Gå till innehåll

Rösta; Syn eller fold?


MikeTime

SYN eller FOLD?  

164 medlemmar har röstat

  1. 1. SYN eller FOLD?



Recommended Posts

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bra där. Änligen ett inlägg som svara på den ursprungliga frågan!

 

Lite OT kanske, men var går gränsen för att man ska börja vikta sina syn/vik? Jag menar, även fast AA loosar AI PF några gånger av hundra så viktar vi ju aldrig vår action där.

 

/SK

 

Nu blir det ännu mer OT; Visst har det hänt att man lagt AA pre några gånger. Alltid på bubblan iofs för att säkra en itm-plats.

 

Ett tack till Klyka som är en av få som faktiskt tagit frågan på allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad man måste göra är att vikta sin strategi. Vi vet att om han har ett färgdrag så drar han ut oss 1/3 av gångerna. Vi kan vikta ned det lite, iofs, iom att han inte alltid har ett färgdrag. Man måste vara realistisk. Så säg att han drar ut oss 1/4 av gångerna. Då måste vi folda en viktad andel av gångerna.

 

Viktningen sker som följer:

 

Hans equity / Vår Equity = 0.25 / 0.75 = 1/3

1/3 * 46 ~ 15

 

Så 15 gånger av 20 ska vi syna. Det visar sig i det här fallet att det blir en andel som motsvarar vår equity, men det behöver inte alltid vara fallet.

 

Allvar eller levling? Missförstår jag dig eller menar du att vi ska tacka nej till ett läge som alltid är +EV för att vi kommer bli utdragna ibland?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev jag plötsligt osäker här. Jag läste tråden som snabbast. Såg nåt om nöttriss, skojfriska inlägg och levlingar. Så jag hakade på trenden. Läste sen lite till i tråden och börjar luta åt att det var knasigt av mig. För att citera Juggler som just svarade mig på MSN:

 

nämen? är det drygt och onödigt med levling? så jävla roligt kanske det inte är?

 

Hmm, nä kanske inte den här gången. Iaf inte om nån tar mitt dumma inlägg på allvar. Sorry.

 

Vi ska inte vikta in fold med nötterna. Inte av nån annan anledning än att vi spelar Omaha och är underdogs trots nötter (vilket faktiskt kan hända) eller att vi sitter på ultrabubblan i nån obskyr satellit.

 

Har man ett läge med cEV+ ska man nästan alltid ta det, framför allt när man inte är jättenära de sista stadierna av turneringen. Och de edgar man kan passa är de mkt marginella (och inte ens dem ska man alltid passa).

 

En nöttriss är en såpass stor edge att det vore tjänstefel att lägga den. Det spelar ingen roll hur bra du är och hur stor edge du anser dig ha på fältet - om du inte spelar nöttrissen så har du inte din edge. Kom ihåg att din edge kommer utav att du är bättre än fi på att hitta och exploatera edge, inte på att ge upp den.

 

Nej, detta är en jättesyn. De som sagt åt dig att folda är antingen skojfriska dryga levlare som jag själv och majoriteten av skriventerna i denna tråd, eller inte så bra som du tror.

 

Syn.

 

Sorry för eventuell förvirring.

 

Fake edit: Har fortfarande inte läst igenom tråden ordentligt, det kan hända att jag blir praktlevlad nu, men det må vara hänt isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men se, jag har gjort en pudel. :mrgreen:

 

Håller med Gahlster i sak, och det var det jag insåg, varför jag skrev mitt förra inlägg (pudeln). Det är en sak att skoja på ett sätt så att det inte drabbar någon utomstående (som i Jello-tråden (ja faktiskt)). Men levlingar som de i denna tråd kan skada någons utveckling som pokerspelare.

 

Vi som vet att det som till exempel jag skrev är BS vet ju redan det. Men de som inte vet kanske tar till sig av det och lär in något som är helt uppåt väggarna. Och det är ju inte så lyckat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan som OP ställer skulle möjligen vara intressant om han möter en all-in på floppen där han "vet" att fi har ett öppet färgstegdrag. Fast då gör väl iofs möjligheterna till återdrag med kåken att det är syn i alla fall.

 

Ah, du får nog direkta odds för en syn iaf även om du "vet" att du inte förbättrar. Om hans all in inte är sjukt stor, så kan du inte folda den ens med den readen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det ännu mer OT; Visst har det hänt att man lagt AA pre några gånger. Alltid på bubblan iofs för att säkra en itm-plats.

 

Ett tack till Klyka som är en av få som faktiskt tagit frågan på allvar.

 

...men då handlar det inte om viktning. Av viktningsskäl lägger du aldrig AA pre...

 

Klyka: Ryck upp dig mannen, börjar bli lite mycket nu...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...