnar det spel i pos och kostnadsbelägger spel oop.

 

Det hela blir tydligare om du börjar räkna kombos som klusterrangen på btn träffar på någon godtycklig bräda typ 4,6,J med två kort i samma färg.

 

Sätt upp en spetsig range för t.ex. UTG+1 mot btn och räkna antalet parträffar+ och antalet kombos du vill spela vidare med (typ färgdrag, stegdrag, överkort osv). En sån analys kommer också ge dig ledtrådar om vilka typbrädor du ska cb:a och vilka du ska checka. Du kommer se att btn automagiskt clusterträffar en hel del typbrädor mycket hårdare än man kan tro och att UTG+1 definitivt bör checka en hel del osv även när han är initial aggressor. Ledtråd: Mongo att cb:a en flop där du som UTG+1 har 34% att spela vidare på och btn har 64% träffbild osv.

 

Lägg ihop alla ledtrådar och du bör förstå varför man höjer mindre pf ju närmare knappen man är. Det kan också tänkas ge dig ledtrådar om att tidiga positioner måste ha komponenter i rangen som kan lyfta ragbrädor osv om man inte vill vara helt väck. Tjing tjong!

 

haha epic :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Automagiskt så att säga. Blir ny signatur helt enkelt.

 

Fast i utg+1 vs btn så är det väl i typfallet utg+1 som openrejsat vilket gör att vi på btn inte riktigt styr preflopbetsizingen och inte heller bör syna in oss med det som slaktis kallar clusterbombrangen imo eftersom positionsövertaget inte riktigt kompenserar rangestyrkan som utg+1 dyker upp med (i större bord än 5max i vart fall eftersom utg+1 i 5max är co vilket tillåter större syn/3betsrange på btn).

 

Förklaringen hade varit mer tillämplig i btn vs blinds (som är kardinaldelen av utfallen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklaringen hade varit mer tillämplig i btn vs blinds (som är kardinaldelen av utfallen).

 

Men hallå, jag ändrade faktiskt min post! Jag klipp/klistrade från ett annat inlägg som jag gjort på ett annat forum. utg+1 är en standardrange att jämföra med btn när man räknar kvantitativt på positionsövertaget osv *skylla på*

 

Är faktiskt jättesvårt för btn att påverka raisesizen pf om utg+1 är först in och btn inte tänker 3beta :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

upp o ner.

 

Jobbar på att komma upp igen.

 

Gör det, det klarar du nog.

 

Jag grindade NL100 på prima några månder intensivt för kanske 3 år sedan, krossade de flesta och motståndet var kasst men som jag förstår det så har internet poker blivit svårare än då. Om jag skulle testa NL100 på prima nu skulle det antagligen vara fett stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...