Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså den där jävla Domenecec eller vad han heter, blir söndertiltad bara av att se honom stå och försöka se oberörd och intellektuell ut. Iofs bara glad att Frankrike är utslagna, då föredrar jag helt klart Italien. Har alltid tyckt att Frankrike spelar en tråkig stillastående fotboll där alla är för självgoda fransosjävlar för att ta löpningar utan boll, men på sistone har dom ju verkligen tagit priset. Det är som att alla vill vara bollförande Zidanes på mitten och inga bollar slås på fria ytor. Helst ska då de andra tio spelarna täcka upp bakom den spelförande mittfältsmotorn.

 

Får hursomhelst tacka Italien för att mina dollares satt på dom och under 2,5 mål. I kvarten har jag inte bestämt vad jag tror än, Italien har ju lite lite lite bättre facit i mästerskap, även om jag tror Spanien har det klart bättre laget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hoppas jag också och det kommer dom göra. Kanske inte om domarna kör med Serie A regler iofs där en hostning renderar i frispark.

 

+1

 

Om Italien nu skulle vinna EM så kan man räkna med att det är fusk inblandat. Mutor och dylikt är vardagsmat i landet där pasta och hårgelé är viktigare än fotboll..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Om Italien nu skulle vinna EM så kan man räkna med att det är fusk inblandat. Mutor och dylikt är vardagsmat i landet där pasta och hårgelé är viktigare än fotboll..

 

Pasta och hårgelé är viktigare än fotboll, ändå lyckas dom vinna VM, vad säger det om dom andra länderna? :roll: Forza Gli Azzurri!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pasta och hårgelé är viktigare än fotboll, ändå lyckas dom vinna VM, vad säger det om dom andra länderna? :roll: Forza Gli Azzurri!!!!

 

Italien är och förblir ett land där fusk är prio ett. Grosso filmar till sig en straff mot Australien i åttondelen. Där skulle Italien redan rykt. Att Italien mutat domarna i slutspelsfesten känns inte otroligt, speciellt inte efter vad som hände i ligan samma år..

 

Hur man kan gilla Italiens sätt att spela fotboll är för mig helt jävla otroligt. Italien vill förstöra fotbollen, fotboll ska spela offensivt, inte defensivt. Det ska också vara så rent spel som möjligt och rent spel kan inte ens pastalandet stava till.

 

Spanien måste krossa Italien. Italien har inte enda spelare som skulle ta en plats i Spaniens elva och det skulle vara ett hån mot fotbollen ifall Italien klarar sig vidare med 1-0. Men man vet aldrig, i ett land där fusk är vanligt kan allt hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Italien är och förblir ett land där fusk är prio ett. Grosso filmar till sig en straff mot Australien i åttondelen. Där skulle Italien redan rykt. Att Italien mutat domarna i slutspelsfesten känns inte otroligt, speciellt inte efter vad som hände i ligan samma år..

 

Hur man kan gilla Italiens sätt att spela fotboll är för mig helt jävla otroligt. Italien vill förstöra fotbollen, fotboll ska spela offensivt, inte defensivt. Det ska också vara så rent spel som möjligt och rent spel kan inte ens pastalandet stava till.

 

Spanien måste krossa Italien. Italien har inte enda spelare som skulle ta en plats i Spaniens elva och det skulle vara ett hån mot fotbollen ifall Italien klarar sig vidare med 1-0. Men man vet aldrig, i ett land där fusk är vanligt kan allt hända.

 

Vilket var viktigast för kungbohman att inte glömma innan han åkte ned till CampSweden med sina 6 polare i balla folkabussen?

1. Sverigeflaggan med lilla hemhålan textad med stora bokstäver mitt i

X. Vikingahornen

2. Hans dyrbaraste klenod, den kära biljetten från Sverige-Paraguay (jävlar vilket drag det var asså)

 

Jag tippar på X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket var viktigast för kungbohman att inte glömma innan han åkte ned till CampSweden med sina 6 polare i balla folkabussen?

1. Sverigeflaggan med lilla hemhålan textad med stora bokstäver mitt i

X. Vikingahornen

2. Hans dyrbaraste klenod, den kära biljetten från Sverige-Paraguay (jävlar vilket drag det var asså)

 

Jag tippar på X

 

Gjorde det ont?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket var viktigast för kungbohman att inte glömma innan han åkte ned till CampSweden med sina 6 polare i balla folkabussen?

1. Sverigeflaggan med lilla hemhålan textad med stora bokstäver mitt i

X. Vikingahornen

2. Hans dyrbaraste klenod, den kära biljetten från Sverige-Paraguay (jävlar vilket drag det var asså)

 

Jag tippar på X

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Italien har bäst organisation, mest rutin av mästerskap och en bra förståelse för hur man vinner fotbollsmatcher. Plus att dom alltid har bra material och kan bjuda på härlig offensiv fotboll när det behövs. Man får väl hålla med om att det kan finnas lite mer att önskas av dom men dom gör aldrig några stora misstag och spelar säker vinnande fotboll även om det ibland kan bli lite tråkigt om dom tar ledningen och stänger ner lite av anfallsspelet. Men som jag har sagt hela veckan, Italien är alltid Italien och dom kommer alltid vara bra så ingen kan säga att det var en underdog som vann för det var Italien, dom är aldrig underdog.

 

Sen så har vi ju världens bästa målvakt också i Buffon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge Lagerbäck fortsätter coacha Sverige så är Norge/Tyskland/Förenade Arabemiraten/Färöarna/Italien/Turkiet/resterande>Sverige.

 

DAndersson och Taco. Bra.

/T9suited

 

Så skönt för dig, då slapp du lida idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får helt enkelt acceptera att sverige inte har ordentligt med spelarmaterial för att kunna spela fotboll av högre klass. Vi får hoppas att det kommer en generationsväxling dom närmaste åren där man kanske vågar satsa på lite mer offensivt spel och mer inriktning på teknik och löpvilja. Just nu finns det ok spelare men laget är inte samspelt alls utan känns som för mkt av ett plock av blandade förmågor. Att Anders Svensson ens är med i truppen är ett skämt tycker jag personligen, man ser på hans bolltillslag att han inte håller någon högre klass och hans matchtempo kanske håller i allsvenskan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får helt enkelt acceptera att sverige inte har ordentligt med spelarmaterial för att kunna spela fotboll av högre klass.

 

Håller med till 100% hade jag inte varit svensk hade jag varit enormt glad att Ryssland gick vidare och inte Sverige. Ryssland spelar anfallsglad och trevlig fotboll, medan Sverige spelar tvärtemot. Dåligt försvar, vilket har varit vår styrka senaste 10 åren. Inget eget mittfältsspel, enbart slitande inget konstruktivt. Och sen en superforward som man vill slå upp alla bollar till utan understöd och hoppas på att göra mirakel varje match.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen så har vi ju världens bästa målvakt också i Buffon.

 

Buffon är duktig men inte bäst. Cassilias och Van der Saar är bättre för tillfället.

 

Att Italien brukar spela offensivt när dem vill var ju årets skämt, för i så fall vill dem väl ALDRIG det???

 

Aja, alla tycker olika och bra är väl det. Det enda jag kan säga är att Spanien slår ut Italien med 3-1 :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...