Gå till innehåll

HSP - Season 4 ep 15 (spoilers)


Othello

Recommended Posts

Kan väl jag inleda och höra lite om era tankar kring Benyamines push mot Guy.. Tycker det var väldigt kallt spel med tanke på vem han möter. Guy har oändligt med pengar och har typ inte spelat tillbaka på flopp en enda gång vad jag sett.. Han ska vara glad med hur handen slutade imo.

 

Jag blev ganska upprörd över dealen de gjorde, trodde inte ens att det var tillåtet. Det måste ju öka risken för collusion om inte annat.

Utöver det blev alla tittare lurade på den största potten i programmets historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också läst att Big Game går någorlunda trögt då många spelar online nu. Ivey, Tomko och Doyle spelar golf nästan hela tiden och Harman har varit hemma med barnen och i princip inte spelat på över ett halvår.

 

Dessutom består Big Game av nästan enbart limitgames, och den omaha som spelas är framför allt limit omaha high low.

 

De har NLH med cap på 100K vilket enligt Greenstein spelas med 1k-2K blinds och 1k ante vilket gör att det blir all in pre lr senast på floppen, inget riktigt NLH med andra ord.

 

Däremot, när Farha är på besök, spelar de enligt Negraneu, ett spel som kallas för Sammy Game och då ingår PLO, NLH o nåt spel till har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är faktiskt mer plo highstakes spel än texas spel just "nu" i vegas och farha är grym på det, han är ju inte rädd för att gambla,då bör plo vara ett bra spel för en sån action junkie som han :-D

 

Det tvivlar jag på.

Tror att höga Omahaspel är väldigt ovanliga i Vegas, precis som Omahaspel på vilken nivå som helst.

Men...jag kan så klart ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv anser jag iof att #31 är ett av de bästa i hela tråden. Kort och med allt innehåll som behövdes.

Anledningen till att han gör dealern är ju just för att han igentligen inte behöver pengarna utan spelar ju just endast för att han tycker det är lite roligt.

 

Jo det stämmer ju, men hade vart lite roligare för folk som ser på HSP om han kunde göra den dealen i en källare nånstans och inte framför kameran, usch de förstörde den epn lite, ungefär som när inte Sammy tryckte Jamie AI ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...