Gå till innehåll

Rösta; Syn eller fold?


MikeTime

SYN eller FOLD?  

164 medlemmar har röstat

  1. 1. SYN eller FOLD?



Recommended Posts

Förutsättningar; Relativt stor MTT, 10-mannabord, hälften av spelarna kvar. Du har lite över averagestack och i mittposition tittar du ner på 9h9r, alla foldar fram till dig som höjer 3 x BB. Resterande lägger sig utom BB som synar. Floppen 2s, 7s & 9k. Du höjer med 6 x BB varpå BB går all-in. Nu vet du att han sitter på ett flushdrag eftersom han gjort så här flera gånger under den sista timmen och dessutom träffat de två gånger han blev synad.

Du har ungefär dubbelt så stor stack som fi men om han träffar igen kommer du att få riktigt svårt i resten av MTT´n - vad gör du? Syn eller fold? Motivera gärna. Ni som är haj på matematiken kring poker kan gärna slänga in lite extra kommentarer om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja, de som INTE är haja på matematiken kan ju motivera varför något annat än fistpump-syn skulle vara ett alternativ.

 

Mmm, precis så resonerade jag också och blixtsynade. Mycket riktigt satt han med flushdraget (ATs) och träffade redan på turn. I efterhand är det flera som sagt till mig att jag skulle foldat där för att vänta in "säkrare" händer i ett senare skede i turneringen med motiveringen att jag hade lite över snittstack och det var rätt grymma pengar vi spelade om... Å andra sidan finns ju alltid chansen att träffa kåken...

Nå, vore skoj om man kunde få höra lite åsikter från dem som hävdar att man mycket väl kan folda i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som talar emot en syn rent matematiskt är ju att han uppenbarligen är running good med sina två av två tidigare träffar.

 

Dock skulle det krävas lite mer reads på hur ofta han träffat 6 gånger utöver de två senaste. Har han missat alla dessa kommer han ju med 100% sannorlikhet att träffa nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som talar emot en syn rent matematiskt är ju att han uppenbarligen är running good med sina två av två tidigare träffar.

 

Dock skulle det krävas lite mer reads på hur ofta han träffat 6 gånger utöver de två senaste. Har han missat alla dessa kommer han ju med 100% sannorlikhet att träffa nu.

Jo, det är i och för sig sant. Men sen får man väga det mot hur mycket otur MikeTime haft tidigare i turneringen. Om han varit running bad ökar sannolikheten för att han ska träffa kåken eller fyrtalet i den här handen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, precis så resonerade jag också och blixtsynade. Mycket riktigt satt han med flushdraget (ATs) och träffade redan på turn. I efterhand är det flera som sagt till mig att jag skulle foldat där för att vänta in "säkrare" händer i ett senare skede i turneringen med motiveringen att jag hade lite över snittstack och det var rätt grymma pengar vi spelade om... Å andra sidan finns ju alltid chansen att träffa kåken...

Nå, vore skoj om man kunde få höra lite åsikter från dem som hävdar att man mycket väl kan folda i det här läget.

 

Du är på tok för långt från pengarna och har alldeles för bra pot equity för att det ska vara värt att ägna ens en liten del av en tanke åt att inte fistpumpa när du synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast syn, men jag foldar cirka 20% av gångerna för att mixa upp spelet.

 

Här tänker vi lika. Jag brukar oxå antingen c/f lr bara folda rakt i dessa lägen. När man känner man har en dålig dag med många utdragningar så är det ju onödigt bli involerad med nötter när man förmodligen blir udragen. Nu när jag tänker på det mer känns det som en given fold faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är i och för sig sant. Men sen får man väga det mot hur mycket otur MikeTime haft tidigare i turneringen. Om han varit running bad ökar sannolikheten för att han ska träffa kåken eller fyrtalet i den här handen.

 

Sannolikheten för att han ska sätta sin färg i just denna handen är lika stor oavsett hur det gått tidigare...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... och förresten så ska det vara syyyyyyyyyyn 100000/100000. Att folda nötterna är (nästan) aldrig rätt, hyffsat självklart. Ni är ju dessutom långt ifrån bubblan, så jag fattar inte vilka säkrare lägen vi pratar om? Killen har 7 outs för vinnande färg, och du kan kåka/4-tala honom även om han träffar på turn. Att inte ta en sån ca 70%are mitt i en mtt med NÖTEN kan ju aldrig va rätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sannolikheten för att han ska sätta sin färg i just denna handen är lika stor oavsett hur det gått tidigare...

 

/SK

 

...tror iofs Rodekill försökte slänga in ett skämt men håller givetvis med dig.

(Har för mig att liknande exempel om sannolikheter fanns i en dagens fråga för några månader sen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis posta ett inlägg om att pf blitt alldeles för ironiskt och nedvärderande mot newbies-frågor. Be mod flytta dem till nybörjarfrågor och håll er därifrån, snart kommer det bara hänga grinders som slickar varann i baken och njuter av den konsensus som råder på forumet, och ingen kommer att ha någonting att hämta här förutom njutningen av en tunga i röven.

 

Sorry om jag e tråkmåns, men jag tycker verkligen att det här är ett reellt problem som pf börjar att få.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis posta ett inlägg om att pf blitt alldeles för ironiskt och nedvärderande mot newbies-frågor. Be mod flytta dem till nybörjarfrågor och håll er därifrån, snart kommer det bara hänga grinders som slickar varann i baken och njuter av den konsensus som råder på forumet, och ingen kommer att ha någonting att hämta här förutom njutningen av en tunga i röven.

 

Sorry om jag e tråkmåns, men jag tycker verkligen att det här är ett reellt problem som pf börjar att få.

 

/SK

 

Nix, tycker inte du är en tråkmåns! Har själv märkt samma tendens. Angående att jag postade denna i MTT-avd istället för i nybörjartråden beror helt enkelt på att det var två extremt vinnande spelare som tyckte jag borde foldat här för att invänta bättre lägen. :shock: Själv är jag kanske rent tekniskt sett en nybörjare - har bara lirat i ett år - men börjar allvarligt tröttna på pf med tanke på alla nervärderande svar man får...

 

Förresten - såg att Hjort röstade fold... Om Hjort ser detta - kan du slänga in en förklaring kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...