Gå till innehåll

Stora Filmtipstråden


nucleus

Recommended Posts

Tänkte att få igång nåt som liknar "sanslöst roliga videoklippstråden" fast för film. Många är de gånger man vill kolla film men saknar bra uppslag. Då ska man gå in här, få ett aktuellt tips och njuta i soffan.

 

Tänkte vidare att den framförallt ska behandla nya eller seminya filmer så vi slipper få 48 förslag på Gudfadern 1&2, för dessa ändamål finns andra trådar.

 

Lämpligt hade ju vart att börja med ett tips men jag har ju inga...därför jag startar tråden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 156
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spontant tycker jag att tipsa om bara nya filmer inte är en bra idé då de flesta har rätt bra koll på ny film men ofta knappt har sett en film gjord före 1980..

 

Nu vet jag inte vad du menar med semi-nya filmer men antar att du pratar om 2000-talet iaf.

 

Isf är detta min lista på tips:

 

The New World

The Departed

Dolt Hot

Dogville

Barnet

Elephant

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

In the Mood for Love

Järn 3:an

Sonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu vet jag inte vad du menar med semi-nya filmer men antar att du pratar om 2000-talet iaf.

 

 

Tanken var att hålla tråden aktuell vartefter det dyker upp nya filmer. Om jag ska definiera seminya så blir det 1 år tillbaka.

 

Tror det redan finns en tråd som diskuterar "bra filmer" (gamla och nya). En sån tråd riskerar att bli en upprabbling av imdb's top 250 och inte tillföra så mycket nytt.

 

Men det står väl alla fritt att tipsa om vilken film dom vill. Har förklarat min tanke så gott jag kan nu allafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken var att hålla tråden aktuell vartefter det dyker upp nya filmer. Om jag ska definiera seminya så blir det 1 år tillbaka.

 

Tror det redan finns en tråd som diskuterar "bra filmer" (gamla och nya). En sån tråd riskerar att bli en upprabbling av imdb's top 250 och inte tillföra så mycket nytt.

 

Men det står väl alla fritt att tipsa om vilken film dom vill. Har förklarat min tanke så gott jag kan nu allafall :)

 

Förvänta dig inte allt för många bra tips, det släpps bara skräp nuförtiden. Men Rescue Dawn får bli mitt konrekta tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eastern Promises - Ryska maffian är ball. http://www.youtube.com/watch?v=iq_M8EOC4zA

Alpha Dog - Handlar om den yngsta killen som någonsin hamnat på FBI's most wanted lista och vad som gjorde att han hamnade där. http://www.youtube.com/watch?v=QJLTOFX9qcw

Harsh Times - Christian Bale spelar en soldat med..hm.. psykiska problem. http://www.youtube.com/watch?v=LQX5Vz7NaMg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the condemned

13th district

crank

extreme ops

 

Hot Fuzz måste du bara se, hejdlöst bra... Vidare så är 300 en grym film...

 

Action - Shoot em up

Action/fantasy - D-War (Dragon War)

Komedi - Heartbreak kid

Komedi - Hot Rod

 

Fracture

Mr Brooks

 

Det där är ju inga filmer man rekommenderar andra. Det där är filmer man kollar på om man håller på att dö av tristess men redan har sett allt annat som finns att se :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7.8 på imdb med nästan 12k röster säger motsatsen.

 

 

Jaha, så det är IMDB man ska gå efter om det är en bra film eller inte?

Det här visar ju bara vad du är för människa.

Tycker 90% att det är bra, då måste jag också tycka det. Man vill ju inte vara utanför. IMDB är bra men enligt min uppfattning så är inte alltid betyget rättvist. Kan både vara högre och lägre än min egen smak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med alla recensioner är ju att man först måste lära sig om man har samma smak som den som recenserar. Jag har t.ex. snabbt förstått att jag och Eury inte alls har liknande musiksmak och drar därav den förutfattade åsikten att vi helelr inte gillar samma typ av filmer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...