Real_Owen Postad 28 December , 2007 Rapport Postad 28 December , 2007 Jag får medge att jag, för en gångs skull, hade puls innan jag skulle läsa kommentarerna om min pilotvideodagbok. Jag befarade att den skulle bemötas med en del kritik, så jag blev inte chockad. Resultatet blev långt ifrån vad jag hade hoppats, planerat eller väntat mig och det kan jag ingen annan skylla än mig själv. Mediamannen "FIlm-Gunnar" som skötte all filmning och redigering gjorde ett utmärkt jobb och gjorde vad han var tillsagd att göra. Under inspelningarna insåg jag ganska fort att det är betydligt svårare och tidskrävande än jag någonsin kunnat ana att skapa TV. Med 0,0 erfarenhet och några idéer och visioner som ständigt fick justeras blev resultatet som det blev. Jag hade högre förväntningar på mig själv, liksom jag förmodar att ni hade. Utgångsläget var dock lurigt, eftersom ribban lagts av tittarna där dagboken individuellt ligger i dagsläget. Jag får se om jag gör fler. Det känns som om det inte riktigt var min grej. Men, å andra sidan skulle jag aldrig ha vetat om jag inte provat. Se det som en backsession på en 100-200-skottning Jag tycker att du borde fortsätta med att göra Video Blogg. Det kommer så klart ta lite tid innan du blir riktigt varm i kläderna och du kommer säkert hitta din grej. Lite " manus " briefing skulle kanske vara en nyttig grej, inte så att det hela är manus lagt men lite " guide lines " kan ni ju planera i förhand. Kör på Dödarn!!! Citera
klabbisjp Postad 29 December , 2007 Rapport Postad 29 December , 2007 Fick lite Fredrik och Filip vibbar över din retorik, roligt att lyssna på dina kommentarer om tomtar, nackdelen är dock din röst som är i samma läge hela tiden. Citera
Joakim G Postad 30 December , 2007 Rapport Postad 30 December , 2007 Jag får medge att jag, för en gångs skull, hade puls innan jag skulle läsa kommentarerna om min pilotvideodagbok. Jag befarade att den skulle bemötas med en del kritik, så jag blev inte chockad. Resultatet blev långt ifrån vad jag hade hoppats, planerat eller väntat mig och det kan jag ingen annan skylla än mig själv. Mediamannen "FIlm-Gunnar" som skötte all filmning och redigering gjorde ett utmärkt jobb och gjorde vad han var tillsagd att göra. Under inspelningarna insåg jag ganska fort att det är betydligt svårare och tidskrävande än jag någonsin kunnat ana att skapa TV. Med 0,0 erfarenhet och några idéer och visioner som ständigt fick justeras blev resultatet som det blev. Jag hade högre förväntningar på mig själv, liksom jag förmodar att ni hade. Utgångsläget var dock lurigt, eftersom ribban lagts av tittarna där dagboken individuellt ligger i dagsläget. Jag får se om jag gör fler. Det känns som om det inte riktigt var min grej. Men, å andra sidan skulle jag aldrig ha vetat om jag inte provat. Se det som en backsession på en 100-200-skottning Noooooooooooo ???????? Citera
Pold Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Måste säga att jag är besviken, men man kanske är bortskämd med videodagböcker från forumet som ofta håller väldigt hög kvalité. DOEDARNs dagbok är mer en plojgrej som iaf jag ogillar. Se och lär av Heltok Citera
JagGårGul Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Tyckte det var kul att se, har alltid gillat dagboken! Var kul o se videoklipp med spel även om bildkvaliten var sådär ! Citera
tetris Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Nja, tyvärr får den G-... var inte tillräckligt intressant för att se hela. Dock finns det givetvis potential i att göra en videodagbok. Först och främst måste ni jobba med bild och ljudkvalitén. Kamerahanteringen kan även den göras bättre. Sen när det gäller innehållet, All heder åt spontanitet och att försöka vara naturlig trots en kameras närvaro, men i detta fallet tycker jag inte riktigt det når fram. Citera
DrRoland Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Skulle vart större bildruta. Citera
heltok Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Skulle vart större bildruta. ctrl-scrolla så zoomar du in om du kör osx.... Citera
Saint_Bjorn Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Fick mig att tänka på en annan tv-show. Vet inte varför. Citera
Crappy Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Jag kom bara till "förgårdagens" blir det bättre sen? Jag orkade bara inte se mer, men jag kanske ska stålsätta mig? Citera
mordocai Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 säga vad man vill, men du har skön inställning till din egna röst =) Jag håller med om att shuffle board-spelet kan avskaffas, till förmån för mer handdiskussion. GL d0darn Citera
o_x_e_n Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 tyckte det var roligt att se challe50 och cessan också. hade det inte varit för dialekten hade jag trott ni var i norrland..... =) Citera
rk2005 Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Dödarn din polare heter väl cessan? Kan inte han dra med dig till hangoverpoker? Hade varit roligt att spela mot en "kändis" Citera
Bagarn34 Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Dödarns dagbok är mycket läsvärd. Det jag läser först av allt i Pokermagazine. Videodagboken kan säkert också bli bra om han fortsätter. Ett tips är att spela in det som sker på datorn i Camtasia istället för med videokameran. Nåväl keep up the good works. Citera
Terribleturk Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 Hej! Håller med alla om att bildrutan är för liten, tyvärr är det våra tekniker som gjort fel, rutan ska vara större. Vi jobbar på att lösa det, tyvärr så kommer det att ta ett tag. MVH/TT Citera
aaalltid Postad 20 Januari , 2008 Rapport Postad 20 Januari , 2008 "osså" Jag hoppas det kommer fler!! Snart är du som Loket Citera
Ignatius Postad 22 Januari , 2008 Rapport Postad 22 Januari , 2008 Kul! Men steker du så här hårt: http://www.youtube.com/watch?v=cEzQNYjD2Gk Citera
SoderKrippa Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Kollade den först nu. Gillade den som fan faktiskt Keep em coming ffs! /SK Citera
cG_ Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Gör dem inte bilden bättre och större så är det mest bara jobbigt att titta på. Citera
LuckyStar5.1 Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Gör dem inte bilden bättre och större så är det mest bara jobbigt att titta på. ? ...fattar inte ! EDIT: ska kanske vara DOM ist för DEM? Citera
Kåkfararen Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Älskar dagboken dödarn skriver. Några tips på videodagboken. 1. Skaffa stativ till kameran och sluta virra runt med den hit och dit med en massa zoomningar in och ut. Håll kameran stilla och klipp ner materialet mer istället. Filmar ni två minuter shuffleboard betyder inte det att man behöver visa allting, klipp ner materialet och byt kameravinklar ofta. Finns ljuskit med lampor på stativ om man vill ha bra ljussättning i bilden. Kostar visserligen en del men men... 2. Tycker det var intressantast där dödarn spelar och berättar hur han tänker i händerna. Men bilden är så liten på min skärm att jag aldrig såg vilka kort de hade. Annars ett intressant initiativ som jag gärna följer i fortsättningen... Citera
Juggler Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 ? ...fattar inte ! EDIT: ska kanske vara DOM ist för DEM? Lägg av. Citera
asfalten Postad 28 Juni , 2008 Rapport Postad 28 Juni , 2008 Inspiriation fran eugene todd http://www.pokerroad.com/blogfessional/smoke_break/10/ Citera
Snusarn Postad 28 Juni , 2008 Rapport Postad 28 Juni , 2008 Kanske den mest patetiska människa jag sett. Citera
Recommended Posts