Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

JohanLj:s lista ser på många fronter mer ut som en topp-bragd än topp-talanger.. :S

 

Nu är du ute och cyklar ;-)

 

Michael Jordan, Muhammed Ali, Wayne Gretzky, Sergey Bubka, Pelé, Michael Schumacher och några fler borde in på listan före Bolt, annars var den rätt bra. Det tar lite längre tid än ett par-tre år för att kvalificera sig på top-50 genom alla tider.

 

Jordan är med. Ali är överskattad. Gretzky's, Schumi's och Bubka's idrotter är det så oerhört mkt färre som både utövar och prövar på så i och med att konkurrensen där är på en helt annan nivå så faller dom bort.

(I mitt kompisgäng är jag överlägset mest talangfull vad gäller poker men globalt är jag en medelmåtta. Ungefär den skillnaden är det mellan ishockey, bilsport och alla miljarder människor som prövat på att springa. )

Pele faller bort både pga konkurrens(50-tal) och överskattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gretzky's, Schumi's och Bubka's idrotter är det så oerhört mkt färre som både utövar och prövar på så i och med att konkurrensen där är på en helt annan nivå så faller dom bort.

 

1. Bolt

2. Maradona

3. Jan-Ove

4. Lance Armstrong

5. Jordan

6. Tiger

7. Phil Helmuth

8. Phelps

9. Carl Lewis

10. Anderson Silva

 

Tänker jag helt fel? Får inte riktigt ihop det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är du ute och cyklar ;-)

 

 

 

Jordan är med. Ali är överskattad. Gretzky's, Schumi's och Bubka's idrotter är det så oerhört mkt färre som både utövar och prövar på så i och med att konkurrensen där är på en helt annan nivå så faller dom bort.

(I mitt kompisgäng är jag överlägset mest talangfull vad gäller poker men globalt är jag en medelmåtta. Ungefär den skillnaden är det mellan ishockey, bilsport och alla miljarder människor som prövat på att springa. )

Pele faller bort både pga konkurrens(50-tal) och överskattning.

 

Jag tror du överskattar hur många det är som verkligen satsat på att bli sprinter.

 

Dessutom måste man ju se prestation över lång tid (nej två år är inte lång tid).

 

Såna här listor är kul att diskutera och det går alltid överstyr :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker jag helt fel? Får inte riktigt ihop det.

 

Tror du inte att det är ett antal miljarder som cyklat, simmat och varit i slagsmål?

Golfen är mindre men trots det säkert 100 gånger fler utövare än ishockey och bilsport.

(Anderson Silva är tveksam ofc, men _jag_ har iaf aldrig sett en bättre och mer överlägsen fighter. Senaste fighten: Amerikanerna plockar fram den med det största fighterhjärtat som dom har. Efter 2 minuter lommar han ut med svansen mellan benen efter att ha fått en klapp på kinden. Han kunde inte utstå förnedringen - han rörde knappt silva under dessa minuter medan Silva klappade till honom när han hade lust)

 

Jag tror du överskattar hur många det är som verkligen satsat på att bli sprinter.

 

Imo är det inte det som det handlar om. Alla barn har väl sprungit fort emot varandra? Och dom bästa av dessa har sprungit fort mot andra snabba barn.

Och den som är snabbast där prövar kanske på att börja med friidrott.

 

Dessutom måste man ju se prestation över lång tid (nej två år är inte lång tid).

 

Varför behöver talang ha med prestationer över lång tid att göra? Förstår inte den logiken. Skulle Bolt sluta idag och Walter spearmon vinner de kommande 5 mästerskapen på 200 m skulle Walter då vara en större talang trots att han som bäst sprungit en halvsekund långsammare än Bolt?

 

Såna här listor är kul att diskutera och det går alltid överstyr :-)

 

Jo, den jag skrev ner på 5 minuter är ju inte huggen i sten ofc och är ju min personliga lista, men än så länge har jag inte hört nån som jag personligen tycker platsar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du inte att det är ett antal miljarder som cyklat, simmat och varit i slagsmål?

Golfen är mindre men trots det säkert 100 gånger fler utövare än ishockey och bilsport.

(Anderson Silva är tveksam ofc, men _jag_ har iaf aldrig sett än bättre och mer överlägsen fighter.)

 

Okey du tänker så, då är jag med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imo är det inte det som det handlar om. Alla barn har väl sprungit fort emot varandra? Och dom bästa av dessa har sprungit fort mot andra snabba barn.

Och den som är snabbast där prövar kanske på att börja med friidrott.

Skulle gissa på att det faktiskt inte är så många av talangerna som faktiskt satsar på friidrott, det finns betydligt mer pengar att tjäna inom andra sporter. Jag gillar Bolt enormt mycket och ryser när jag ser honom, men det är tramsigt att ha honom i topp på en lista över världens bästa idrottsmän genom tiderna.

 

Varför behöver talang ha med prestationer över lång tid att göra? Förstår inte den logiken. Skulle Bolt sluta idag och Walter spearmon vinner de kommande 5 mästerskapen på 200 m skulle Walter då vara en större talang trots att han som bäst sprungit en halvsekund långsammare än Bolt?

 

Jag kanske missförstod din lista för att vara om de BÄSTA, inte mest talangfulla? En lista över de mest talangfulla kommer vara ännu svårare, eftersom det blir så många om och men.

 

Borde vara en egen tråd det här så vi inte förstör Ramzi's db.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FML vilken kväll d vart hittills, sjuuukt. Förutom dessa så är jag 0/5 i flips och blivit 3-outad ett par ggr, whiiiinneeee.

