Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till!

 

Att du spelar i Barcelona fick mig att tänka på följande från förra året (ja, mitt minne lagrar märkliga saker):

 

På Arlanda träffade jag Christer och Daniel från Poker Magazine. Vi började såklart prata friidrott, och det hela slutade såklart i en serie vadslagningar: Först och främst, nämnda herrar ser ut som Helan och Halvan på solsemester på Mallis.

 

"1995 var jag Europaelit i Amerikansk Fotboll", sa Christer. Javisst, men det var för tolv år sedan och 30 kilo sedan! Vi började diskutera hur många världsrekord i friidrott man som runt 40-årig otränad man skulle kunna slå, om man fick 50% "rabatt" på rekordet. Världsrekordet i höjdhopp är typ 2.45, så det skulle man ju slå med lätthet - 1.23 kliver man ju över. Att springa 100 meter på 19 sekunder, det är inte direkt lätt, men det kan nog gå. Man luras av att man sprang dessa grenar på 14 sekunder när man gick i gymnasiet - nu handlar det som sagt om 40-åring som inte tränat de senaste decenniet.

 

Så nu har jag en vadslagning med Daniel. Han är hyggligt tränad, spelar tennis, och ska därför slå fem valfria världsrekord. 100 meter och höjdhoppet kan han nog klara av, kanske 400 meter, men sedan tror jag att det är totalt omöjligt. Klumpendusen Christer ska klara av ett rekord, och det är 100 meter. Han är övertygad om att han klarar det, och jag är lika säker på att han inte gör det.

 

Hur gick det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken livstilt man hamnade i nu då - inte bara att man tiltade i EPT, satte på datorn och såg att det fanns en EPT sattelit på Everest till EPT Polen. 24 startande för $320 per skalle ger ett fint övervärde - men så har Everest tagit bort garantin! Så det blev tre vanliga pengapriser i stället. Skit helt enkelt, nu finns det alltså bara Stars att kvala på?

 

Leder turren förvisso, men jag känner faktiskt inte för att spela en 24-manna SnG, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Spanien är ett underverk av in-effektivitet.

 

Först var det 100 i kölista.

Sedan fixade de tre bord extra så de fick ihop 330 startande i alla fall. 300 var ju max men det var så synd om folk som var på kölistan.

 

Nu kom officiella startantalet: 292.

 

Skickligt på något sätt.

 

Hittade dock mig inte i startlistan:

Jan Brandoborn Switzerland

[ ] Rätt förnamn

[ ] Rättstavat efternamn

[ ] Rätt nationalitet

 

Noll rätt av tre är nästan "Körkort Sverige-klass".

 

Drar härifrån kl 8 i morgon bitti. Ju kortare tid i detta uland desto bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon bär det av till Tallinn, tyvärr... Hade såklart hoppats på att vara kvar i Tallinn.

 

Arlanda (SAS) -> Malmö (SAS) -> Arlanda (Sterling) -> Barcelona (Spanair) -> Arlanda (Norwegian) ->Tallinn (Norwegian) -> Arlanda (SAS) -> London (SAS)-> Arlanda (Air Baltic)-Riga (Mysko bolag) -> Kiev (Ukraine International) -> London (Brittish Airways) -> Arlanda.

 

Det finns såklart många som flyger mycket mer än mig, men detta kanske är lillrekord i olika flygbolag för en pokerspelare under en och samma månad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon bär det av till Tallinn, tyvärr... Hade såklart hoppats på att vara kvar i Tallinn.

 

Arlanda (SAS) -> Malmö (SAS) -> Arlanda (Sterling) -> Barcelona (Spanair) -> Arlanda (Norwegian) ->Tallinn (Norwegian) -> Arlanda (SAS) -> London (SAS)-> Arlanda (Air Baltic)-Riga (Mysko bolag) -> Kiev (Ukraine International) -> London (Brittish Airways) -> Arlanda.

 

Det finns såklart många som flyger mycket mer än mig, men detta kanske är lillrekord i olika flygbolag för en pokerspelare under en och samma månad?

 

hoppas du har en bra bok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon bär det av till Tallinn, tyvärr... Hade såklart hoppats på att vara kvar i Tallinn.

 

Arlanda (SAS) -> Malmö (SAS) -> Arlanda (Sterling) -> Barcelona (Spanair) -> Arlanda (Norwegian) ->Tallinn (Norwegian) -> Arlanda (SAS) -> London (SAS)-> Arlanda (Air Baltic)-Riga (Mysko bolag) -> Kiev (Ukraine International) -> London (Brittish Airways) -> Arlanda.

 

Det finns såklart många som flyger mycket mer än mig, men detta kanske är lillrekord i olika flygbolag för en pokerspelare under en och samma månad?

 

 

Man är ju lite skada, för jag det kändes helt naturligt och jag trodde för några sekunder att du spelat HiLo med flybolag. För när du skrev "lillrekord" så tänkte jag, ja faan, han har ju satt lägstahanden! Men hur som, för att vinna höga-handen, vad krävs? Nya Airbusen med Quantas, Singapore, Thai, Qatar och Cathay? Men det blir ju konstigt att dela potten 50/50 på Hi och Lo, för man har ju investerat mycket mer på Hi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till satellitkungen (och andra som känner sig manade). Två säten står på spel, ointressant tröstpris till trean. Vad gör vi?

 

Starting game 3682618867.

 

optietrader is at seat 0 with 5,730.

sumai is at seat 3 with 3,110.

J-et is at seat 6 with 8,570.

iltoscanos is at seat 7 with 5,590.

