Gå till innehåll

Sturedenstore - Dagbok no more


sturedenstore

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag tycker han sjukt torr iallafall och jag orkar inte kolla vidare på dedär längre. Det hade ju varit kul om dom någon gång pratade om spelet istället för om hur barry greensteins vardagsliv ser ut!

 

Har du något bättre för dig än att höra om Barrys vardagsliv? Berätta gärna vad isåfall. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar nog inget mer idag eftersom jag måste upp så jävla tidigt imorrn.. Kollar lite på http://www.eptlive.com just nu, 4 pers kvar och vinnarn får $2miljoner så lite spännande är det, någon som orkar skriva vart Thorson bustade?

 

Tråkigt nog bustade Williams på finalborsbubblan efter att ha ställt in degen med 44 extremt short efter en låg flopp. David Pham synade såklart min sina pocketess och sen var det roliga slut :-(

 

Btw så är EPTlive nöten, det är faktiskt sjukt skönt att man inte ser hålkorten. Blir mycket skönare. Sen är det ju sjukt sköna kommentatorer. Barry är väl inte direkt nöten men Negreanu, Lee Jones, Raymer m.fl. är ju klockrena som höjer sändningen ytterligare ett snäpp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite besviken när du helt plötsligt slog dig ner på ena bordet idag, trodde man skulle slippa dig på den nivån i fortsättningen! Men hoppas du når målen och vänder uppåt snart igen..

Btw, läste igenom"slagit sönder" tråden och fastnade för din mening som numera är ny signatur, sjukt kul gjort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt nog bustade Williams på finalborsbubblan efter att ha ställt in degen med 44 extremt short efter en låg flopp. David Pham synade såklart min sina pocketess och sen var det roliga slut :-(

 

Btw så är EPTlive nöten, det är faktiskt sjukt skönt att man inte ser hålkorten. Blir mycket skönare. Sen är det ju sjukt sköna kommentatorer. Barry är väl inte direkt nöten men Negreanu, Lee Jones, Raymer m.fl. är ju klockrena som höjer sändningen ytterligare ett snäpp.

 

Okej, trist ur svenska ögon då jag tyckte att William spelade mycket bra när jag kollade, men om han ändå skulle åka ut så kunde det lika gärna vara mot Pham eftersom han är en så dyktig spelare, dom tittar man gärna ett tag extra på :-)

 

Blev lite besviken när du helt plötsligt slog dig ner på ena bordet idag, trodde man skulle slippa dig på den nivån i fortsättningen! Men hoppas du når målen och vänder uppåt snart igen..

Btw, läste igenom"slagit sönder" tråden och fastnade för din mening som numera är ny signatur, sjukt kul gjort!

 

Hehe najs att man har lite respekt på borden 8-) Det är väl förmodligen så det kommer att se ut antar jag om det går lite motigt på 5/10. Även om en backdag på "bara" 2 inköp inte är så mycket i teorin så svider det ändå i en liten students plånbok :roll: Då går jag gärna ner någon/några dagar på 2.5/5 för att hitta lite självförtroende och minska de ekonomiska swingsen tills jag känner mig på topp igen.

 

Hehe jag minns den där skallningen så väl :-P Blev så sjukt tiltad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, adrenalinet bara sprudlade och bubblade inom mig, men samtidigt visste jag med mig att det skulle bli ett sjuhelvetes liv hemma om jag förstörde någonting :-P Den impulsiva lösningen blev helt enkelt att göra mig själv lite illa ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-3k på NL200 hu på prima, sämsta timingen i världshistorien och min fi hade årets kortsnitt, självklart när man tar ett skott liksom. Inte ens roligt.

 

Var upp 05:00 i morse så hur mycket jag än skulle vilja grinda ikväll är jag rädd att jag inte kommer att orka, nog bättre att jag skiter i det med tanke på hur kallt det har börjat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske tar en lite pokerpaus över helgen.. Vet att det typ är brottsligt att inte grinda helger på svenska spel men jag är inte alls nöjd med mitt spel nu så ett litet break kanske är på sin plats.. Fick in en liten rakeback på full tilt idag från decembers spel, den låg på ca $120 så dagsresultatet blir lite mindre rött vilket är ganska så skönt..

 

 

1/1 3500 kr

2/1 3967 kr

3/1 -

4/1 714 kr + $195 = 1958 kr

5/1 500 kr - $130 = 329 kr

6/1 1354 kr + $204 = 59 kr

7/1 2060 kr + $28 = 2238 kr

8/1 250 kr + $177 = 875 kr

9/1 2971 kr - $125 = 3769 kr

10/1 2222 kr

11/1 43 kr - $362 = 2277 kr

 

Tot 8301 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant dagbok på sistone. Vi verkar vara på samma stadie i vår pokerutveckling. Har under många år spelat 20/10 på NL100 men efter att ha prövat på NL200 insåg jag att något behövde göras för att utvecklas.

