Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dagens intressanta länk är en analys av PartyGamings halvårsrapport.

 

http://www.poker-king.com/poker-king-articles.php?article=507

 

Personligen tyckte jag det mest intressanta var att "Customer debts down significantly from previous years." Kort sagt, folk har inte lika mycket pengar kvar på nätet (eller åtminstånde inte på Party Poker).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens intressanta länk är en analys av PartyGamings halvårsrapport.

 

http://www.poker-king.com/poker-king-articles.php?article=507

 

Personligen tyckte jag det mest intressanta var att "Customer debts down significantly from previous years." Kort sagt, folk har inte lika mycket pengar kvar på nätet (eller åtminstånde inte på Party Poker).

 

 

Men när skedde USA-banningen? Den borde påverka detta rätt så rejält ffa på Partypoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"7. PartyGaming has $148.5 million in cash.....

 

...Declining market share in the poker industry will only hurt their entire operation over the long-haul, and the company definitely needs to figure out a way to reverse their momentum. "

 

Ja jag menar det, what does $148 Million even buy you these days.

 

EDIT: Ajo jag vet vad som menas med det dem säger, tycker bara det är roligt när det handlar om ett bolag som gör astronomiska vinster och måste JOBBA FÖR O INTE GÅ UNDER SNART LIXOM!!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga är att du tycker det är positivt med hög likviditet. Vilket gemene man kanske gör men rent affärsmässigt är det inget vidare.

IMHO är det ett stort jävla svaghetstecken att man inte har varken idéer eller ambitioner med sitt företag än att spara pengar på hög. Att man tror banken genererar högre avkastning än den affärsmodell man skapat.

 

 

Feta kassor är också ett galet stort incitament för uppköp och fientliga bud =instabilitet.

Fråga han som fick betalt med sina egna pengar när han sålde Trustor ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga är att du tycker det är positivt med hög likviditet. Vilket gemene man kanske gör men rent affärsmässigt är det inget vidare.

IMHO är det ett stort jävla svaghetstecken att man inte har varken idéer eller ambitioner med sitt företag än att spara pengar på hög. Att man tror banken genererar högre avkastning än den affärsmodell man skapat.

 

 

Feta kassor är också ett galet stort incitament för uppköp och fientliga bud =instabilitet.

Fråga han som fick betalt med sina egna pengar när han sålde Trustor ;-)

 

If you dont want to dance you dont have to Joe. But please dont assume I dont.

 

Jag såg det humoristiska i det, jag anser att Party Poker redovisar fin vinst. Take a chill pill and live Falk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släpper lite skvaller istället:

 

Full Tilt Poker Game #7928767638: Table Pang (heads up) - $1/$2 - Pot Limit Omaha Hi - 2:40:18 ET - 2008/09/04

Seat 1: TriggaFinga ($75.60)

Seat 2: TerrorOfSweden ($122.50)

TerrorOfSweden posts the small blind of $1

TriggaFinga posts the big blind of $2

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

TerrorOfSweden raises to $6

TriggaFinga: terror you are the man

TriggaFinga raises to $18

TerrorOfSweden raises to $54

TriggaFinga raises to $75.60, and is all in

TerrorOfSweden: gl bro

TerrorOfSweden calls $21.60

TriggaFinga shows [Tc Kh Ad Ks]

TerrorOfSweden shows [2h 3s Kc As]

*** FLOP *** [4h 4s Jh]

*** TURN *** [4h 4s Jh] [5d]

*** RIVER *** [4h 4s Jh 5d] [7h]

TriggaFinga shows two pair, Kings and Fours

TerrorOfSweden shows a pair of Fours

TriggaFinga wins the pot ($150.70) with two pair, Kings and Fours

*** SUMMARY ***

Total pot $151.20 | Rake $0.50

Board: [4h 4s Jh 5d 7h]

Seat 1: TriggaFinga (big blind) showed [Tc Kh Ad Ks] and won ($150.70) with two pair, Kings and Fours

Seat 2: TerrorOfSweden (small blind) showed [2h 3s Kc As] and lost with a pair of Fours

 

Dealer: TriggaFinga wins the pot ($150.70) with two pair,

Kings and Fours

TerrorOfSweden: now quit ;)

TriggaFinga: u think i should?

TerrorOfSweden: yea

TriggaFinga: k

TriggaFinga: last hand

TerrorOfSweden: ima play kidhustle now

TriggaFinga: thx for you

TriggaFinga: =)

TerrorOfSweden: gg

TriggaFinga: i will tell this story

TriggaFinga: forever

TriggaFinga: you're awesome

TerrorOfSweden: hows your nick spelled hustle

TriggaFinga: ill watch you on the rail everytime you're on

TriggaFinga: good luck

 

 

Oddsen för att det är rätt person som spelar på kontot lär inte vara så goda imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill skriva något roligt men kommer inte på något bra.

