Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Gött... då har man hunnit stoppa in 6500 händer på 2 dagar nu o ändå haft tid för ett riktigt liv. Ligger dessutom totalt hela 30 euro plus på dessa händer, så man är ju fett nöjd. Hur kan man liksom inte plussa när folk bestämmer sig för o donera så här?

 

BossMedia Game #2016667375: Table Table TH 1546 - €1.00/€2.00 - No Limit Hold'em - 09:51:39 - 2010/02/07

Seat 1: Ready2live (€260.35)

Seat 3: frolfe (€273.25)

Seat 4: Leo-Drake (€200.00)

frolfe posts the small blind of €1.00

Leo-Drake posts the big blind of €2.00

Ready2live is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake King of ClubsKing of Spades

Ready2live raises €5.75

frolfe folds

Leo-Drake calls €5.75

*** FLOP *** Jack of DiamondsQueen of Spades2 of Clubs

Leo-Drake checks

Ready2live bets €9.37

Leo-Drake raises €30.00

Ready2live calls €30.00

*** TURN *** Jack of DiamondsQueen of Spades2 of Clubs3 of Clubs

Leo-Drake bets €48.00

Ready2live raises €174.37

Leo-Drake goes all-in with €164.25

*** RIVER *** Jack of DiamondsQueen of Spades2 of Clubs3 of ClubsKing of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot €398.00 | Rake €3.00

Board: Jack of DiamondsQueen of Spades2 of Clubs3 of ClubsKing of Diamonds

Leo-Drake won (€0.00), mucks

Ready2live won (€398.00), showed 10 of Clubs9 of Spades

frolfe won (€0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 saker:

1. Kris upplärningsperiod till att bli fullblods-pokerproffs pågår. Han nöter nl50 och har fått fin rakeback av min affe. Han är en duktig elev med mycket bra tiltkontroll (tidvis), men ibland missförstår han vissa begrepp. Höjdpunkter:

1.1 Jag grindar nl200 o ligger 600 back. Talito ligger också några inköp back. Vi nöter på lugnt och jobbar på volymen. Plötsligt ställer sig Kris upp och skriker FITTAAAAA, börjar slänga stolar omkring och gå fram o tillbaks totalt tiltad. Han bär endast kalsonger vilket förstärker det komiska i det hela.

När han lugnat ner sig en aning förstår vi att klienten frusit på river när han förmodligen ledde o ville syna. Han är så arg o tiltad att han knappt kan prata.

Talito: Kallt mannen, var det en stor pott?

Kris: Potten var på 5 euro.

 

1.2 Jag berättar för Kris att man med fördel kan flatta höga par pre mot folk som har hög vik mot 3bet o hög CB. Sen kan man CR flop. Kris säger ok.

Några timmar senare railar talito kris som har AA i BB. Alla foldar till SB som LIMPAR och Kris checkar på BB.

Talito: Va fan gör du mannen? checkar AA bakom på BB mot SB-limp?

Kris: Sean har sagt att man ska göra så, sen höjer jag floppen.

Talito: inte en chans att han sagt så.

Kris: Jo...

Så de börjar diskutera och slår vad om det.

De rusar in i mitt rum och berättar. Jag skrattar och säger: inte en chans att jag sagt så. Kris: jo du sa det förut med o flatta o så.

Jag: ja, om nån öppnar med att höja, ja, inte limp.

Han: jag har sett med egna ögon att du limpat bakom med AA när du spelar.

jag: hahaha.. jag kan nog svära på att det har aldrig hänt.

Så ordentliga Kris tar min dator, sätter sig med PT3 o går igenom hela min databas på ett par hundra k händer, o kikar på alla AA för att hitta handen. Han gav förstås upp efter nån timme.

 

1.3 Jag förklarar för Kris lite om range. Det här är nog det han har svårast för att ta till sig. Exempel:

Hand 1: Han berättar om att han öppnar med TQs utg (fem-manna), får två syn i position på honom.

Kris: Mannen, jag floppar färgen o kungen är på brädan så jag har nästnöten. Jag c-bettar, BÅDA synar. Turn kommer blankt. Va ska jag göra här?

Talito börjar skratta för han tror ju att Kris driver med honom.

Jag som känner till hur vek Kris är i spelet säger: Talle, alltså, han skämtar inte.

Talle kollar på Kris som står allvarligt o säger: Men mannen är du seriös? Va fan ska de ha som slår dig?

Kris, nu irriterad över att vi inte förstår problematiken kring turn-linje med nästnöten: ESS-HÖG FÄRG SÅ KLART.

