Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle vara så grymt kul om Sverige tog poäng av Spanien idag. Men ärligt talat, 1.7 på Spanien måste vara bra odds, dom kommer ju forsera hela matchen mot ett svenskt försvar som som känns ganska osäkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett hur det går så njuter jag av fotboll från 17 till 23 varje dag, så jäkla nice :)

 

Laddade hem sverige grekland matchen och kollade på datorn igår, grymt kul att se igen då man kan relatera hur det var när man va i publiken. Men ska vi va ärliga så bjöd inte Grekland på så mkt svårigheter och Sverige skapade inte oerhört mkt heller.

 

Hoppas vi får se en öppen match idag där båda lagen går framåt för fullt, kanske zlatan, henke och elmander alla på plan redan från start? Ska bli kul att se Villa och co rulla boll idag också, god I love this game!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yessss, spanien har bollen på vår planhalva hela jävla andra halvlek ändå bara 2 chanser typ. sverige var grymma fan, stabilt försvar som fan, riktig jävla fotbollsexpert alltså haha seriöst

 

Hur man kan säga att sverige var grymma pga att spanien hade bollen 100% av tiden och bara hade 2 chanser. Jag tycker att sveriges försvarsspel var helt ok faktiskt, men man får också tänka på att sverige började pressa bollhållaren först sista tredjedelen av planen så det blir ju grymt trångt för spanjorerna att hitta på saker där nere, men det är väl ganska så taktiskt smart av sverige antar jag. Men fotboll handlar inte bara om att försvara sig, sveriges passningar var katastrofala, dom orkar inte fylla på alls i andra halvlek och slår bort boll efter boll rakt på spanjorer när det inte står en enda svensk i närheten. Och sen fick ljungberg ett skottläge med all tid i världen att sikta in sig och lägger den lösaste jävla fladderbollen jag sett i hela mitt liv 20 meter bredvid målet, ok att han kanske är jättetrött där men seriöst.

 

Tycker sverige gör en ok match med tanke på att det är mot spanien man spelar men blir så ledsen eftersom man gillar offensiv fotboll så blir inge kul att se ens eget lag bara spela försvarsspel och sen säga att man var bra. förhoppningsvis så våga vi hålla i bollen mer och hålla mkt högre positioner i matchen mot spanien. Man vill ju ändå se ett lag osm tror på sig själva istället för ett lag osm går ut för att torska med så lite som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vad lack jag är på domaren i Portugal matchen nu, jag kände det redan innan matchen när jag såg att domarteamet var från österrike. Nog för att portugal antagligen hade torskat ändå men inge kul när han förstör matchen genom att dömma som en liten tjej och sen ge en straff när det inte ens är någon kontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vad lack jag är på domaren i Portugal matchen nu, jag kände det redan innan matchen när jag såg att domarteamet var från österrike. Nog för att portugal antagligen hade torskat ändå men inge kul när han förstör matchen genom att dömma som en liten tjej och sen ge en straff när det inte ens är någon kontakt.

 

Håller helt och hållet med! Fruktansvärt irriterande att kolla på matchen. Önskar nästan att jag inte gjorde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm riktigt synd när han stoppar upp spelet såfort en spelare vidrör en annan på något sätt, det var skrattretande. mest lol är när nani får frispark emot sig nere i hörnet när linjedomaren som står 3 cm ifrån vinkar för tröjdragning efter att han nuddat backens axel med 3 fingrar.

 

 

tilt busta 100r nu dubbel avg pott med qq vs aq, rivrad. Svårt att vara tiltad efetr att man sett Nihats mål dock, fyfan vad skönt det är för honom att sätta dit den där i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl i brawl Ramz, har typ samma stack som du där.

 

glgl jag hade ingen tur där, busta runt 60de plats i den och expekt. Orkar inte spela nå mer ikväll så skippar dom sena turrarna. Lyckades komma itm i 3 tours under kvällen iaf så är nog bara lillback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vad lack jag är på domaren i Portugal matchen nu, jag kände det redan innan matchen när jag såg att domarteamet var från österrike. Nog för att portugal antagligen hade torskat ändå men inge kul när han förstör matchen genom att dömma som en liten tjej och sen ge en straff när det inte ens är någon kontakt.

 

Mjo, spec. när man har 1-0 till Schweiz :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker inte direkt sverige går in för att "torska med så lite som möjligt", spanien är ändå spanien o sverige är sverige, gjorde så gott dom kunde o de kunde varit mycket värre, så en bra match enligt mig

 

+1

 

Sen att vi tappar Z i andra halvlek gör väldigt mycket, både mentalt för svenska och spanska spelare samt vi missar en stark target som kan hålla i bollen lite på offensiv planhalva.

 

Tycker Sverige gjorde en riktigt bra insats förutom sista två minuterna då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...