 

 

Stage #1846025634 Tourney ID 4558681 Holdem Multi Normal Tournament No Limit 60 - 2009-08-23 00:47:02 (ET)

Table: 26 (Real Money) Seat #6 is the dealer

Seat 1 - AAAB (5,092 in chips)

Seat 2 - ROODOG222 (5,195 in chips)

Seat 3 - RPLRPL (5,320 in chips)

Seat 4 - MITCHFH (6,140 in chips)

Seat 5 - NTATI33 (4,440 in chips)

Seat 6 - UDUBGRRL80 (19,081 in chips)

Seat 7 - LIEFNASTY (4,695 in chips)

Seat 8 - KAROLINA23 (4,798 in chips)

Seat 9 - PURSUITKING1 (5,928 in chips)

LIEFNASTY - Posts small blind 30

KAROLINA23 - Posts big blind 60

*** POCKET CARDS ***

Dealt to KAROLINA23 [6s 6c]

PURSUITKING1 - Folds

AAAB - Raises 210 to 210

ROODOG222 - Folds

RPLRPL - Calls 210

MITCHFH - Folds

NTATI33 - Folds

UDUBGRRL80 - Folds

LIEFNASTY - Folds

KAROLINA23 - Calls 150

*** FLOP *** [10c Jd 6h]

KAROLINA23 - Bets 330

AAAB - Calls 330

RPLRPL - Calls 330

*** TURN *** [10c Jd 6h] [4h]

KAROLINA23 - Bets 825

AAAB - Folds

RPLRPL - Calls 825

*** RIVER *** [10c Jd 6h 4h] [4c]

KAROLINA23 - Bets 2,460

RPLRPL - All-In(Raise) 3,955 to 3,955

KAROLINA23 - All-In 973

RPLRPL - returned (522) : not called

*** SHOW DOWN ***

RPLRPL - Shows [Jc Js] (Full house, jacks full of fours)

KAROLINA23 - Mucks

RPLRPL Collects 10,166 from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul diskussion det här!

 

Diskuterar Vi den största talangen eller den största idrottsmannen sett till prestationer ??

 

Om man skall se till stora talanger så borde ju George Best vara med på listan.

 

Han debuterade ju mycket tidigt och hans talang var väl exceptionell.

 

Sen gjorde väl hans festande att han inte fick ut maximalt av sin talang...

 

Att säga att löpning är den sport med störst konkurrens bara för att alla har prövat att springa stämmer väl inte direkt..

 

Jämför istället hur många i Världen som aktivt har tränat löpning så får du nog en bättre bild angående konkurrenssituationen.

 

Sett till prestationer så borde ju både Michael Phelps och Bolt vara givna på en topp 5 lista genom tiderna ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att inte ha med federer på en top10 är ju givetvis ett skämt. bort med alla mma-fjantar från listan också.

 

jepp jepp, mma tycker ja inte ens e sport...

 

Gretzky måste ju ha en plats på en sån här top 10 lista, otroligt överlägsen i sin sport som inte är direkt liten. Tiger tycker jag förtjänar top 3, han har gjort så mkt för golfen samtiidigt som han är helt otrolig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska bara vinna 50r på Ub så jag är even för den här misärkvällen, sen ska jag nog traska till statoil. Har bustat på deffmat, måste köpa lite mer tonfisk och minikeso.

 

Btw, jag käkar ofta majs till tonfisken för majs är så extremt gott, men fan det är lite för gott, kanske inte är så bra för deffen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOOL

 

 

Stage #1846443239 Tourney ID 4591655 Holdem Multi Normal Tournament No Limit 2,400 - 2009-08-23 04:42:13 (ET)

Table: 4 (Real Money) Seat #5 is the dealer

Seat 1 - THEHARDWAY06 (50,916 in chips)

Seat 3 - KWAILING (25,280 in chips)

Seat 4 - DOGMA1975 (126,954 in chips)

Seat 5 - BELANDATOR (22,936 in chips)

Seat 6 - IEATDONKS (21,481 in chips)

Seat 7 - FAIR_WARNING (60,798 in chips)

Seat 8 - PRICEPOINT80 (109,150 in chips)

Seat 9 - KAROLINA23 (89,485 in chips)

THEHARDWAY06 - Ante 200

KWAILING - Ante 200

DOGMA1975 - Ante 200

BELANDATOR - Ante 200

IEATDONKS - Ante 200

FAIR_WARNING - Ante 200

PRICEPOINT80 - Ante 200

KAROLINA23 - Ante 200

IEATDONKS - Posts small blind 1,200

FAIR_WARNING - Posts big blind 2,400

*** POCKET CARDS ***

Dealt to KAROLINA23 [10s Ks]

PRICEPOINT80 - Folds

KAROLINA23 - Raises 5,675 to 5,675

THEHARDWAY06 - Folds

KWAILING - Folds

DOGMA1975 - Folds

BELANDATOR - Folds

IEATDONKS - Folds

FAIR_WARNING - Calls 3,275

*** FLOP *** [9d 3c 5c]

FAIR_WARNING - Bets 14,150

KAROLINA23 - Folds

FAIR_WARNING - returned (14,150) : not called

*** SHOW DOWN ***

FAIR_WARNING - Shows [9h 9s] (Three of a kind, nines)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vann 50r på Ub nu för 4k, enda cashen tror jag så e väl back 1k för kvällen eller nått.

 

Så sick att jag vann nästan alla flips o dyl i den men i 20 andra turrar kan man inte ens vinna en flip lixom. Skönt att det inte blev misärback iaf efter en riktigt iskall dag. Va inte så grindsugen idag kände jag men ska köra 100% imorrn med och sen så kan jag vila och dra till Cannes och softa bäst jag vill, så imorrn blir det stora ding-dagen :)

 

gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...