Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

Jag tog av mig grindhörlurarna (mongolidherpesSennheiser sug ett åsneödem som bara funkar på ena sidan nästan alltid nu för tiden) för att prata lite. Sedan när jag tar på mig dem igen är det som magi. Nästa låt har just börjat. Helt ovetantes, från ingenstans alls, möts jag av

 

Al Green - Take Me to the River.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:heart:

 

Frugan undrade just varför jag såg så nöjd ut.

 

Jag svarade "Al Green". Hon svarade "Varför har du då hörlurar på dig?". På den frågan hade jag inget svar, jag drog istället ur sladden till hörlurarna och lät musiken strömma ut i rummet.

 

Allt är bra just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En "spelare" modell tappad bakom flötvagnen igår skällde på mig för att jag isoleringsställer på bubblan mot en shortie, och inte synar så att den här hrrrm, semibegåvade finnen inte får vara med och checka ner honom. Shortien har bättre hand än jag, men vi splittar.

 

Mitt svar till den här spydige spolingen? Jag spitesynar ut nämnda shortstack ett varv senare så att finnen klämmer sig in i pengarna.

 

Det känns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fan en riktigt skön känsla när, i en CG, shortisen ställer, jag synar o en annan synar, och jag sedan bluffar ut honom på floppen o vid showdown visar min marginella hand (helst ska man förlora mot shortisen, och han som blev utbluffad hade bästa handen av oss tre) varpå snubben ballar ur i chatten och skriker att jag är dum i huvet och borde ha checkat ner hela vägen.

 

Turrespelare ftw LOL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game & Watch -> C128 (i 64-läget)

 

Ooooh, kära ungdom.

 

Jag kommer fortfarande ihåg hur det ska låta när man börjar en perfekt runda Donkey Kong: Bidap-ap-ap-bop-plipp. Bap-ap-ap-ap-ap-ap-ap-ap-bop-plirrrrrr! Pur glädje förpackad i en uppfällbar orange plastask.

 

Och CP\M-disketten, den fyllde verkligen sin funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooooh, kära ungdom.

 

Jag kommer fortfarande ihåg hur det ska låta när man börjar en perfekt runda Donkey Kong: Bidap-ap-ap-bop-plipp. Bap-ap-ap-ap-ap-ap-ap-ap-bop-plirrrrrr! Pur glädje förpackad i en uppfällbar orange plastask.

 

Och CP\M-disketten, den fyllde verkligen sin funktion.

 

Jag hakade på min bingojunkie till farmor. Vann 200 spänn!! (år?). Ett Donkey Kong för att kryssa i lite rutor:-D :-D :-D Gambloholic sedan den dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooooh, kära ungdom.

.

 

Jag älskar att läsa sånt här när ni diskuterar spel ni spelade när ni va små. Får mig att känna mig 100-år :-(

 

Själv va det mest avancerade spel jag hade "Nya Finans" och man körde rullbandspelare och spelade in från Radio Luxenburg. DET va hightech det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar att läsa sånt här när ni diskuterar spel ni spelade när ni va små. Får mig att känna mig 100-år :-(

 

Själv va det mest avancerade spel jag hade "Nya Finans" och man körde rullbandspelare och spelade in från Radio Luxenburg. DET va hightech det.

 

Åh, "Nya finans" var spännande och avancerat! :-)

 

Game watch -->

 

Spectrum 48k med interface 2!! Där var spelen Fred och Hypersport favoriterna. När jag blev äldre så var fotballmanager favvon på spectrumen. Skön grafik och ljudupplevelser utöver det vanliga. Jag minns också att när det blev glappkontakt i datorn så var jag tvungen att lösa problemet. Jag fick rätt och slätt skriva ihop en felbeskrivning och skicka datorn och brevet i kartong för lagning... Farsan vägrade. 500kr blev det. Tungt men livsnödvändigt! Det sköna med spectrumen var ju att ljudet kom från tangentbordet + att man höll på och laddade upp spel i 3-10min innan man kom igång. Ibland fick man ju ändra på tonern... och sedan sparade jag ihop till dubbeldäckare så man kunde spela av kompisars spel.

 

Hmm... min arbetsplats blev nog formad från 7års ålder. Kvalitetssäkring av datorprogram!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar att läsa sånt här när ni diskuterar spel ni spelade när ni va små. Får mig att känna mig 100-år :-(

 

Själv va det mest avancerade spel jag hade "Nya Finans" och man körde rullbandspelare och spelade in från Radio Luxenburg. DET va hightech det.

 

RadioLuxenburg :) Det va grejer det!

 

Och så minns man ju hur man trimmade tonhuvudet på kassettbandaren till Commodoren med....

 

Memories..

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar att läsa sånt här när ni diskuterar spel ni spelade när ni va små. Får mig att känna mig 100-år :-(

 

Själv va det mest avancerade spel jag hade "Nya Finans" och man körde rullbandspelare och spelade in från Radio Luxenburg. DET va hightech det.

 

Va fan, jag är ju på gränsen till att ha kunnat lyssna på Radio Syd och Radio Nord... Men bara nästan... Luxenburg var ju en klassiken... Helt facinerad av att dom spelade musik nästan hela tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...