Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

Vad tror ni om en 24 tums iMac, är dom grymma? Vad jag förstår så kan man använda windows på dom så den funkar som en vanlig pc. Vet någon hur bra detta funkar och om det går att spela poker och allt som vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tja du!

själv kör jag på en 20" av samma model. Funkar HUR bra som helst. Underbar dator, och ja, det funkar perfekt att köra windows på den. Själv kör jag windows "i" Mac os X, vilket är väldigt trevligt, men du kan också välja att starta upp datorn i Windows, om du behöver all processorkraft till PCn. Rekommenderas varmt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om en 24 tums iMac, är dom grymma? Vad jag förstår så kan man använda windows på dom så den funkar som en vanlig pc. Vet någon hur bra detta funkar och om det går att spela poker och allt som vanligt?

 

Har också 20" riktigt bra dator. Gemföra Mac och PC är som att gemföra Real madrig och bajen. Ja, det sistnämnda är värdo!

 

Wmvarefusion(Stavnin?) är sjukt smidigt program, du kan köra windows i macen och växla mellan operativsystemen genom att taba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja vmware eller parallels (som jag kör) är likvärdiga program för att köra windows. Då kör man windows samtidigt som mac os x är igång. Annars kan man köra apples lösning "boot camp" som gör att du väljer starta upp datorn i antingen windows eller Mac os, vilket är bättre om du ska köra spel eller tunga program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju rätt dumt att emulera windows ifall man inte speciellt vill ha Mac OS X. Ifall man inte bryr sej är det ju lika bra att köra windows från grunden.

 

Säger inget om vilket som är att föredra av de två, bara att ifall man ska köra windowsprogram och inte har ngt behov av Mac OS X så är det ju lika bra att strunta i det.

 

Emulering tar ju trots allt upp en himmelens massa datorkraft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte emulering, det är intelprocessorer i macarna nu för tiden... du kör på full fart, men OM du väljer att köra windows i os x (vilket är sjukt trevligt, då man slipper windows och bara kan ha t ex de pokerprogramvaror igång som inte finns för mac), så är det ju hur lugnt som helst. Dessutom kan man köra så man slipper se windows, utan bara har macens OS framme, men med PC-fönstrena för de programmen man har igång. Du har alltså möjligheten att köra BÅDE mac och windows på mac-datorer. dessutom, OM du vill ha macen som vilken PC som helst lite då o då (till spel t ex) kör man windows via boot camp, och då är macen PRECIS som vilken pc som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte emulering, det är intelprocessorer i macarna nu för tiden... du kör på full fart, men OM du väljer att köra windows i os x (vilket är sjukt trevligt, då man slipper windows och bara kan ha t ex de pokerprogramvaror igång som inte finns för mac), så är det ju hur lugnt som helst. Dessutom kan man köra så man slipper se windows, utan bara har macens OS framme, men med PC-fönstrena för de programmen man har igång. Du har alltså möjligheten att köra BÅDE mac och windows på mac-datorer. dessutom, OM du vill ha macen som vilken PC som helst lite då o då (till spel t ex) kör man windows via boot camp, och då är macen PRECIS som vilken pc som helst.

 

Tycker det känns väldigt onödigt att köra vmware/bootcamp eller dylikt men gillar man mac så är det väl det optimala. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske missat det men vad starta du med för rulle på ss?

 

Satte bara in 25k på RaMz och vann upp direkt. Men hade ju mer på lager som jag tänkte slänga in, men dte behövdes inte då jag vann upp direkt. Torskat 150k senaste 2-3 dagarna nu dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutsatsen med iMacen blir alltså att den är nöten eftersom den är sjukt snygg och windows funkar bra på den, så man kan köra alla program som vanligt som man är van med på pc.

 

Finns det några invändningar över huvudtaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RaMz> Har många polare som bytt till Mac senaste åren, och då med tanken "man kan ju köra windows som vanligt på den". Ingen av de använder windows längre, alla kör OS X istället (som ju blev utsett till det bästa OS genom tiderna av amerikanska PC world :) ) Hur som, du kan köra windows och mac på den, hur du vill.

Själv har jag inga invändningar, tycker detta är den skönaste datorn jag någonsin haft. Finns säkert några som har det (som att om man ska köra riktigt tunga spel räcker inte grafikkortet hela vägen), men själv funkar grafikkortet fullt bra för de spelen jag kör iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså OS X är så sjukt snyggt. När jag köpte min iMac så vart det som första gången man satt vid en dator "Sjukt khoolt, man kan göra en egen mapp"

 

Är det något att gnälla över så är det väl att det inte går att avmagnitsera skärmen, inte vad jag vet iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Men skulle det inte vara på sin plats om du tar ut 300k eller något om det nu skulle svänga så pass att du tappar det mesta..Kanske skönt mentalt att ha tagit ut?=)

 

Du kan va lugn, jag har inte hela rullen inne på siten :)

 

Torska precis 80k till gäddan igen, så jävla tilt. Inge kul o torska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O för att förklara parallels "coherence mode" så visar jag denna bild:

 

http://allyoucanupload.webshots.com/v/2002047538178873959

 

Du har alltså bara windows-fönstren direkt i OS X. Parallels har tre lägen, full screen, window, eller detta coherence då. Som är absolut mysigast.

 

vad är de för msn du kör på i den länken? ser nice ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag torskar just nu mot snubbar som inte ens slår om på river med nöten, så sjukt. Är så tiltad nu, tror inte jag klarar av att spela mer. 120 back idag, antar att det var tvunget att komma en downswing nån gång. Får ta det lite lugnt och grinda upp kontot lite igen, kanske inte ska raise pot varje hand på ett tag tills det går bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...