Gå till innehåll

Rösta; Syn eller fold?


MikeTime

SYN eller FOLD?  

164 medlemmar har röstat

  1. 1. SYN eller FOLD?



Recommended Posts

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nix, tycker inte du är en tråkmåns! Har själv märkt samma tendens. Angående att jag postade denna i MTT-avd istället för i nybörjartråden beror helt enkelt på att det var två extremt vinnande spelare som tyckte jag borde foldat här för att invänta bättre lägen. :shock: Själv är jag kanske rent tekniskt sett en nybörjare - har bara lirat i ett år - men börjar allvarligt tröttna på pf med tanke på alla nervärderande svar man får...

 

Men om två spelare du litar på, som dock inte verkar veta vad de pratar om, påstår något så horribelt felaktigt, är det väl väldigt, väldigt bra om du får begreppen utredda för dig?

 

Detta är JÄTTE-JÄTTE-JÄTTE-syn. Det går inte att uttrycka det på något annat sätt och ingen har ens försökt argumentera emot det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om två spelare du litar på, som dock inte verkar veta vad de pratar om, påstår något så horribelt felaktigt, är det väl väldigt, väldigt bra om du får begreppen utredda för dig?

 

Detta är JÄTTE-JÄTTE-JÄTTE-syn. Det går inte att uttrycka det på något annat sätt och ingen har ens försökt argumentera emot det.

 

Det var ju precis det han bad om, att få begreppen utredda. Istället går grinders in och röstar "fold" och levlar i tråden. Trådskaparen var ju uppriktig med sin fråga, och hur mycket tillför då semilevlingar av grinders?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis posta ett inlägg om att pf blitt alldeles för ironiskt och nedvärderande mot newbies-frågor. Be mod flytta dem till nybörjarfrågor och håll er därifrån, snart kommer det bara hänga grinders som slickar varann i baken och njuter av den konsensus som råder på forumet, och ingen kommer att ha någonting att hämta här förutom njutningen av en tunga i röven.

 

Sorry om jag e tråkmåns, men jag tycker verkligen att det här är ett reellt problem som pf börjar att få.

 

/SK

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Tyvärr verkar det som det är ett beteende som smittar av sig på de som nyligen hittat hit till pf också. Inte ovanligt att en medlem med 20 inlägg bara gjort inlägg i stil med "lol", "fisk", ;-) , "fag" o.s.v...

Börjar bli en trist stämning härinne och risken är att många söker sig till andra, mer seriösa forum...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan, här sitter man och småskrattar och planerar sitt egna ironiska inlägg så avslutar ni såhär, mkt tråkigt...

 

 

men allvarligt e det väl klart endå att nåt annat än syn inte är på fråga även om vissa kankse får luska lite i svaren innan det blir klart. hm...e det bättre än att 3 pers bara sagt självklar syn. du har fet equity går inte att folda etc... ???

 

 

att resonemang som e klart felaktiga ironiseras över kan ja liksom inte se som dåligt snarare nyttigt. självklart så länge en hel tråd inte blir felaktig i grund. som ja verkligen inte tycker tex den här blev??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att man ska syna ! ! Om man inte vill vinna mtt ijf då kan man juh hitta folden :shock:

 

 

Enda gången man kan lägga nötterna i en turnering är om det är en satelit. Många som inte förstår att turneringar på nätet är som cash-game. Det går ALLTID att göra rebuy. Det är bara att köpa in sig i en ny turnering om man förlorar handen. Där är ju liksom nya turneringar hela tiden. Frågan är egentligen ska man syna innan floppen. Vad är average stack och vad är BB? Det är det som ska avgöra om det är värt att försöka träffa trissen. Tänk även på att man får inte betalt alla gången man träffar. Så jag anser att man bör kunna vinna minst 20 gånger bettet för att spela 99 överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda gången man kan lägga nötterna i en turnering är om det är en satelit. Många som inte förstår att turneringar på nätet är som cash-game. Det går ALLTID att göra rebuy. Det är bara att köpa in sig i en ny turnering om man förlorar handen. Där är ju liksom nya turneringar hela tiden. Frågan är egentligen ska man syna innan floppen. Vad är average stack och vad är BB? Det är det som ska avgöra om det är värt att försöka träffa trissen. Tänk även på att man får inte betalt alla gången man träffar. Så jag anser att man bör kunna vinna minst 20 gånger bettet för att spela 99 överhuvudtaget.

 

Hero openraisar pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk slänger ur sig en massa hopraffsade argument och försöker ge sken av att det här är en solklar hand. jag ska försöka ge en lite mer nyanserad bild.

 

Preflop var det en solklar fold - PP under JJ ska inte under några omständigheter spelas innan man kommit ITM. Det gäller att spela starka kort, så man inte löper alltför stor risk att åka ut innan pengarna. Eftersom preflop var ett misstag, så bör vi skära våra förluster på floppen. Vi skulle inte ens vara i den här handen, så vi måste folda på floppen.

 

Om vi (rent teoretiskt) hade haft ett korrekt läge att spela 99 före floppen (tex pga att vi vore ITM), så ligger synen närmare till hands. Men den är långt ifrån så självklar som folk säger. Vad man måste göra är att vikta sin strategi. Vi vet att om han har ett färgdrag så drar han ut oss 1/3 av gångerna. Vi kan vikta ned det lite, iofs, iom att han inte alltid har ett färgdrag. Man måste vara realistisk. Så säg att han drar ut oss 1/4 av gångerna. Då måste vi folda en viktad andel av gångerna.

 

Viktningen sker som följer:

 

Hans equity / Vår Equity = 0.25 / 0.75 = 1/3

1/3 * 46 ~ 15

 

Så 15 gånger av 20 ska vi syna. Det visar sig i det här fallet att det blir en andel som motsvarar vår equity, men det behöver inte alltid vara fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...