Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grattis!

 

 

Gratulerar! En riktig pärla! Är i samma bostadsletar-veva själv så några heta tips är alltid uppskattade :) Att be om en privat visning verkar vara A-O för att överleva klimatet på bostadsmarknaden?

 

Det är nog mer regel än undantag att det går innan visning. I alla fall var det så på de lägenheter jag var intresserad av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack allesammans! IFS jag har ingen aning om hur det fungerar men om man har en någorlunda uppfattning om marknadspriset på det projekt man är ute efter så är jag fullkomligt övertygad om att det inte skadar att fixa förhandsvisning och försöka isolera sig så mycket som möjligt direkt (=

 

Bilderna försvann som sagt så lägger upp så här får ni lite dåliga mobilvarianter:

 

2jg13wm.jpg

 

sopmqv.jpg

 

10igv89.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägenheten ser riktigt schysst ut, och trevlig balle, grattis! :)

 

Ang. att köpa före visning så är det enligt min ringa erfarenhet inget måste, tajmingen är dock viktig. "Brag": Köpte med tjejen i höstas, det var dessutom första läggan vi budade på lol. Iaf, det såldes en likadan lägenhet i huset för 190tkr mer ett par mån senare på vån 1 och då vi bor på vån 4 bör det enligt mitt googlande av priseffekt göra 170kr mer i fsg värde, profit... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu ett tack alla :D

 

Väl mött förresten juventini, ledsen att jag quittade lite abrubt.

 

Så om jag och ett gäng onyktra öresundsregs råkar ramla in där under juni månad kan det bli house på balkongen?

 

Vi får se hur glada mina grannar är innan housefesterna dras igång ordentligt, men worst case scenario så är ni välkomna på rom och kakor för att sen röra oss ut på stan för lite go musik.

 

Ses på Ibiza hubbyfitter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så efter en trög start på året med min misslyckade dejtkväll och min rekordkväll på fotografiska som roligaste happenings dom två första månaderna har det börjat arta sig. Har konstant kul numer, är på bra humör och roliga (men diffusa) planer ligger framför mig.

 

tumblr_n2sl867w8O1rxxq3ro1_500.jpg

 

Husförsäljningen, första visningen är planerad till den 13:e april.

Födelsedagsfest på caféet

Paris

Inflyttning i lägenheten

En vän äger stugor i Åre som vi skulle besöka i sommar med massvis av friluftsaktiviteter där

Summerburst

Paddla Göta kanal

Bråvalla

Förhoppningsvis Ibiza i juli

Big Slap

Dans Dakar

Rebuy på Ibiza med annat umgänge som har lägenhet där

 

Sen hälsa på några vänner som bor i Los Angeles över jul och vegas över nyår om allt går som det ska.

 

Självklart syn på att allt kommer att bli av, men samtidigt kommer ju massvis av annat kul dyka upp också så det är finfina förutsättningar för ett nytt bra år det här. Ska skriva lite om Köpenhamns-weekenden snart också som var magiskt lyckad men det kom lite i andrahand iom lägenheten nu.

tumblr_mj6xr34xln1rnqouso1_500.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen en ganska dum fråga då du bor i Stockholm. Men vilken Summerburst blir det? GBG eller Stockholm?

 

Stockholm (= Att få korta ner taxiriden hem från 40 min till 5 min är något jag ser fram emot. Något jag delar med många kära irlare, Grisen har specifikt uttryckt sin egoistiska glädje över min flytt då han slipper en taxirake på 500kr efter varje Cc-kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inne i en euforisk period för tillfället. Styrde upp en spontan förfest igår där jag påbörjade bartömningen inför flytten samt en grillmiddag osv med väldigt blandade gäster. Helt övertygad om att vissa som inte känner mig så väl måste ha varit säkra på att jag var proppad med droger eller något för att vara sådär kärleksfull utan kemisk inblandning är fan sällsynt, ville kramas och bara förklara min kärlek för alla konstant :D

 

rmqm4x.jpg

 

Tyvärr så ledde detta till att jag sällskapsdrack för mycket. Alla hade anledningar att fira, ena tjejen hade precis kommit ur ett destruktivt förhållande, en tjej fyllde år, en nära vän hade kvalat upp till div1 i handboll, någon hade gjort sin sista revy föreställning, jag hade mitt lägenhetsköp och två andra vänner hade precis avklarat sin vecka av soppdiet för att inte tala om att vårkänslorna gav alla en knuff i rätt riktning. Bjöd på så snuskigt gott vin, öl, champagne, alla taxfree vodkor som aldrig dracks annars samt finrommen. Sen massa shots på det och dryckesspel på vägen in som ledde till att jag knappt visste vem jag var. Nekad på Berns (aldrig hänt innan) för att sen ta mig in på Spy Bar efter att ha blivit kraftigt ifrågasatt (med all rätt) för att dansa i stil med Leo på hans bröllop i Wolf of Wall Street dränkt i popcorn för att sen bli nappad av vakten på vägen in i vippen (var nog inte så sneaky som jag trodde). Hon var tämligen oresonlig och ville inte alls höra på mina ursäkter och vart överraskande brysk innan vi fann lite kärlek till varandra. Tyvärr var det försent och jag stod i min vodkadränkta jacka på väg ut vid det laget. Vännerna visade på solidaritet och joinade hela högen varpå vi satt 8 pers i en stortaxi och åkte till alla hörn av Stockholm och landsbygden med Harry Potter bloopers på iPaden i framsätet innan jag klev av vid slutdestinationen. Betalade även en nära väns kväll samt taxi, förfest.... Det var inte sunt förnuft som styrde mig igår men jävlar så bra jag mådde (=

 

Leonardo-DiCaprio-Dancing-The-Wolf-of-Wall-Street.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...