 

The dealer is seat 0.

 

sumai posts a blind of 200.

J-et posts a blind of 400.

optietrader posts an ante of 50.

sumai posts an ante of 50.

J-et posts an ante of 50.

iltoscanos posts an ante of 50.

 

(J-et is dealt 7s 7h.)

 

Pre-flop:

 

iltoscanos folds.

optietrader raises 400.

sumai goes all-in for 2,860.

J-et?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade också över det där. Jag tar det som en Freudiansk felskrivning (alla vet ju att Ola har en dragning åt österlandet och dess damer) och han igentligen skulle skrivit Barca vid andra tallin... Men med Gdaily kan man inte så noga veta. Det är ju möjligt att han försöker sig på en tidig bluff för att lura sina motspelare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte sova, så jag spelade en HU sng. Efter att han träffat triss på rivern så låg jag pyrt till med 55 marker, dubblade en gång och glömde bort att klicka handen efter pga att jag satt och surfade så jag foldade den. Sedan fick han den här brinningen:

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $22+$1 Tournament, 15/30 Blinds (2 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

Hero (SB) (t95)

Button (t2905)

Preflop: Hero is SB with Adiamond.gif, 2club.gif

Button raises to t90, Hero raises to t95 (All-In), 1 fold

Total pot: t180

 

Hero didn't show

Outcome: Hero won t180

 

Efter det så dubblade jag med ett flushdrag som träffade par på rivern så jag hade 340.

Handen efter det så fick jag AA och dubblade igen.

Handen efter det så fick jag Q9 och en gratisflopp. Jag ställde med mina 630 kvarvarande på Q-höga floppen och den här gången köpte han inte ut med sitt mittenpar.

Sedan förlorade jag 250 marker i två potter varvid jag bluffade hem potten efter dessa med ett absurt överbet på rivern.

Och efter det fick jag JJ, "lastade" (notera att jag är ett år efter med den hippa inneslangen) rakt av och fick syn av 22.

Fem händer senare hade jag vunnit sngn (sista handen var 33 vs Q8 AI pre).

 

Det händer en del udda saker när man spelar HU sngs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #20480725976: Tournament #108312681, $100+$9 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2008/09/17 14:36:09 ET

Table '108312681 7' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: studmonster (3530 in chips)

Seat 2: Manola Depp (3290 in chips)

Seat 3: Gkastone (3765 in chips)

Seat 4: Belabacsi (1190 in chips)

Seat 5: misterkoen3 (7535 in chips)

Seat 6: bukithepro (4410 in chips)

Seat 8: 150474 (8120 in chips)

Seat 9: steambull (3745 in chips)

steambull: posts small blind 75

studmonster: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Manola Depp 3 of Hearts10 of Clubs

Manola Depp: folds

Gkastone: folds

Belabacsi: folds

misterkoen3: folds

bukithepro: raises 250 to 400

150474: calls 400

steambull: folds

studmonster: calls 250

*** FLOP *** 10 of DiamondsJack of Diamonds9 of Diamonds

studmonster: checks

bukithepro: checks

150474: checks

*** TURN *** 10 of DiamondsJack of Diamonds9 of Diamonds8 of Diamonds

studmonster: bets 150

bukithepro: calls 150

150474: folds

*** RIVER *** 10 of DiamondsJack of Diamonds9 of Diamonds8 of DiamondsQueen of Diamonds

studmonster: bets 750

bukithepro: calls 750

*** SHOW DOWN ***

studmonster: shows Ace of ClubsQueen of Hearts (a straight flush, Eight to Queen)

bukithepro: shows 9 of HeartsKing of Diamonds (a straight flush, Nine to King)

bukithepro collected 3075 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 3075 | Rake 0

Board 10 of DiamondsJack of Diamonds9 of Diamonds8 of DiamondsQueen of Diamonds

Seat 1: studmonster (big blind) showed Ace of ClubsQueen of Hearts and lost with a straight flush, Eight to Queen

Seat 2: Manola Depp folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Gkastone folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Belabacsi folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: misterkoen3 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: bukithepro showed 9 of HeartsKing of Diamonds and won (3075) with a straight flush, Nine to King

Seat 8: 150474 (button) folded on the Turn

Seat 9: steambull (small blind) folded before Flop

WTF?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marc Cuban, stenrik entreprenör som äger Dallas Maverics, har en kul blog:

 

One last point, has the irony of 3 of largest companies in the country who make their money giving financial and insurance advice to companies and individuals, are facing ruin from the advice they gave themselves ? If this isnt a lesson to every individual who is taking advice from an investment firm, i dont know what is.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han tänkte nog som Bobby Baldwin sa i juli 2007 när han bara synade ner Brian Townsends 3barrellsbluff på river med nötterna (som han hade floppat):

- Tänkte visa honom att jag visste att han var helt tom o bara bluffade.

 

Och potten var på..... 1,8 miljoner dollar!!!

 

hahaha, är det han gamlingen som bara spelar KK och AA på HSP ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej den tönten hette Bob Stupak.

 

Bobby Baldwin är en f d WSOP main event mästare och högt respekterad.

 

Bland annat "Bobbys Room" i Bellagio där The Big Game spelas är döpt efter honom.

 

Förtjänar ingen pokerrespekt om han gör sådana spel.

Däremot kanske dom låtsas respektera hans spel för att sedan se honom skänka bort miljoner i the big game.

 

Var det inte Jerry Buss?

 

Nej, han är lite lösare än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...