Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Spelar också en del på svenska spel. Det Jerico sa om 30 - 35 k på 2,5/5 är visserligen ingen omöjlighet men man får nock lägga manken till. Men jag vet att den snubben lirar rätt mö. I augusti plussade jag detta på SS 2,5/5:

dag1: + 59 us

dag2: + 737 sek

dag3: + 1451 sek

dag4: + 1438 sek

dag5: + 3239 sek

dag6: + 955 sek

dag7: + 4071 sek

dag8: + 2607 sek

dag9: + 1894 sek

dag10: - 2339 sek

dag11: + 2910 sek

dag12: + 2037 sek

dag13: - 90 us

dag14: + 2746 sek

dag15: + 224 us

dag16: - 3960 sek

ca 18 k nått sånt. Och då lirar jag kanske 2-3 timmar per gång. Ibland mykt mindre om jag plussar fint direkt. Och jag e inte speciellt bra heller.

Väldigt loose/passivespel överlag om du frågar mig. Spelat en hel massa på andra klienter som nordicbet, sportingbet osv men trivs lätt bäst på Svenska Spel. tack för mig

Men du lirade alltså bara 16 dagar under augusti månad, och plussade 18 k SEK? Så om du lirat 30 dagar hade du möjligen också kunnat nå 30 k?

• Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Spelade på svenska spel för ca 5-6 månader sen och tänkte kolla om motståndet fortfarande håller en mkt låg nivå?

Hur mkt gör ni regulars på en månad där?

Bytte nyss tillbaka till SvS och tycker faktiskt att spelet har blivit en bättre. Mindre super-fiskar och fler grinders.

Postad
Men du lirade alltså bara 16 dagar under augusti månad, och plussade 18 k SEK? Så om du lirat 30 dagar hade du möjligen också kunnat nå 30 k?

Bara och bara, tycker personligen det är rätt mycket men ja det stämmer. Ville bara visa med min postning av resultatet att det är möjligt att plussa 30 000 sek + på 2,5/5 nivån på en månad. Det som krävs är kunskap om spelarna på SvS, disciplin och ge fan i att tilta. Personligen kan jag inte lira bra poker 30 dagar i månaden.

• 5 weeks later...
Postad

Hur är nivåerna 5/10 och 7,5/15 på SvS då? Har tidigare spelat mkt NL200 och NL300 på Prima men har totalt tappat lusten att spela där så tänkte ge SvS en chans.

Till skillnad från Prima är det ju 200bbs inköp på SvS, är det något speciellt jag bör tänka på såhär i början?

Postad
Hur är nivåerna 5/10 och 7,5/15 på SvS då? Har tidigare spelat mkt NL200 och NL300 på Prima men har totalt tappat lusten att spela där så tänkte ge SvS en chans.

Till skillnad från Prima är det ju 200bbs inköp på SvS, är det något speciellt jag bör tänka på såhär i början?

Värdet på SC:s, små PP:s och liknande går upp i värde, händer som AQ och andra topparshänder går ner... jag upplever att position blir ännu viktigare (position går upp i värde, ur poss ner) men det är bara jag.

Postad
Party erbjuder bananasplit

Bananaspliten de erbjuder via party points är värd ca 12% av den rejk jag betalat på NL200. Har du en bättre deal? Någon som har en bra uppskattning av procenten på NL400?

Postad
Värdet på SC:s, små PP:s och liknande går upp i värde, händer som AQ och andra topparshänder går ner... jag upplever att position blir ännu viktigare (position går upp i värde, ur poss ner) men det är bara jag.

Jo, har tänkt lite på det du skriver och allt stämmer nog bra. Kanske kan vara bra att skippa 3-bettande med AQ och liknande och istället göra det med antingen stål eller mer spekulativa händer? Jo, förresten. Man vill inte så gärna hamna all-in pre med KK när det börjar bli mer än 200-250bb va? (Förutsatt att man möter en standard TAG-regular)

Postad

Asså.. Folk stackar av rätt lika med 200bb inköp på SS iaf. Och att sluta 3beta AQ är nog att ta i. 8-)

Spela i stort sett lika. Det som är mkt positivt är att man får mkt bättre implicita odds.

Postad
Asså.. Folk stackar av rätt lika med 200bb inköp på SS iaf. Och att sluta 3beta AQ är nog att ta i. 8-)

Spela i stort sett lika. Det som är mkt positivt är att man får mkt bättre implicita odds.

Låter ju nice :-) Borde väl vara möjligt att hålla en bra mycket högre bb/100 då också?

Postad
När det gäller maxupptaget på SvS verkar det som om det är väldigt få som utnyttjar detta. De flesta köper in sig med 40-60BB. M.a.o - lätt att se vad för sorts spelare man har att göra med...;-)

Okej :-) Har ännu en till fråga: Går det att få PokerOffices livetracker att funka på SvS? Det finns säkert svar någonstans men jag är dålig på att söka.

Postad
När det gäller maxupptaget på SvS verkar det som om det är väldigt få som utnyttjar detta. De flesta köper in sig med 40-60BB. M.a.o - lätt att se vad för sorts spelare man har att göra med...;-)

QFT!

Iaf på 2.5/5, vet inte hur det är på högre nivåer, men i många HH:s jag sett här på forumet verkar det vara samma på 5/10 och 7.5/15 ibland.

Det känns som det är ganska viktigt med bra tableselection.

Postad
QFT!

Iaf på 2.5/5, vet inte hur det är på högre nivåer, men i många HH:s jag sett här på forumet verkar det vara samma på 5/10 och 7.5/15 ibland.

Det känns som det är ganska viktigt med bra tableselection.

Japp!

Från 1/2 till 5/10 är det likadant. På shorthanded ser du oftast 4 spelare med inköp på c:a 50BB och 1 med max....

Ännu roligare blir det när man går in på ett 0.5/1-bord.... Minst 75% köper in sig med 25BB. 8-)

Postad
Okej :-) Har ännu en till fråga: Går det att få PokerOffices livetracker att funka på SvS? Det finns säkert svar någonstans men jag är dålig på att söka.

nä, använd inte den, det är emot reglerna.

Postad

Jag tycker det är jobbigt när man köper in fullt 200BB= 1000kr och man ska tex betta 60kr... man får ju ha extrem känsla för att kunna sätta spaken rätt.

skriver ni in siffran eller?

:evil: sen kommer detta "du har valt att ta en pause"

Sen anser jag att jag även får lättare syn på mina betar när jag är inte fullstackad.

Men det beror väl på spelstil. Jag bluffar väldigt sällan, så jag vill bli synad av spelare som underskattar mig

Fick AA 8 ggr igår fick syn på 4x BB höjning(20kr) 1 gång och vann typ 25kr

Man kanske ska börja leta nya jaktmarker

Postad

Jag tycker det är jobbigt när man köper in fullt 200BB= 1000kr och man ska tex betta 60kr... man får ju ha extrem känsla för att kunna sätta spaken rätt.

skriver ni in siffran eller? stegar ni upp hela vägen? (spelar själv 5 bord på SVS lite ont om tid)

Postad

skriver ni in siffran eller?

:evil: sen kommer detta "du har valt att ta en pause"

Sen anser jag att jag även får lättare syn på mina betar när jag är inte fullstackad.

Men det beror väl på spelstil. Jag bluffar väldigt sällan, så jag vill bli synad av spelare som underskattar mig

Fick AA 8 ggr igår fick syn på 4x BB höjning(20kr) 1 gång och vann typ 25kr

Man kanske ska börja leta nya jaktmarker

Undra varför ingen syna :)