Gå till innehåll

Stora Filmtipstråden


nucleus

Recommended Posts

  • Svars 156
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är jag den enda som inte sett Farväl Falkenberg btw?

 

Hade tagit ett spel på att du har sett den till oddset 1,01.

 

Min rekommendation 1: Lyssna på Orvar Säfström. Bästa recensenten som Sverige har sett. Går inte på den sliskigaste amerikanska Hollywood-smörjan. Hyr inte Pansarkryssaren Potemkin när småbarnens kompisar kommer över på filmkväll. Rätt nivå, helt enkelt.

 

Min rekommendation 2: The Man Who Would be King. Sean Connery och Michael Caine i storform i klassisk ävertyrsfilm, kryddad med svart humor, baserad på novell av Kipling. En film för alla att tycka om.

 

Och skulle det finnas någon här som inte har sett The Sting, MÅSTE ni se den innan ni ser någon annan film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, nej

 

Andra höjdpunkter:

 

Terminator 2 8.3

Tillbaka till framtiden 8.2

Gladiator 8.1

Heat 8.1

Terminator 8.0

Shaun of the dead 7.9

 

Hur fan kan man säga att Heat INTE är en bra film? :S En av mina favoriter. :)

 

Vidare så gillade jag The Prestige, The Illusionist och lite filmer som Oceans XX-filmerna, The Italien Job, The Transporter, Crank, London.. ja jag orkar inte skriva mer. :P Blev trött!

 

http://www.filmtipset.se är annars en rätt bra site också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funny Games? Kom inte den för typ 10-15 år sen? Väldigt bra är den i alla fall.

 

Har aldrig sett den, men en remake är på väg.

 

Funny games

 

Personligen så tror jag att den här kan bli intressant:

 

The great debaters

 

Den här verkar också kunna bli småhäftig:

 

Cloverfield

 

Okej, får sluta ge tips på klyschiga hollywoodfilmer i den här tråden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan kan man säga att Heat INTE är en bra film? :S En av mina favoriter. :)

 

Vidare så gillade jag The Prestige, The Illusionist och lite filmer som Oceans XX-filmerna, The Italien Job, The Transporter, Crank, London.. ja jag orkar inte skriva mer. :P Blev trött!

 

http://www.filmtipset.se är annars en rätt bra site också. :)

 

"It was like Mcdonald´s got a foothold, the taste for good food just dissapeared. We entered a a period of devolution. Everything has gone bacward toward abig sucking hole" Billy Friedkin on blockbusters (Star Wars)

 

"Popcorn pictures have always ruled. Why do people go see them? Why is the puplic so stupid? That´s not my fault" George Lucas on Star Wars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Superbad Helt klart lite överskattad på imdb men ganska underskattad i europa. Typisk jänkarhumor, men skulle jag rekommendera en komedi det här året så vore det denna.

 

Du måste skämta BB? Meningen med en komedi är väl att man ska skratta? Jag blev bara förbannad när jag såg denna ruttna filmen *spy*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funny Games? Kom inte den för typ 10-15 år sen? Väldigt bra är den i alla fall.

 

Jo, 10 år sen för att vara exakt men han gör själv en amerikansk remake som efter att ha sett trailern verkar vara exakt likadan. Vet inte riktigt hans poäng med filmen men ska bli intressant att se iaf. Kan vara något så simpelt som att han vill nå en bredare publik, själv hoppas jag det är något mer. Oberoende så är Haneke en otroligt skicklig regissör och jag vill se allt han gör och speciellt efter hans senaste, Dolt hot, som nog slår sig in på min personliga topp-10 lista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bourne Supremacy är väl den bästa action jag sett sen Batman Begins. The Dark Knight ser ju ut att kunna bli ruskigt bta för övrigt.

 

Sen gillade jag Stranger Than Fiction, men den kanske jag gillar mest för att Will Ferrell inte är sådär enformigt efterbliven som han alltid annars är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...