 

Vet inte om du läst denna artikel men jag fick en hel del aha upplevelser:

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=7828437&page=0&vc=&PHPSESSID=#Post7828437

 

Numera spelar jag 25/20 och 3betar oftare och det är helt sjukt vad mycket mer action man får, även om variansen ökat så man ofta är 4-5 buy ins upp eller ned istället för 1-2 som förut :-P .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant dagbok på sistone. Vi verkar vara på samma stadie i vår pokerutveckling. Har under många år spelat 20/10 på NL100 men efter att ha prövat på NL200 insåg jag att något behövde göras för att utvecklas.

 

Vet inte om du läst denna artikel men jag fick en hel del aha upplevelser:

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=7828437&page=0&vc=&PHPSESSID=#Post7828437

 

Numera spelar jag 25/20 och 3betar oftare och det är helt sjukt vad mycket mer action man får, även om variansen ökat så man ofta är 4-5 buy ins upp eller ned istället för 1-2 som förut :-P .

 

Tack så mycket owster! Den ska jag läsa med en gång :-)

 

Kul att det har gått bra på slutet! När du säger 25/50, är det svenska spel du menar då? Skicka gärna pm med ditt nick om du får lust :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket owster! Den ska jag läsa med en gång :-)

 

Kul att det har gått bra på slutet! När du säger 25/50, är det svenska spel du menar då? Skicka gärna pm med ditt nick om du får lust :-)

 

Hihi, missförstånd nu. Spelar NL100 NL200. Det var mina gamla PT stats som var 20% VPIP å 10% PFR, men som numera är 25% VPIP och 20% PFR. Har aldrig spelat på svenska spel :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25/20 skrev han, tror du såg fel :)

 

Hihi, missförstånd nu. Spelar NL100 NL200. Det var mina gamla PT stats som var 20% VPIP å 10% PFR, men som numera är 25% VPIP och 20% PFR. Har aldrig spelat på svenska spel :mrgreen:

 

Aaah nu ser jag :-D Tyckte det såg lite märkligt ut med att hoppa från NL200 till 25/50 :-P

 

Vad är de största skillnaderna som du själv märker nu när du har justerat sin spelstil lite (förutom de lite större swingsen)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaah nu ser jag :-D Tyckte det såg lite märkligt ut med att hoppa från NL200 till 25/50 :-P

 

Vad är de största skillnaderna som du själv märker nu när du har justerat sin spelstil lite (förutom de lite större swingsen)?

 

Framför allt att regularsen inte riktigt vet hur de ska bete sig mot mig. I början lät de mig i princip köra över dem med mina raises och 3bets, men nu har de börjat spela tillbaka med allt möjligt. Har upptäckt att nittiga regulars börjat 3beta mig pre med AJ för att sedan stacka av med TP :mrgreen: .

Man får ju dem att spela ett spel de inte är van vid, en nittig regular vill ju sälja nötter, men kan du få honom att störa sig på dig så att han spelar händer på ett sätt han inte riktigt behärskar är mkt vunnet.

 

Man måste då som någon sa tidigare i tråden också spela marginella händer hårdare. Det kan bli så att man måste dö med TP, och det är enligt mig helt ok om det är mot rätt spelare, dvs en som man tror stör sig på en och kommer spela tillbaka mot en. För att vara riktigt säker på att folk ska spela tillbaka på mig ser jag till att raisa massa skit de första varven på borden och visar min 94o som jag 3betat pre :-P . Eftersom jag är lite av en payoffwizard passar det mig att jag har galen image och därmed lättare kan motivera en allin med TP.

 

En anna fördel är att man lätt blir "kaptenen" på bordet. Ser man bara till att ha position kommer de alltid att checka till dig och du kan ta frikort när du vill. Du är ju alltid den aggressiva, har de en big hand vill de checkraisa dig. Helt underbart om man 3betat med T7s då och får ta gratiskort och hänga flushsen på turn när de checkat sin floppade triss :-D .

 

Det absolut viktigaste enligt mig är position och att kunna växla tempo. När folk börjar agera out of character, då är det dags att nitta till sig och kränga nötter, det är ju ingen som tror dig ändå så att spewa chips i onödan är ju bara dumt.

 

Och med tanke på att mina stats inte ens är speciellt LAGiga är det rätt roligt att man kan ses som en maniac, fast man egentligen bara är TAG. Grejjen är ju att de som tror de är TAG på Low stakes egentligen är väldigt passiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...