Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hur ska jag kunna posta utan konto?

Mvh, Lars

Undrade om du hade skapat en ny användare för just det inlägget och trodde att du hade en redan befintlig användare. Men misstog mig kanske.

Postad
Hade det funnits några tveksamheter när vi tog beslutet så hade det inverkat, definitivt.

Vi har kontrollerat med 2st skattejurister som båda anser att det skall vara skattefritt. Skatteverket anser tydligen numera att det skall vara skatt på vinster därifrån. Fallet är överklagat, och det kommer avgöras i domstol.

Om någon storklonkar i något sm och får skatteverket på sig hjälper era skattejurister till då?

Postad

Jag fick senast idag bekräftelse på att Skatteverket betraktar online-SM som skattepliktigt:

"Min bedömning är att det av tillgängliga uppgifter inte har presenterats någon egentlig grund för att betrakta ifrågavarande spel som skattefritt. Skatteverkets bedömning, baserad på tillgänglig information, är alltså att vinster vid spel på online-SM i poker ska beskattas som kapitalinkomst med 30 procent."

Svaret skrevs av Olof Wallin, som enligt min mening är Skatteverkets "tungviktare" vad gäller denna typ av frågor. Han är rättsexpert vid Skatteverkets huvudkontor.

Han menar alltså i sitt svar att Nordicbet inte har presenterat sådan fakta som föranleder Skatteverket att idag ändra åsikt.

Fortsättning lär följa...

Inom parentes kan jag säga att jag idagsläget, baserad på den information som finns tillgänglig, tyvärr måste hålla med honom.

Postad
Skatteverkets bedömning, baserad på tillgänglig information, är alltså att vinster vid spel på online-SM i poker ska beskattas som kapitalinkomst med 30 procent."

Använd det där citatet i processen mot Svenska Spel, - Skatteverket anser att Svepofs SM är det riktiga SM :-)

Postad
kraschar nb? Har haft extremt mkt krångel med att ens kunna logga in. Allt går sjukt segt och klienten låser sig varannan sekund. Vad händer om detta hindrar en från att spela ikväll? Allt annat funkar fint och lyckades regga mig när jag för en gångs skull fick logga in.

Hade problem igår med att klienten frös i ca 1 min efter man startat den men därefter gick det att logga in. Den krashade även en gång under spel när ett av borden skulle stängas ner. Utöver det fungerde det hyfsat.

Postad
Om någon storklonkar i något sm och får skatteverket på sig hjälper era skattejurister till då?

Nej. Det av den enkla anledningen att det fall som nu pågår och är överklagat gällande NordicBet slutligen kommer skapa ett prejudikat på om det ska skattas på vinster därifrån eller inte.