Hand 2:

Kris: Sean, idag spelade jag en hand o jag är osäker på om jag gjorde rätt.

Killen öppnar och jag flattar med KK. Flopp kommer 38J. Han betar pott, jag synar. Turn 5. Han betar pott igen. Jag foldar.

Jag: WAAATTTT?

Han: Var helt säker på att han har 888 där.

 

 

Ja... Som synes lite smådetaljer o justera, men han är den som går bäst i huset räknat till antal big bets vunna.... Undra fan va det säger om mitt o talles spel....

 

 

 

 

2. Fatima kom hem vid 1.30. Hennes syrra o Yvonne kom över lite senare. Vi satt o tjötade och drack o hade det allmänt trevligt.

Vi pratar om att vi vill ha en heltidsmaid. Fatima säger att hon hörde att vi pratade om 6k i mån o då kan fan hon själv tänka sig o ställa upp på ett så soft jobb. kris säger skämtsamt, nah, den maid vi vill ha för 6k ska ge oss var sin blowjob på morgonen.

Fatima skämtar tillbaks: Oh... sure, I am still interested :)

Så nu tänker jag ge henne en liten skämtörfil, typ va e det för snack bruden, typ knappt smeka hennes kind... men jag har druckit o tagit lite party-plus så jag har nog inte riktigt koll på min motorik varpå jag råkar ge henne en rejäl lavett. Det lät för jävligt och det blev helt tyst runt bordet.

Hon höll för ansiktet med båda händerna och när hon tog bort händerna några sekunder senare hade hon tårar i ögonen.

 

Hahahah stämningen var inte skön.. Sean-taliban liksom.

 

Jag bara: Gumman förlåt, gjorde det ont? jag tänkte bara göra det lite lätt på skoj o det blev visst hårdare än jag trodde.

 

Hon: Eller hur? du tog i allt du orkade... jag har skitont.

 

Hennes syrra o polare kollade skitkonstigt på mig.

 

Rätt så pinsamt. I alla fall så övertygade jag henne efter 20 minuter att min avsikt inte var o misshandla henne.

Sen när hon sov gick jag online o beställde blommor till hennes jobb senare idag så hon blir glad o pigg. Betalade online och ringde nu för o kolla när de levererar, då säger tanten att de inte levererar på söndagar... WAT?

Hon skulle kolla o ringa tillbaks... Går nog o fixa. Det här är ju landet där ingen säger nej liksom...

 

Nu ringde tanten o sa att det inte går idag :( De skickar imorn. Aja...

 

btw, under tiden jag skrev det här inlägget ökade månadsplusset till 375 euro över 6759 händer vilket ger finfina -0.5 BB/100.... Pokerproffs liksom. Dagboksriggen lever :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fatima har fått reda på att jag har en dagbok här, eller som hon kallar det, min blogg. Hon är inte alls förtjust över att hon förekommer här i bild o film. Jag passar förstås på o tilta henne när jag kan angående detta.

 

Fatima: I have a crazy man people.

Jag: Ha? Can I just do u right here right now?

F: Baby, u cant say that on camera, are you mad? You put it on the blog and then.... (sen mumlar hon tiltad) :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det verkar vara ett bra pris. Kollade runt på hus i Sydafrika för nöjes skull några veckor sen och vad gällde Kapstaden var det fan inte billigt (de fina husen då). Åtminstone inte U-landsbilligt.

 

Det krävs nog att man ser det med egna ögon för att förstå att Kapstaden inte är U-landsmässigt.

 

Dessutom nalkas VM i fotboll och alla höjer sina hyror markant nu, för de tror att fotbollssupportrarna har råd med det.

 

Sen måste man ha lite kontakter för o komma åt lägenheterna med rätt hyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 100-k turren för första gången på nästan två månader. Gick bra, gjorde bl a en fin syn med AK där jag öppnar, fisk i position synar. Flop 23J, jag betar, han synar. Turn 3, check-check. River J. Jag betar väldigt litet, Fi slår om hårt. Jag synar, han har Q9.

 

Med runt 50 kvar var jag chippien, sen var jag helt kortdöd till runt 30 kvar, då var jag på average. Öppnar mp med 99, en som täcker i BB pushar A6s. Turn A, jag är ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Talito och Kris ute på scootertur. Talito är nog den sämsta scooterföraren jag har sett. Det första han gör när han hyr scootern är att köra på höger sida och nästan krocka fullfront med mötande bil. Sen köra han ostadigt och som ni ser på filmen riktig när kanten på vägen konstant.

I slutet säger han: Yani, utomlands.

Yani betyder "typ", "liksom" och används på arabiska och persiska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...