wizzo Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 http://www.hn.se/m_standard.php?id=771754&avdelning_1=109&avdelning_2=294 Citera
Juggler Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Intressant. Någon som har en dom? Hittade inget på svd eller dn. Citera
Colderose Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Intressant. Någon som har en dom? Hittade inget på svd eller dn. Jag vill också gärna se en dom, men det låter onekligen bra för lokalt spel med modest inköp i klubben. Det känns dessutom spontant som att ett överklagande till HD inte kommer att ge någonting för åklagaren med tanke på att det pågår en utredning som sannolikt kommer att mynna ut i någon form av tillståndsverksamhet för pokerspel som idag i strikt juridisk mening är olagligt. Citera
gdaily Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Jag vill också gärna se en dom, men det låter onekligen bra för lokalt spel med modest inköp i klubben. Det känns dessutom spontant som att ett överklagande till HD inte kommer att ge någonting för åklagaren med tanke på att det pågår en utredning som sannolikt kommer att mynna ut i någon form av tillståndsverksamhet för pokerspel som idag i strikt juridisk mening är olagligt. Skulle HD över huvud taget ta upp ärendet, är det prejuridicerande? Och skulle LI våga det, tänk om även HD sa "fy fy, så får ni inte göra, ajjabaja, men det är inget straff för att pokra"? Citera
Colderose Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Skulle HD över huvud taget ta upp ärendet, är det prejuridicerande? Och skulle LI våga det, tänk om även HD sa "fy fy, så får ni inte göra, ajjabaja, men det är inget straff för att pokra"? Jag är mycket tveksam till att HD är intresserade av detta fall, särskilt med tanke på att en uppluckring av lagstiftningen är på gång. Nu är jag inte någon jurist (och har inte ens läst domen) med jag tycker ändå att man kan se hovrättens dom (om den är korrekt rapporterad i media) som mer eller mindre prejudicerande, i alla fall för freezout-turneringar med cirka 15-25 deltagare i ett "slutet sällskap" och ett inköp på max 400-500 kr, dvs i princip det som är vanligast i pokerklubbssverige. Citera
Juggler Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Tror inte heller HD kommer ta upp det. Kan ta tid oh då skulle som sagt en ny lagstiftning möjligen ha hunnit införas. Vill säga att Hovrättens domar inte är prejudicerande, det är endast HD och Regeringsrätt. Citera
Colderose Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Vill säga att Hovrättens domar inte är prejudicerande, det är endast HD och Regeringsrätt. Det är helt korrekt, formellt. Men jag pratar nu i detta fall i reell mening. Citera
Juggler Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Ptja, jo kanske men det är ju inte så att det smugit in LI-inspektörer på varenda klubb som finns nu. Citera
Colderose Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Ptja, jo kanske men det är ju inte så att det smugit in LI-inspektörer på varenda klubb som finns nu. Nä, inte ännu i alla fall. Citera
bogus Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Vad har fallet för målnummer? Och varför lägger inte poker.se upp relevanta pokerfall i denna del av forumet? Citera
MrZingo Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Vad har fallet för målnummer? Och varför lägger inte poker.se upp relevanta pokerfall i denna del av forumet? QFT Citera
psykologen Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Måste kännas skönt för den åtalade. Citera
Juggler Postad 24 November , 2007 Rapport Postad 24 November , 2007 Vad har fallet för målnummer? Och varför lägger inte poker.se upp relevanta pokerfall i denna del av forumet? Hovrätten för västra Sverige mål B 2130-07. Vad menar du med andra meningen? Att vi ska lägga upp domen i fulltext i forumet? Citera
Recommended Posts