Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

Tänk att jag glömmer den där satans turren varje månad.

 

Ang AQo så trodde jag också att ett vik pre var på sin plats, samt att om jag hade spelat handen så hade jag stoppat in bakom limparen.

Oj var det en limpare med? Det såg jag inte. Glöm vad jag sa då, all-in eller fold beroende på hur limparen spelat tidigare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, inte brukar väl folk limpfolda 4-5bb i satelliter? Oftast brukar en limp där betyda rätt bra händer, så jag blixtviker då om han inte visat fisktendenser innan.

 

Helt OT, men jag satellitade just in till 750K på FTP med hela 240 marker kvar på 1000/2000/200. Himla bra beräknat måste jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför?

 

Därför att jag sågade Ocklinds blogg i ett inlägg i samband med "The Game" :)

Och jag står fortfarande fast vid att de efterhandsannalyser han skrev och gjorde då inte kändes så trovärdiga.

 

Har dock börjat läsa den igen för att se om nåt nytt dyker upp i Ocklind/Norinder "bråket" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Proffs man är, jag blev instejkad i WSOPE PLO-kvalet av två glada gentlemen.

 

Nu, om jag bara kommit ihåg att anmäla mig till turneringen hade jag säkert kvalat in mig till ett värde av 14k, men istället får jag laga mat som vi skall ha tills imorgon.

 

Tekniskt sett kom jag iofs ihåg det, men jag råkade tydligen avanmäla mig av misstag. Och de hade ingen late registration.

 

Men HataB2Bs dagbok är tillbaka på forumet, så lite nytta har jag gjort idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola säger:

kan pasta bli för gammal?

Jens säger:

Njaeoo

Jens säger:

Om det inte är mögel på den så är det nog lugnt

Jens säger:

Oavsett så kommer du att hetta upp den till 100 grader i runt tio minuter vilket lär ta kol på den mesta ohyran

Ola säger:

Då blir det årgångspasta med mangochutney och syltade kantareller. Till detta serveras en årgångsporter

Ola säger:

Stod på flaskan att den kanmed fördel lagras i tio år

Jens säger:

Låter som att det kan vara jävligt gott eller jävligt vidrigt. Coinflip

Ola säger:

Portern tappades 1992 och pastan hade sista förbrukningsdag 1999

Jens säger:

Mangochutney och syltade kantareller i all ära... men till pasta? Skulle det inte funka bättre med ris?

Jens säger:

Lol, jag var fan knappt född 92

Ola säger:

jag äger inte ris

Jens säger:

Om pastan är så gammal ska du nog fan inte ge dig på den

Jens säger:

Trodde den var typ ett år gammal eller så

 

Vi får väl se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv blev jag beordrad att göra köttfärssås igår efter att jag missat turneringsstarten. Fair enough, det gick bra och den blev god. Sedan lade jag den i ett par plastbunkar och ställde ut den på balkongen för att den skulle svalna.

 

Och glömde den där.

 

Det var 11 grader ute när jag vaknade imorse - kan någon förklara om den blivit dålig eller fortfarande är ätbar? Ola är diskad från att svara förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I wouldn't.

 

Förresten, det där med att ställa mat på kylning är förlegat. Har du ett sjysst kylskåp så ska maten in där omedelbums. Orsaken till att folk fortfarande låter mat stå på kylning är väl en gammalmodig tanke som kommer sig av att kylskåpen från förr hade så dålig verkningsgrad att om du ställde in en varm tallrik så steg temperaturen i kylskåpet.

 

Så, släng såsen, koka ny, in i kylen, var glad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv blev jag beordrad att göra köttfärssås igår efter att jag missat turneringsstarten. Fair enough, det gick bra och den blev god. Sedan lade jag den i ett par plastbunkar och ställde ut den på balkongen för att den skulle svalna.

 

Och glömde den där.

 

Det var 11 grader ute när jag vaknade imorse - kan någon förklara om den blivit dålig eller fortfarande är ätbar? Ola är diskad från att svara förresten.

 

 

Släng!!

...eller chansa och kanske åka på nåt kul och ligga däckad ett tag.

UR Choice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I wouldn't.

 

Förresten, det där med att ställa mat på kylning är förlegat. Har du ett sjysst kylskåp så ska maten in där omedelbums. Orsaken till att folk fortfarande låter mat stå på kylning är väl en gammalmodig tanke som kommer sig av att kylskåpen från förr hade så dålig verkningsgrad att om du ställde in en varm tallrik så steg temperaturen i kylskåpet.

 

Så, släng såsen, koka ny, in i kylen, var glad.

 

Eh. Skulle ju rekommendera att låta maten stå på kylning innan och det är inte för att man riskerar att få maten varm utan det drar ju naturligtvis väldigt mycket extra energi om kylskåpet ska kyla ner x antal grader extra i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh. Skulle ju rekommendera att låta maten stå på kylning innan och det är inte för att man riskerar att få maten varm utan det drar ju naturligtvis väldigt mycket extra energi om kylskåpet ska kyla ner x antal grader extra i onödan.
Ett bra sätt att förhindra bakterietillökning i tillagad mat är att kyla maten snabbt. Annars ökar risken för matförgiftning. Med småbarn i hemmet är det ju att föredra att de inte drabbas av diareer osv i onödan. Kyl därför snabbt. Om man nu inte vill sätta in det i kylen och dra lite extra el så kan man sätta ner matbunkarna i ett kallt vattenbad.

 

Enligt livsmedelsverket: http://www.meny.se/admin/dokument/dokument/Undvik%20matf%C3%B6rgiftning.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju alldeles glömt bort att skriva VAR du köpt köttfärsen...

 

Är den från ICA så är den, med största sannolikhet, redan över 1 år gammal och bakterierna ligger trofast och inväntar tio minuters skön värme. En självklar insta-släng.

 

Är det Lidel så är den fullt ätbar, inte för att den är purfärsk, utan för att den är fullproppad med tyska kemikalier som dödar allt levande (inklusive dina barn - om du ger dem mer än 2 portioner köttfärssås).

 

Konsum kan du dock lita på... Bara att tillaga på stört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den från ICA så är den, med största sannolikhet, redan över 1 år gammal och bakterierna ligger trofast och inväntar tio minuters skön värme. En självklar insta-släng.

 

Bättre upp, den är köpt på den ICA Maxi som var med i Janne Josefsson-programmet.

 

Ok, vi slänger väl den då. Synd, den som var ganska god när jag provsmakade igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska ha respekt för mat, det insåg jag när jag och tjejen var i Jurmala på spa över en långhelg. Näst sista kvällen gick vi till en indisk restaurang och jag konstaterade lugnt att här kan dom knappast lyckas få till nån stark mat, så jag tog kyckling Vindaloo som alltid brukar va bland det starkaste. Den var sjukt stark, svettades konstant, men riktigt god. Men hur kycklingen egentligen mådde var en annan historia.

 

Tänker inte kommentera huruvida jag sket på mig i sängen på lyxhotellet eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska ha respekt för mat, det insåg jag när jag och tjejen var i Jurmala på spa över en långhelg. Näst sista kvällen gick vi till en indisk restaurang och jag konstaterade lugnt att här kan dom knappast lyckas få till nån stark mat, så jag tog kyckling Vindaloo som alltid brukar va bland det starkaste. Den var sjukt stark, svettades konstant, men riktigt god. Men hur kycklingen egentligen mådde var en annan historia.

 

Tänker inte kommentera huruvida jag sket på mig i sängen på lyxhotellet eller inte.

 

Tror bestämt att du just avslöjade det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...