Gå till innehåll

Stora Filmtipstråden


nucleus

Recommended Posts

Du måste skämta BB? Meningen med en komedi är väl att man ska skratta? Jag blev bara förbannad när jag såg denna ruttna filmen *spy*

 

Jag håller inte med.

 

Bourne Supremacy är väl den bästa action jag sett sen Batman Begins. The Dark Knight ser ju ut att kunna bli ruskigt bta för övrigt.

 

Sen gillade Stranger Than Fiction i år, men den kanske jag gillar mest för att Will Ferrell inte är sådär enformigt efterbliven som han alltid annars är.

 

The Dark Knight är det ganska många som har höga förväntningar på efter trailern.

 

Haha i Stranger Than Fiction är Will enformigt efterbliven på ett sätt som man inte har sett honom på tidigare. I övrigt ganska överskattad rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 156
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Problemet med alla recensioner är ju att man först måste lära sig om man har samma smak som den som recenserar. Jag har t.ex. snabbt förstått att jag och Eury inte alls har liknande musiksmak och drar därav den förutfattade åsikten att vi helelr inte gillar samma typ av filmer...

 

Yep det är ju där många gör fel när dom pratar om filmer och försöker recensera dom, det gäller stora och kända recensenter också. Som recensent bör man kunna säga:"Jag tycker att Sagan om ringen trilogin är skit och jag somnade under alla tre delerna men det beror på att jag inte kan leva mig in i en sån film som många andra kan, med det sagt så kan jag absolut förstå varför den är så omtyckt och jag ser värdet i den, så den får ett toppbetyg från mig.."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon sagt det? Men har man Heat på topp 200, alla kategorier, genom alla tider, har man sett för få filmer.

 

Säger man det har man dålig smak. Jag har sett oerhört många filmer, både gamla och nya, och måste definitivt placera "Heat" bland topp 100, ja t.o.m. topp 50, utan tvekan. Skickligt filmad, genomtänkt manus - en av de bästa actionfilmerna någonsin.

 

Men det gjordes bättre filmer för 10-20 år sedan än idag, tycker jag. Kan knappt minnas när jag såg en bra film på bio senast. "American Gangster" var visserligen sevärd, om dock förutsägbar. "V" var faktiskt en överraskande bra film, som kom häromåret. Lite annorlunda, intressant - rekommenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rise of the footsolider.

 

En vacker orgie i fotbollsvåld och massa annat övervåld. Handlar om Carlton Leech genom hans tid i ICF och hanw fortsatta resa till att bli en av dom mest fruktade inom Londons undre värld. Förövrigt den film med hårdast slutreplik någonsin.

 

you break in, and ill bathe in your fucking blood, and if one day my time is up let me say to you , if you think im just gonna sit and beg for my life, well then you are some sort of cunt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man tipsa om TV-serier? Nu är inte den jag tänkte tipsa om serier som gått i 17 säsonger och som det finns 7000 avsnitt av, så jag tar mig friheten.

 

Extras (2x6 avsnitt på cirka 25-30 minuter)

 

En riktigt kul brittisk serie där man får följa en statist och hans kamp om att få en riktig roll. I varje avsnitt är en kändis med som spelar sig själv. Bl.a. en Stiller, Robert de Niro, Samuel L Jackson och Kate Winslet är med. Rekommenderas varmt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte The Zodiak var en helt godkänd rulle. Det är rätt sällsynt med bra thrillers i dessa dagar.

 

Måste bara få kasta ur mig en fråga också. Många har satt Heat högt upp på diverse listor vilket är fullt förståeligt. Jag gillar den med. Men; Jag är ganska säker på att Heat m. A. Pacino är en remake av en tv-film. Jag låg och såsade framför burken för ganska många år sedan när en rulle går igång och det som spelas upp är en historia som mer eller mindre är identisk med Heat. Jag kommer absolut inte ihåg vad den heter men i stort sett allt stämde överens med den Heat som vi alla känner till. En del namn var olika kommer jag ihåg, men manuset var i stort sett ordagrant lika. Skådisarna var för mig helt okända och gansaka ruttna vill jag minnas.

 

Är det nån som vet vad jag pratar om eller är jag helt ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmfestivalens (ja någon månad sedan) bästa film enligt mig; No Country for Old Men. Cohen-bröderna regiserar och en alldeles lysande Tommy lee jones, som för övrigt gjorde en till mycket bra film i år, In the Valley of Elah.

 

Bonustipset är We Own The Night med idel bra skådisar och mästerligt foto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Balls of fury - Pingiskomedi

http://www.imdb.com/title/tt0424823/

 

5/10 på imdb och jag själv skulle inte ge högre betyg men den är lite kul om man har spelat pingis själv :)

 

Jag har själv spelat pingis i 9 år och denna filmen är bland de mest oseriösa och löjligaste filmerna som jag har sett. Att man har spelat pingis gör att filmen blir ännu sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...