brut Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Tycker att handanalysdelen är hur jävla dålig som helst. Det är ingen som analyserar överhuvud taget. Och någon konstruktiv debatt/diskussion förs absolut inte. Jag har försökt att visa hur jag tänker och bjuda upp. Men det ger mig absolut ingenting (observara att jag anser mig inte vara någon stjärnanalytiker), inga vettiga svar/mothugg får man. Tycker tom att man ska banna de flesta faktiskt så jävla illa är det. Jag kommer alltså inte att skriva något mer där, om inte stor ändring sker. Bye gl. Citera
LykkaSiGya Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Skulle man inte kunna skapa en grupp av "Auktoriserade handanalytiker" eller liknande? Dels tror jag det skulle fungera som incitament för de skickliga analytikerna att börja skriva och dels kan man som Noob vara säker på att vissa tips man läser håller någorlunda hög standard. Man borde även kunna spärra användare från att skriva i HA-delen. Citera
gdaily Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Skulle man inte kunna skapa en grupp av "Auktoriserade handanalytiker" eller liknande? Dels tror jag det skulle fungera som incitament för de skickliga analytikerna att börja skriva och dels kan man som Noob vara säker på att vissa tips man läser håller någorlunda hög standard. Man borde även kunna spärra användare från att skriva i HA-delen. Det har vi provat, och man kan väl säga att det inte direkt var en lysande sak. Citera
LykkaSiGya Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Det har vi provat, och man kan väl säga att det inte direkt var en lysande sak. Ok.. trodde det skulle fungera att slå an på människors fåfänga sida... vad hände? Citera
gdaily Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Ok.. trodde det skulle fungera att slå an på människors fåfänga sida... vad hände? De som var "avancerade pokerskribenter" skrev för lite, och de som inte var det blev sura för att de inte fick den stämpeln. Citera
Big Less Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 De som var "avancerade pokerskribenter" skrev för lite, och de som inte var det blev sura för att de inte fick den stämpeln. Utnämn fler skribenter? 1. Borde ge FLER inlägg än i gamla avancerade gruppen. 2. Borde ge BÄTTRE inlägg än i nuvarande HA-forum, eftersom de som känner att de verkligen vill ha stämpeln, blir tvungna att anstränga sig för att behålla den. Kanske blir roddigt att dra igång ett experiment till, men jag håller verkligen med OP om att analysdelen är RIKTIGT dålig som den är just nu. Det finns helt enkelt för få Ola Brandborn. Citera
Bluwajt Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Hela forumet har ju gått från att vara "analytiskt" till att bli mer OT. Dagböckerna är den absoluta underhållningen idag, anledningen till att jag och många med mig stannat kvar. Tror inte det skulle fungera med något nytt liknande avancerade pokerskribenter. Främst då dom riktigt duktiga CG-lirarna stuckit och dom duktiga turrelirarna troligtvis inte skulle ha motivation och vilja att analysera, precis så som det blev förra gången. Citera
decoy Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Håller med OP - handanalysdelen är dålig. Faktiskt en av de sämsta sidorna på det här forumet. Tyvärr tror jag inte det går att förbättra. Att banna folk bara de skriver dåliga analyser, eller att skapa någon slags expertpanel typ "avancerade" är ingen lösning. Många här kan inte argumentera, en del kan ju inte ens stava! Dessutom kan man få råd som är helt olämpliga. Citera
Big Less Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Sedan gör ju trådstarterna sitt till i HA. De är extremt ofta rena bad beat-historier från folk som inte alls vill höra att de borde gjort någon annorlunda. Suttit vid bordet tre timmar. Ingen read. Plockar upp Q8o UTG och limpar. Knappen höjer pott. Jag sätter honom på 94o och synar. Floppen kommer T J 2 rainbow. Jag checkar och fi pottar. Jag synar med hålstegen p g a implicta odds. På turn kommer 3. Jag checkar och fi pottar igen. Jag synar. På river kommer 9. Jag sätter stegen, andranöten! Fi går all in, vilket är lite mindre än halv pott. Jag fundarar på om jag ska folda, men synar till slut. Fi visar givetvis KQ för nötstegen. :evil: Borde jag ha foldat river!??!?! Citera
Kenan83 Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Sedan gör ju trådstarterna sitt till i HA. De är extremt ofta rena bad beat-historier från folk som inte alls vill höra att de borde gjort någon annorlunda. Suttit vid bordet tre timmar. Ingen read. Plockar upp Q8o UTG och limpar. Knappen höjer pott. Jag sätter honom på 94o och synar. Floppen kommer T J 2 rainbow. Jag checkar och fi pottar. Jag synar med hålstegen p g a implicta odds. På turn kommer 3. Jag checkar och fi pottar igen. Jag synar. På river kommer 9. Jag sätter stegen, andranöten! Fi går all in, vilket är lite mindre än halv pott. Jag fundarar på om jag ska folda, men synar till slut. Fi visar givetvis KQ för nötstegen. :evil: Borde jag ha foldat river!??!?! Hehehe. Håller med, man ser nästan bara sånt nu för tiden. Bryter inte sånna HH mot reglerna förresten? Citera
Waggho Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 De som var "avancerade pokerskribenter" skrev för lite, och de som inte var det blev sura för att de inte fick den stämpeln. Själv upplevde jag det inte som att det fungerade så dåligt. Att folk blir sura är ju bara löjligt. Och det skrevs ju faktiskt en del, varav nästan allt var intressant och av hög kvalitet. Dessutom var det bra att kunna se direkt att en användare är duktig och har förmågan att göra bra analyser. Citera
Cyll Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 En del av problemet är att de duktiga inte orkar förklara samma grundläggande saker för nollorna längre. Sedan börjar många bli så pass bra att en klassisk handanalys inte längre ger något eftersom själva handen i sig inte är intressant, utan det är hur man spelar de andra händerna i rangen som man ska titta på. Då blir det helt plötsligt alldeles för jobbigt att göra en analys, speciellt om trådskaparen ändå inte kommer förstå resonemangen. Och då är vi tillbaka där jag började: man orkar inte förklara allt om och om igen. Citera
Recommended Posts