Gå till innehåll

Skärmar


allt

Recommended Posts

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag var så nära på att beställa men sen kom jag på att för att man skall kunna lira 4 bord utan överlappning på boss/svenska spel så måste man ju skaffa en skärm med 2560*1600 i upplösning. Och det finns bara i 30''. Uhh, är det värt det,,, känns det inte lite överdrivet med en 30'' som man sitter 0,75m ifrån? Nu är det väll bara heltok som har en sån skärm här inne men iaf.

 

Irriterande som fan att boss-klienten ska ha sån dum jäkla upplösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol.

 

Kan garantera dig att iaf 50 pers här har 30" Jag kan även berätta om en liten pöjk som har 2. (=

 

Aha, där ser man. Jag ser gärna lite åsikter om olika 30'' skärmar och hur det är att använda en sådan generellt. Det måste ju kännas groteskt stort. Jag tycker det är lagom med en 32'' tv på 2,5 meters avstånd.

 

Btw, vad ska man med 2st till? Är bara lite nyfiken, den enda anledningen jag ser att ha 2st är om man är en 24 tablande nit. Men jag har förmodligen fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, där ser man. Jag ser gärna lite åsikter om olika 30'' skärmar och hur det är att använda en sådan generellt. Det måste ju kännas groteskt stort. Jag tycker det är lagom med en 32'' tv på 2,5 meters avstånd.

 

Jag lirar många bord samt gör annat under tiden. Utrymmet behövs.

 

Btw, vad ska man med 2st till? Är bara lite nyfiken, den enda anledningen jag ser att ha 2st är om man är en 24 tablande nit. Men jag har förmodligen fel.

 

 

Jag känner en person, som känner en person, som känner an skum lastbilschaffis 8-)

 

Nyttjar bara den ena dock! Alldeles för kasst grafikkort till en av mina datorer, men "gratis" är ju gott!, eller hur ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhh, är det värt det,,, känns det inte lite överdrivet med en 30'' som man sitter 0,75m ifrån? Nu är det väll bara heltok som har en sån skärm här inne men iaf.

 

Finns nog rätt många som har Dells 30" här.

 

Om man bara använder den till poker kanske det är lite överdrivet (om man inte kan tjäna in inköpspriset ganska snabbt), men det finns ju mycket annat man kan använda den till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du släta över ditt pinsamma förflutna?

 

No no no, bödeln glömmer aldrig! Vill du göra rätt för dig så lirar du av samma antal händer som grafen innehåller på NL$5K. Vinner du lika mkt är du då förlåten.

 

Jag tror gretko. kan vara sugen att lira dig. Jag är skyldig honom $500 men tror vi kan räknas som even om jag ger han 3685 händer H-U mot dig. Bättre värde får han aldrig.

 

Är du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Btw, vad ska man med 2st till? Är bara lite nyfiken, den enda anledningen jag ser att ha 2st är om man är en 24 tablande nit. Men jag har förmodligen fel.

 

Ska du få in mer än åtta Microgamingbord utan överlapp så måste du ha två stycken 2560x1600 (och då får du in tolv, tror jag) och det går väl bara att ha på 30-tummare, fast det är klart, det är ju lite lyxigt att ha helt utan överlapp och andra pokersajters fönster går ju att resiza etc

 

Jag siktar på två trettiotummare, måste bara fatta exakt vad jag behöver skaffa för att greja det, samt hitta en prisvärd. Dubbla DVI behöver man och ett grafikkort som klarar det ,kör man sedan på Apples 30-tummare från Elgiganten är det sköna 2x17.5+3= 38 lakan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du få in mer än åtta Microgamingbord utan överlapp så måste du ha två stycken 2560x1600 (och då får du in tolv, tror jag) och det går väl bara att ha på 30-tummare, fast det är klart, det är ju lite lyxigt att ha helt utan överlapp och andra pokersajters fönster går ju att resiza etc

 

Jag siktar på två trettiotummare, måste bara fatta exakt vad jag behöver skaffa för att greja det, samt hitta en prisvärd. Dubbla DVI behöver man och ett grafikkort som klarar det ,kör man sedan på Apples 30-tummare från Elgiganten är det sköna 2x17.5+3= 38 lakan

 

varför elgigaten? apple educ+ups=14500kr typ. orka handla i butik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken skärm köpte du och är du nöjd med den ?

Behöver en skärm till datorn som det ska surfas, spelas poker och ses film på. Ska satsa på en 24", vill dock ha en som klarar av att visa film utan problem.

 

Jag köpte en Samsung 245B i förrgår, den som Conspiracy pratade om på första sidan i denna tråd. Köpte den på Inet för 4400 och är riktigt nöjd med mitt köp, iaf än så länge. Verkligen att rekommendera alltså :)

 

Fattar dock inte riktigt vad du menar med att den ska klara av att visa film utan problem. Det gör la alla skärmar, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluwajt,

 

Hur tror du det skulle fungera att ha två såna skärmar? Vissa (de flesta) säger ju att betraktningsvinkeln är väldigt känslig. Tror du spontant att det skulle fungera bra?

 

Har suttit och testat att se på skärmen från olika vinklar och lägen nu senaste minuterna och kommit fram till att det med största sannolikhet skulle fungera bra. Det kommer ju dock ta ganska mycket plats i bredd då skärmen är nånstans runt 55 cm lång, så det vill till att du har ett relativt stort skrivbord. Vetifan heller om nacken tar något stryk av alla "sidledsförflyttningar" med huvudet, men lär nog inte vara så mycket skillnad från att ha två st. 20-tummare.

 

Hade jag suttit med $51.5k i fickan och ett tillräckligt stort skrivbord så hade jag nog tagit två 24'' framför 2x20''. Dock spelar du ju mestadels HU och även inte speciellt många bord samtidigt, vad jag har förstått. Så vet inte riktigt om du skulle få någon direkt nytta av två stycken tjugofyror, kanske en 24 + en 20 skulle passa? Aja, det där vet du bäst själv :)

 

edit: Btw, vad kör du för skärm(ar) idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...