 

Orsaken är troligen att jag har sovit dåligt i veckan. I går natt lade jag mig klockan 01:00, sedan vaknade jag 03:28 av att min dotter stod vid sidan om sängen och knuffade på mig med båda händerna för att jag skulle flytta på mig. Tydligen hade hon drömt en mardröm. Jag hasade åt sidan och gav henne en av mina kuddar. Hon lade sig ned och lyckades med konststycket att ta upp 80% av sängarean och 100% av täcket (frugan har en tempurmadrass och ligger några centimeter upp, så det är liksom bara halva sängen som är tillgänglig rent utrymmesmässigt). Och fönstret var öppet. Kallt som fan var det. Jag försökte ta tillbaka täcket, men hon vann på ren ihärdighet.

 

Frugan gick upp klockan 05:30, då rullade jag över på hennes sida säng istället. Men alla vaknade och förde ett jäkla liv så jag fick gå upp 06:10.

 

Sedan drack jag för mycket Red Bull för att hålla mig vaken, och så blev jag jättehungrig när sockret gick ur kroppen. Så jag åt pizza till lunch. Mycket dåligt.

 

Jag måste äta bättre och sova mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga är att du tycker det är positivt med hög likviditet. Vilket gemene man kanske gör men rent affärsmässigt är det inget vidare.

IMHO är det ett stort jävla svaghetstecken att man inte har varken idéer eller ambitioner med sitt företag än att spara pengar på hög. Att man tror banken genererar högre avkastning än den affärsmodell man skapat.

 

 

Har du nånsin ägt eller drivit ett företag? Att ha hög likviditet är grýmt.

 

För det första kan du dela ut pengar till dig själv (vilket är huvudsyftet med ett företag att göra ägarna rika).

 

För det andra har du möjlighet att satsa utan ta att ta banklån, vilket innebär både betydligt större kontroll och mindre risk än om du behöver annan finansiering.

 

För det tredje ger det en buffert mot dåliga år.

 

För det fjärde lägger det fokus på vinsttänkande inte. Hellre pengar i kassan och vinst än fina nyckeltal.

 

 

 

 

Feta kassor är också ett galet stort incitament för uppköp och fientliga bud =instabilitet.

Fråga han som fick betalt med sina egna pengar när han sålde Trustor ;-)

 

Ja, om företagen är oseriösa eller bara drivs av anställda (vilket typ nästan alla börsbolag görs) och inte grundare och affärsmän.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

av att min dotter stod vid sidan om sängen och knuffade på mig med båda händerna för att jag skulle flytta på mig.

Odds på äldre dottern: 1.50

Odds på yngre dottern: 2.50

 

 

Har du nånsin ägt eller drivit ett företag? Att ha hög likviditet är grýmt.

Jag driver företag. Man ska varken ha hör eller låg likviditet. Man ska ha rätt likviditet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken basketspelare tror du Stars kommer signa Göran? De verkar ju samla ihop ett OS-lag. Själv tror jag på Magic Johnson.

 

Barkley gillar ju gambling.

 

Har dottern en mini säng annars kunde du väl kastat dig ner i den :)

Bra read.

 

Odds på äldre dottern: 1.50

Odds på yngre dottern: 2.50

Yngre går till sin mamma när hon drömmer mardrömmar och den äldre går till mig. Så det var den äldre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yngre går till sin mamma när hon drömmer mardrömmar och den äldre går till mig. Så det var den äldre.
Snygg read jag har. Fast jag tänkte mera på att det verkar vara mer krut i lilltjejen som ger okända farbröder (dvs mig) inte bara en utan två kramar (och kan kung-fu), medan äldre tjejen springer och gömmer sig när grannen kommer på besök.

 

Det var något i julas också, lilltjejen öppnade jultomtens paket när hon inte kunde sova? Klipsk unge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Projektledaren i projektet bokade in mig på fyra (4!) entimmas telefonkonferenser idag.

 

När jag skall hinna med att jobba vet jag inte.

 

Jag säger inget mer för jag uttalar mig av princip inte om detaljer i mitt arbete, men låt oss säga att jag har starka åsikter om vissa saker just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nånsin ägt eller drivit ett företag? Att ha hög likviditet är grýmt.

 

För det första kan du dela ut pengar till dig själv (vilket är huvudsyftet med ett företag att göra ägarna rika).

 

För det andra har du möjlighet att satsa utan ta att ta banklån, vilket innebär både betydligt större kontroll och mindre risk än om du behöver annan finansiering.

 

För det tredje ger det en buffert mot dåliga år.

 

För det fjärde lägger det fokus på vinsttänkande inte. Hellre pengar i kassan och vinst än fina nyckeltal.

