Gå till innehåll

Hur vinner man mot Kungrikard


Aike

Recommended Posts

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag skulle föreslå att inte jaga en speciell spelare som (antagligen) är bättre än vad du är. Det är alltid mera lönande att hitta sämre spelare än att klura ut att vinna mot de bättre. Självklart kommer det lägen i en spelliv när även sånt måste räknas med, men jag skulle tro att det är en bit dit.

 

Varför är tråden ens öppen längre? Ni får inte ett bättre svar än såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tjänar sämre på 1/2 kr för där är tightare bättre spelare och jag vet inte kanske han blir för lättläst på 2,5/5 eller har lätt för att tilta. Fråga honom!

 

Att spela på lägsta nivån är att det är mängder av dåliga spelare som inte är vana som sitter och gör misstag till de som sitter i grinders på den nivån som då kan dra in mellan 10-25 tkr i månaden. Låg risk och hyfsat betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Decoy, han tjänar ju snitt 25 tkr i månaden. Ingen upphöjer honom men kan väl respektera att han är bra med det han gör!

 

Om du ska jämföra med en vanlig löntagare så dividera 25 ksek med 1,67 för att ta bort förmåner som kommer med en anställning. Kvar har du ca 15 ksek.

Imponerande? Nja.

 

Jag förstår fortfarande inte vad han gör på 0.5/1 om han nu inte ljuger om sina resultat.

 

Jag har mött KR på högre nivå på 5 manna bord. Jag förstår att han är kvar på 0,5-1 fullbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela småpotter med sämre händer och stora potter med stora händer, värdebeta och sluta syna hans värdebets är väl de råden som oftast är bäst till spelare på låga nivåer.

 

Jag har aldrig spelat på SvS eller mot Kungrikard själv, men skulle knappast tro att han slår de bästa NLT$10 000 regularsen.

Om han nu gör det fattar jag inte vad har gör på 0,5-1 kr nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska jämföra med en vanlig löntagare så dividera 25 ksek med 1,67 för att ta bort förmåner som kommer med en anställning. Kvar har du ca 15 ksek.

Imponerande? Nja.

 

 

 

Jag har mött KR på högre nivå på 5 manna bord. Jag förstår att han är kvar på 0,5-1 fullbord.

 

Berätta mer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska jämföra med en vanlig löntagare så dividera 25 ksek med 1,67 för att ta bort förmåner som kommer med en anställning. Kvar har du ca 15 ksek.

Imponerande? Nja.

 

Förutom att du får gångra summan med 2 för att jämföra med en löntagare så har du rätt eftersom det försvinner skatt, 2h restid plus utgifter för bil och transporter till och från jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du glömt bort saker som semester, pension och andra saker Roland. Semestern är ca 13% (kommer inte helt ihåg) och penisonen har jag ingen aning om vad den ligger på. Men jag är nog rätt säker på att Knapp_0 har rätt här.

Sen så har vi grejen med skatt också, men den spelar ju inte in eftersom vi pratar om SvS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är 15k netto. Fortfarande ganska lågt.

Övriga omkostnader som du räknar ut har man ju också. Men om du diskonterar övriga kostnader för att spela poker. (Typ riskpremie för lagändringar, valutor, (dock ej på Sv sp), lägre lön pga erfarenhetsbrist etc), så kanske det går jämnt ut med omkostnader för att jobba.

 

Myckt OT nu, sorry för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du glömt bort saker som semester, pension och andra saker Roland. Semestern är ca 13% (kommer inte helt ihåg) och penisonen har jag ingen aning om vad den ligger på. Men jag är nog rätt säker på att Knapp_0 har rätt här.

Sen så har vi grejen med skatt också, men den spelar ju inte in eftersom vi pratar om SvS

 

Pensionen blir antagligen skit vilket som för vanliga löntagare så man ger inte upp mycket där. Troligtvis minimilön, eller iaf inte mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär så här brukar det vara:

 

Arbetsgivaravgift: 32,42%

Löneskatt: 0,85%

Pension 5,7% resp 11,5% (Arbetare eller tjänsteman)

 

Totalt ska det bli 39% för arbetare och 47% för tjänsteman. Lägger du sedan på för semester och sjuklön så kommer du upp till 67%

 

Inget av det här är ju pålagor utan förmåner som man har som arbetstagare.

Typ försäkringar. Jag tror det finns en bra förklaring på alla komponenter här:http://www.svensktnaringsliv.se/multimedia/archive/00010/_versikt_2007_10796a.ppt#1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela småpotter med sämre händer och stora potter med stora händer, värdebeta och sluta syna hans värdebets är väl de råden som oftast är bäst till spelare på låga nivåer.

 

Jag har aldrig spelat på SvS eller mot Kungrikard själv, men skulle knappast tro att han slår de bästa NLT$10 000 regularsen.

Om han nu gör det fattar jag inte vad har gör på 0,5-1 kr nivån.

 

Ungefär så som jag gör mot de andra regularsen då.. :rolleyes:

 

Aldrig någon som sagt det, inte jag heller. Skulle självklart spela där istället om jag gjorde det. :mrgreen:

 

/kungrikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är 15k netto. Fortfarande ganska lågt.

Övriga omkostnader som du räknar ut har man ju också. Men om du diskonterar övriga kostnader för att spela poker. (Typ riskpremie för lagändringar, valutor, (dock ej på Sv sp), lägre lön pga erfarenhetsbrist etc), så kanske det går jämnt ut med omkostnader för att jobba.

 

Myckt OT nu, sorry för det.

 

Jag tror iofs att Kungrikard har andra inkomstkällor. I hans dagbok står det att han är delägare i internetsidor som genererar pengar.

 

Samtidigt håller jag inte med det du säger.

 

Här är skälen:

 

1. Om man ska diskontera övriga kostnader för poker bör man göra det för alla andra yrken. Det finns risk i alla yrken. Het nu, kallt imorgon.

 

Titta på t ex Facit på 60-talet eller i Göteborgs varvsindustri. De var världsledande och INGEN trodde att de skulle försvinna från Sverige.

 

Även den svenska välfärden kan försvinna eller ändras radikalt. Historiskt sett har de få välfärdsstater som funnits gått omkull (Holland på 1600-talet tex, dock självklart inte lika utvecklat som idag).

 

Jag tar hellre 200 000 kronor nu i handen och tar ansvar för min privatekonomi än låter staten göra det.

 

 

2.Arbetar du för att ha semester och få en pension eller gör du något du gillar. Ta Torsten Jansson, ägare för New Wave, i senaste Veckans Affärer säger han att han tjänade under de första tio åren mindre än en arbetare. I dag är han miljardär.

 

Den som vinner på poker är förmodligen så intelligent att han eller hon kan investera relativt bra.

 

3. Att sätta lön efter erfarenhet är ett unket sätt att belöna arbete. Resultat är det enda som borde räknas. Nu förstår jag att det inte är så i alla arbeten, men det finns även organisationer och företag där detta gäller. Dessutom kan man starta eget.

 

Ärligt talat om jag hade haft ett större företag hade jag hellre valt Kungen som ekonomichef än en Handelsutbildad ekonom. H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...