Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dag 6 på förkylningen och jag vaknar småsteamad för andra dagen i rad. Även 6 dagar sedan jag umgicks med någon och 6 dagar sedan jag tränade. Börjar klättra lite på väggarna och prata med mig själv konstant.

 

Startade dagen igår med att bli attackerad på 4 bord 5-10 av reg, droppar två inköp de första fyra händerna med KKvAK och QQvJJ samt ett till minuten senare med AQv33 på Q3x 3 betad. Spelade dock snuskigt bra och lyckades hämta upp från 45k ner till 15k innan han faktiskt drog, vilket var skönt för egot iaf även om det var en dyr start. Minimala swongz dagen ut tills jag ska gå och lägga mig och har glömt att stänga ena kontot där en €200 kille kommer in på nl600 och rider upp det till €1400 och off to bed I go sådär härligt tiltad.

 

Mycket smågrejer som stör för stunden och känner mig inte helt hundra, skulle sitta fint med att ha lite att se fram emot och framförallt få husförsäljning/lägenhetsköp löst asap... Anticimex ska inspektera huset på fredag och one mf time att jag dodgear kostnader som gör att jag inte kommer kunna köpa något jag vill ha sen :) (passive aggressive smiley)

 

Party har ju varken bra support eller är snabba. Brukar få vänta dryga veckan, och få något halvkorkat svar.

 

Fortfarande inget svar :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt bilbatteri på plats och man har äntligen en (för stunden) fungerande bil igen vilket är fruktansvärt skönt.

 

Eftersom jag ändå spewar med nonsens så kan jag tillägga att jag lyckades genomföra ett hittills oöverträffat gympass idag efter en veckas förkylning samt följt av 24h fasta. PB noteringar i både bänk, böj och chins. Chiliburgare har aldrig varit så gott som ikväll!

 

Edit: och mark också tror jag, men där är jag så svag att det är skämskudde varje gång. Jävlar va skönt det var att få träna igen, helt osann skillnad i humör från när jag skrev mitt morgoninlägg trots att jag är fattigare nu än då (sorry ludde, 5h att vända det på dock)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag sitter bara och studsar för mig själv. Lyssnar på megago musik och skriver till alla möjliga främmande vänner och pratar nostalgiska minnen samtidigt som jag railar NBA och grindar in småpotter på nl200. Öppnar sessionen med att få in AJvAK på nl1k första handen och blir runnad men ler ändå. Uppskattar att det är pga:

 

Känner mig frisk

Umgicks med vänner för första gången på en vecka ikväll

Tränade

Bilen fungerar igen

Är nöjd med mitt pokerspelandes

Myser i min nya supersköna tröja

 

I den ordningen.

 

Spewar in lite låtar som är magiska när jag mår så här bra:

 

Pachanga Boys - Time (de spelar på fotografiska 1 mars)

Phil Weeks - Live at Palladium

Whipped Cream (loungig)

When Radio was Boss

 

Sen från ingenstans en fin fransk låt som jag inte har en aning om ett ord av vad dom säger i och vill inte veta heller (=

 

Grindlåt!

 

ws798z.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Det var hörlursbristen som hindrade mig från att sätta mig och åka kommunalt i 45 min :(

 

 

 

Jag pendlat ca 60min om dagen hela vintern och har valt att göra det helt musik samt internet-fritt. Skulle helt klart säga att min livskvalitet ökat och att jag uppskattar att åka tunnelbana mer.

 

Testa i två veckor vetja ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pendlat ca 60min om dagen hela vintern och har valt att göra det helt musik samt internet-fritt. Skulle helt klart säga att min livskvalitet ökat och att jag uppskattar att åka tunnelbana mer.

 

Testa i två veckor vetja ;-)

 

Uppskattar musiken för mycket tyvärr Opteronovic...

 

Blir alltid på lite bättre humör av att läsa din db, hoppas du mår såhär bra oftare : )

Magisk fransk låt också.

 

That timing! Någon gång med några veckors mellanrum krävs det i mitt liv att jag kliver upp obekvämt tidigt, idag pga fuktinspektion av huset vid 10. Väl i sängen var det massiv förvirring av både vem man var och var man befann sig men tre koffeintabletter senare (inte listat ut hur man gör kaffe på nya maskinen än, 25 år gammal) pigg som en lärka. Som alla vet, men det behövs konstateras med jämna mellanrum om inte annat för min egen skull, så är det så överlägset med 6h sömn ex 4-10 än 8-9h 6-14/15. Fick dessutom bra besked också så svävar lite på moln för tillfället, istället för de förväntade grova mögelskadorna (vän som nojat upp mig) så var det ett ventilations issue som skulle gå på 10k typ. Konsulteringskostnaden på 3200:- för 5 minuter var otroligt rimlig dock!

 

Kanske inte ser mycket ut för världen men har iaf en väldigt bra start på dagen (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är OS-semi och jag har bara väntat på den här riktiga matchen då min egen entusiasm har varit väldigt låg i tidigare matcher. Came to this conclusion

 

lr2ZIuS.png

 

Med det sagt så är det klart man gläds åt att de tog sig till final såklart.

Håller med. Inte vidare intresserad, men jag måste säga att det är extremt kul att jobba för ett finskt företag en dag som denna :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är OS-semi och jag har bara väntat på den här riktiga matchen då min egen entusiasm har varit väldigt låg i tidigare matcher. Came to this conclusion

 

lr2ZIuS.png

 

Med det sagt så är det klart man gläds åt att de tog sig till final såklart.

 

Kommer nog aldrig +1 dig mer än vad jag gör angående hockeyn :(

 

Suget för hockeyn dalar ju äldre jag blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan dock tänka mig att Liverpools matcher är relativt entertaining för en neutral åskådare... Skillnaden på klass i försvar/anfallsspel är helt stört men väldigt viktigt att inte låta Spurs komma närmare idag.

 

Igår var det Berns som kryllade av vackra kvinnor och överlag roliga randommänniskor som bjöd på sig själva på ett osvenskt vis. Annorlunda och rolig kväll vars enda downer var att man blev teasad när man såg Axel Boman spela på 2.35:1 varpå vaktis säger att biljett är nödvändigt :(

 

JUSTE, det är Clippers - OKC ikväll, två av de mest sevärda lagen i NBA. Matchen visas kl19 på TV10 och är perfekt för er som är nyfikna på varför jag haussar den här ligan så pass mycket. Ge den en chans gott folk!

 

tumblr_melb0nMu9z1ruuu4oo1_400.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...