mrfiskman Postad 2 November , 2007 Rapport Postad 2 November , 2007 Igår körde jag och Eury en heads up match hemma hos mig. Ni ska först få veta förutsättningarna: Kortleken vi spelade med hade bara 50 kort. Vi hade inga riktiga marker så vi använde makaroner och statade med 50 var (blinds 1/2 hela tiden) Båda var berusade av slotts 2.8or och magfulla av dillchips med nån hyfsad dipp han köpt med sig. Det är ju lätt att tänka att nufan ska jag vinna över den jäveln, men när man sitter där mittemot en skäggig eury iklädd nån rödaktig skjorta som förmodligen inte sett ett strykjärn på länge så är man inte lika kaxig längre. Kvällen slutade med att jag torskade det mesta, så frågan till er som känner eury lite genom forumet är: Vilken spelstil ska jag använda för att klå honom? Citera
The Grand Bark Postad 2 November , 2007 Rapport Postad 2 November , 2007 Spela hårdrock utvald av brainslicer. Citera
Tiggr Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Höj stakesen utanför hans comfort zone. En hundring borde nog göra jobbet! Citera
Verbal__Kint Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Säg åt honom att någon stavat fel på PF så drar han till datorn och då stjäl du hans makaroner. Citera
eurythmech Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Många bra förslag hittills. VK:s är nog det bästa, med tanke på fiskmannens dator, som är en chiptrimmad 286:a med monokrom skärm och således behöver ca 15 minuter på sig för att öppna pf.nu (som loggar ut en med jämna mellanrum). Annars tror jag det bästa movet vore att spela deepstack, jag känner mig lite osäker när stackdjupet är större än 25 mackisar. Citera
vivi Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Tänk: Smashserve och pingis och du är på rätt spår....tror jag. Citera
Hox Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Båda var berusade av slotts 2.8or Slotts? Sniffade ni senap och ketchup? Citera
eurythmech Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Vem fan äter Slotts ketchup? Citera
B-Baneman Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Vem fan äter Slotts ketchup? jag gör....bäst ketchup och bäst senap Citera
Bafucin Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 En kortlek med 50 kort? Känns som om det inte är hela sanningen va Citera
ampixo Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Beror helt och hållet på vilka kort som saknades i leken. Citera
eurythmech Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Det saknades och eller om det var och Citera
Juggler Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Det enda sättet att vinna är att inte spela. Citera
stenarn Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 jag gör....bäst ketchup och bäst senap Du är ju sjuk. Slotts ketchup är ju bland det vidrigaste. Heinz är den enda rätta ketchupen. Citera
ulaf Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Det saknades och eller om det var och Om man inte visste något innan, hur länge tror ni man skulle kunna spela utan en nia och en åtta utan att man märkte någonting. Tio minuter, några timmar eller typ ett år? Citera
eurythmech Postad 3 November , 2007 Rapport Postad 3 November , 2007 Dippar man dillchips? Ja, i dilldip, ldo. Men nu fanns inte det, så vi körde på holiday. Det var ju ändå torsdag. Du är ju sjuk. Slotts ketchup är ju bland det vidrigaste. Heinz är den enda rätta ketchupen. Wtf. Slotts senap och Felix ketchup om jag får be. Om man inte visste något innan, hur länge tror ni man skulle kunna spela utan en nia och en åtta utan att man märkte någonting eller räknade korten. Tio minuter, några timmar eller typ ett år? Logaritmiskt sett, närmare typ ett år. Tror jag. Citera
Jennez Postad 4 November , 2007 Rapport Postad 4 November , 2007 Spelade lite random under en hel dag med chefen med en kortlek innehållandes endast 39 kort. Vi spelade alltså inte en dag i sträck utan lite då och då, allt från sökö till högt kort. Jag räknade korten i slutet av dagen av en ren slump och då uppdages det hela. Ang att slå eury så behöver du bara slänga på en skiva med Sahara Hotnights så kommer han att blunda och upprepa bandnamnet på skånska tills han inte orkar längre. Floppspel rekommenderas. Citera
jojje2k Postad 4 November , 2007 Rapport Postad 4 November , 2007 Jag föreslår en Tight men Aggresiv spelstil. Citera
Andrew_W Postad 4 November , 2007 Rapport Postad 4 November , 2007 Sätt på musikvideon till Wicked Game med Chris Isaak. Det kan säkert distrahera honom tillräckligt. Citera
eurythmech Postad 4 November , 2007 Rapport Postad 4 November , 2007 Förslagen bara haglar in, trevligt. OLW eller inte minns jag aldrig, vad var det vi åt fiskis? Wicked Game kanske skulle kunna funka - även om jag stirrade ögonen ur mig till den på det glada nittiotalet - men tyvärr fungerar värdens dator som så att resurskrävande applikationer såsom youtube laddar på en halvtimme, för att sedan visa film med var tredje bildruta intakt. Helena måste avnjutas i full återspelningshastighet. Citera
Macroman Postad 4 November , 2007 Rapport Postad 4 November , 2007 Låt en tjej spela i ditt namn är mitt bästa råd. Är ganska säker på att han inte spelar sitt A-game då... Citera
eurythmech Postad 4 November , 2007 Rapport Postad 4 November , 2007 Tss! Synd att inte HeFo läser det här forumet oftare, det hade varit lite kul med ett intyg på mitt totalkross i HU-Kina. Hon dricker iofs som en hel karl, men är ganska söt. Hur som helst, jag har burit på den här tanken länge nu - men det måste ut. Varje gång jag läser att Macroman har postat i en tråd tänker jag på följande: http://www.youtube.com/watch?v=apuVKx008as Citera
Recommended Posts