Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är lite halvoff den här helgen eftersom det är VM i othello där jag hårdgajstar att Makoto skall vinna. Han spelar playoff om sista semifinalplatsen efter ett miserabelt grundspel, jag railar via www.liveothello.com där matchen kommenteras av bla Ben Seeley (tvåfaldig världsmästare). Inte för att jag tror att någon annan på PF än jag bryr mig, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite halvoff den här helgen eftersom det är VM i othello jag hårdgajstar att Makoto skall vinna. Han spelar playoff om sista semifinalplatsen efter ett miserabelt grundspel, jag railar via www.liveothello.com där matchen kommenteras av bla Ben Seeley (tvåfaldig världsmästare). Inte för att jag tror att någon annan på PF än jag bryr mig, men ändå.

 

Du fick iallafall mig att klicka på länken vilket innebär att det nu är 143 viewers... Är bara extrem hobbyspelare så kommentarerna är lite out of my league. Dock inte helt ointressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, mot mig så lurade han bordsdomaren till att inte tillåta mig att justera mitt drag efter en felvändning (något som enbart sker i VM där det finns just bordsdomare för att säkerställa att alla drag läggs rätt), mot David Shaman (fyrfaldig världsmästare) så försökte han överklaga en förlust pga att en bricka ramlat av brädet precis i slutet och Shaman plockat upp den med "fel hand" när han lade tillbaka den (man får bara vända brickorna med en hand i turneringar).

 

I princip blir det ett council of federations (typ möte med högsta tävlinginstansen) varje VM pga att Matthias Berg gnäller efter en förlustmatch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nånstans i cyberrymden (som inte är hård verklighet á la Tradera) lade jag tidigare ett $1k-bud i ett slags informell auktion (forumtråd) på ett paket till WPT bootcamp.

 

Det kändes som ett skambud då paketet ska vara värt $4.5k och jag tänkte "varför inte?", en vecka på lyxhotell med all inclusive lät inte så farligt för $1k.

 

Problemet är ju bara att flyg inte ingår. Det är visst dyrt att flyga till Dominikanska Republiken.

 

Hoppas verkligen att någon bjuder över mig innan tisdag, då den informella auktionen går ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju bara att flyg inte ingår. Det är visst dyrt att flyga till Dominikanska Republiken.

Runt $1300.

 

Rekommenderar Air France, då får du Arlanda - Ch. De Gaulle - Punta Cana och förvisso är CDG en skitflygplats, men du slipper USAs fantastiskt dåliga immigrationsmyndighet bara för att mellanlanda och byta flyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tidernas sämsta på att flyga och boka flyg och hitta billigt osv. Jag kollade lite på mrjet, som jag fått för mig är bra, och såg nån resa för 11500 svenska, så det är väl ungefär samma.

 

Det var iofs till Santo Domingo. Det visar väl hur lite jag vet.

 

Gaaah.

 

Jag hoppas verkligen nån bjuder över mig. Typ nån amerikan, som bor närmre DR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag haft 20k mer flygpoäng så hade jag bjudit över - då hade jag kunnat flyga business dit och ekonomi hem, för 3k svenska i skatter.

 

Business över Atlanten är verkligen nöten, så man kan ligga ner och sova.

Ekonomi är verkligen antinöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra match mot Shahin i Buzz nyss, och jag var vaken den här gången. 4-2 i matcher. Skönast seger var när jag vann en omgång med både mode och sportfrågor i absolut sista frågan.

 

Lite sjukt att vi nu spelat 11 gånger och jag aldrig har fått välja ämne annat än i första omgången bara. Jag funderar på att lägga mig i spelomgång två för att få välja till sista, men det känns som fusk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...