 

 

Ja, om företagen är oseriösa eller bara drivs av anställda (vilket typ nästan alla börsbolag görs) och inte grundare och affärsmän.

 

Att ha hög likviditet är inte grymt.

 

Vissta, du kan inte dela ut pengar om företaget inte har eller kan få tag i pengar, men det är väl snarare kassaflödet och företagets ställning i övrigt som är intressant och inte den för stunden faktiska likviditeten när man ska fatta beslut om utdelning. Sen att det är grymt med likviditet för att man kan dela ut pengar eller "satsa" är väl motsägelsefullt. Du menar att likviditet är bra för att man kan göra något av pengarna? (och därmed inte ha kvar likviditeten som du hävdar är grym). Då håller du ju med dom som hävdar att man inte bör ha pengar liggande utan att man bör förränta dom på bästa sätt.

 

Anledningen till att ta banklån bör vara att företaget tror sig kunna förränta pengarna till en högre ränta än vad det kostar att låna pengarna, förslagsvis genom att göra en investering av något slag. Om ett företag i snitt förräntar sitt sysselsatta kapital med 10% och kan låna pengar till 5% ränta (och behålla förräntningsgraden) bör företaget då inte låna? Givetvis är det där en förenkling då den ökade risken också bör beaktas, men principen håller.

 

Att det är en buffert mot dåliga år kan kanske vara en poäng i vissa fall, men det kan också argumenteras att ett större företag som har tjänat mer pengar på grund av att det inte haft en kassa liggande skulle klara motgångar bättre än ett mindre företag som tjänat mindre pengar.

 

Ditt stycke om vinsttänkande förstår jag inte, saknas det något ord? Håller för övrigt med om att eftersträvan av fina nyckeltal inte bör leda till lägre vinster. Finns många exempel på företag som leasear instället för att köpa för att slippa ta in tillgångarna i balansen, endast i syfte att visa bätttre nyckeltal och de kan tycka att det kan va värt att betala mer på lång sikt för att på kort sikt visa bättre nyckeltal. Det kan aldrig vara bra.

 

Affärsmän lär vilja få så bra avkastning som möjligt. Om de tycker det är viktigt att ha mycket pengar i kassan per definition är de nog inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa tål mer, alla tål mindre; precis som med alla andra potentiellt farliga substanser får man tänka på hur man bälgar i sig det. Att dricka en liter slovakisk Red Bull direkt efter årets hårdaste träningspass är antagligen direkt korkat. Att ta ett par svenska flaskor då och då är inte att rekommendera om man ligger i järnlunga men troligen ofarligt för alla vuxna människor utom HataB2B annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha hög likviditet är inte grymt.

 

Vissta, du kan inte dela ut pengar om företaget inte har eller kan få tag i pengar, men det är väl snarare kassaflödet och företagets ställning i övrigt som är intressant och inte den för stunden faktiska likviditeten när man ska fatta beslut om utdelning. Sen att det är grymt med likviditet för att man kan dela ut pengar eller "satsa" är väl motsägelsefullt. Du menar att likviditet är bra för att man kan göra något av pengarna? (och därmed inte ha kvar likviditeten som du hävdar är grym). Då håller du ju med dom som hävdar att man inte bör ha pengar liggande utan att man bör förränta dom på bästa sätt.

 

Anledningen till att ta banklån bör vara att företaget tror sig kunna förränta pengarna till en högre ränta än vad det kostar att låna pengarna, förslagsvis genom att göra en investering av något slag. Om ett företag i snitt förräntar sitt sysselsatta kapital med 10% och kan låna pengar till 5% ränta (och behålla förräntningsgraden) bör företaget då inte låna? Givetvis är det där en förenkling då den ökade risken också bör beaktas, men principen håller.

 

Att det är en buffert mot dåliga år kan kanske vara en poäng i vissa fall, men det kan också argumenteras att ett större företag som har tjänat mer pengar på grund av att det inte haft en kassa liggande skulle klara motgångar bättre än ett mindre företag som tjänat mindre pengar.

 

Ditt stycke om vinsttänkande förstår jag inte, saknas det något ord? Håller för övrigt med om att eftersträvan av fina nyckeltal inte bör leda till lägre vinster. Finns många exempel på företag som leasear instället för att köpa för att slippa ta in tillgångarna i balansen, endast i syfte att visa bätttre nyckeltal och de kan tycka att det kan va värt att betala mer på lång sikt för att på kort sikt visa bättre nyckeltal. Det kan aldrig vara bra.

 

Affärsmän lär vilja få så bra avkastning som möjligt. Om de tycker det är viktigt att ha mycket pengar i kassan per definition är de nog inte bra.

 

Kunde knappt ha sagt det bättre själv! Joefalk är ingen stjärna vad gäller företagande och aktieanalys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...